MERCEDES
Nico Rosberg, 1.
Rozhodně to mohlo být jednodušší. Podmínky se měnily na celém okruhu, pak začalo pršet a časy byly mnohem pomalejší. Tak se to měnilo, že jste ve správnou dobu museli být na správných pneumatikách. Vše šlo podle plánu a poslední kolo bylo OK.
V Barceloně jsme se hodně trápili a dojel jsem 70 sekund za vítězem. Krok po kroku se zlepšujeme, stále však zbývá spousta otázek. Stále to patří mezi naše slabé stránky, budeme se toho však snažit maximálně využít a kdo ví...
Lewis Hamilton, 2.
Po celý víkend jsem se trápil a v tempu jsem zaostával. S vozem jsem se trápil a je to poprvé, co se mi to od roku 2005 stalo. Je to těžký víkend, takže jsem rád, že jsem týmu pomohl získat první řadu. Pro mě šlo o obrovské zlepšení.
Ross Brawn, šéf týmu
Byla to obtížná kvalifikace a počasí nás nechávalo na pochybách celou hodinu. Nico, Lewis a celý tým odvedl skvělou práci, aby nás dostal do nejlepší možné pozice před zítřejším závodem. Jsme si vědomi toho, jak to probíhalo v minulých závodech, a musíme se ujistit, že jsme v lepší formě. Věřím, že jsme se posunuli správným směrem a uvidíme zítra, zda tato zlepšení budou stačit.
RED BULL
Sebastian Vettel, 3.
Bylo to velmi těsné. Mercedesy byly po celý víkend hodně rychlé. Věděli jsme, že jsou rychlí na jedno kolo. Nechci, aby to znělo jako výmluva. Scházela něco více než desetina - myslím, že jsem ji dnes měl, ale v posledním kole to nevyšlo. Pokud lze někoho vinit, pak mě.
Auto bylo velmi dobré. Nebyl jsem úplně spokojený s mým posledním kolem, ale jsem spokojený s tím, že před námi není Lotus či Ferrari, takže třetí místo je dobrý výsledek a mělo by představovat dobrou příležitost pro vítězství v závodě.
Mark Webber, 4.
Jo, vlastně jsem celkem spokojený. Přežili jsme všechny nástrahy počasí. Sice se teď dívám na záznamy a říkám si, co bych udělal jinak, ale v ten moment jsem udělal to nejlepší, co jsem mohl. Podmínky se tu hodně mění a pneumatiky také, takže startovat ze druhé řady není tak špatné.
Christian Horner, šéf týmu
Bylo to od Sebastiana skvělé kolo, vypadá ve výborné formě. V posledním kole na to hodně tlačil, v posledním sektoru trochu ztratil, byl frustrovaný, ale celkově to byl skvělý výkon. Jezdili jsme na dva měřená kola, první kolo v Q3 vystřelil, v tom posledním trochu ztratil.
Bylo to o poskládání jednoho kola. Šlo o dobrou kvalifikace, jsme na čisté straně roštu, snad se budeme moci před Mercedesy dostat. Předjet se dá pouze na startu nebo díky strategii, na trati to je téměř nemožné. Načasování bude zítra klíčové, doufáme v dobrý závod.
Necítíme se být pod tlakem, vyhráli jsme tady poslední tři závody, pro nás to je jako jeden z dalších závodů. U Fernanda jsme viděli nízkou degradaci, ale budeme se snažit.
Nejrychlejší trojice monacké kvalifikace (foto: Mercedes AMG F1 Team)
LOTUS
Kimi Räikkönen, 5.
Dnes to bylo kvůli počasí obtížné. Ale bylo to stejné pro všechny piloty. Pochopitelně kvalifikace není nikdy jednoduchá, když je provoz a bariérami. Vždy preferujete, aby bylo sucho, protože v mokru to klouže.
Jsem rád, že jsme se dostali do první desítky a páté místo je víceméně to nejlepší, co jsme se ztrátou sedmi desetin na nejbližšího soupeře, dokázat. Nevím, co přesně uděláme během závodu, nemám jasnou představu, protože nikdy nevíte, jakou strategii pojedou ostatní. Zítra se to dozvíme.
Romain Grosjean, 13.
Myslím, že jsem udělal pár chyb v trénincích. Auto jede velmi dobře, ale na začátek to bylo hodně na hraně. Během víkendu jsme se zlepšovali. Není vždy jednoduché přesně vědět, co se děje a Monako je hodně hrbolaté a nepředvídatelné.
Tým odvedl skvělou práci, aby auto připravil pro kvalifikaci potom, co se stalo ve třetím tréninku. Jsem jim vděčný a dlužím jim. Po dnešku budu na konci víkendu muset koupit víc drinků. Měli jsme auto na dobrou kvalifikaci, ale já dojel Daniela (Ricciarda), když trať osychala a zrychlovala se. Měl jsem jen dvě kola na hladkých gumách a nebyl jsem schopen se dostat do první desítky, což je frustrující. Co můžu říci? Je to Monako. Viděli jsme proměnlivé podmínky a tohle je unikátní okruh. Uvidíme, co se zítra stane.
Alan Permane, šéf traťového provozu
Bylo to pro nás zklamání. Musíme poděkovat Romainovým mechanikům, že auto připravili včas. Bohužel provoz mu znemožnil dostat se do první desítky, což je smůla. Kimiho pátá pozice je celkem dobrá. Ale dostat se víc dopředu je v Monaku výjimečně obtížné, takže každá získaná pozice bude vydřená.
FERRARI
Fernando Alonso, 6.
Myslím, že to zítra bude těžké. Není to zrovna nejlepší kvalifikační pozice, pokud chcete bojovat o vítězství v závodě. Ve Formuli 1 není nic nemožné, ale bude to zítra velmi nepravděpodobné, abychom bojovali o vítězství.
Druhým hlavním cílem je skončit před našimi soupeři v šampionátu, jde tedy o Kimiho a Sebastiana, tohle snad bude možné. Startuji ze stejné řady jako Kimi a Sebastian je jen o jednu řadu před námi, takže s dobrým startem a s dobrou strategií to budeme moci dokázat.
Felipe Massa, bez času
Při brzdění v tréninku jsem přejel nerovnost a zablokoval obě kola. Bylo to celkově zvláštní, obvykle se zablokuje jen jedno. Tohle je nejhorší trať, na které se vám tohle může stát. Sice mě trochu bolí záda, ale to spraví masáž. Musíme zůstat pozitivní. Předjíždí se tu špatně, ale nevíte, co se stane.
Pat Fry, technický ředitel
Nebyl to lehký den, protože jsme již od rána čelili potížím, když měl Felipe během třetího tréninku nehodu. Tým závodil proti času, aby vůz opravil a mohl se zúčastnit kvalifikace, ale bohužel tam bylo příliš poškozených částí, takže to vyžadovalo spoustu práce a bylo málo času na dokončení. Kvalifikace v dešti je v Monaku vždy zajímavá, protože člověk musí věnovat pozornost provozu, žlutým vlajkám a měnícím se podmínkám a to obzvlášť, když jen chvíli zaprší.
Nízké teploty z části ovlivnily náš výkon a Fernando měl také problém s vyvážením. Oba tyto faktory znamenaly, že jsme nezískali výsledky, v jaké jsme doufali, i když můžeme říci, že konečné pořadí není proti minulým závodům žádným překvapením.
Ve druhé části jsme se rozhodli přezout z přechodných na superměkké pneumatiky ve správnou chvíli - na konci, kdy trať osychala, ale rychlost Mercedesu a Red Bullu byla příliš dobrá. Zítra budeme bojovat proti statistikám, protože vítěz téměř vždy startoval z první řady. Ale my se budeme snažit využít každou příležitost, která se nám naskytne, abychom se posunuli vpřed.
MCLAREN
Sergio Pérez, 7.
Není to skvělé, přejet cílovou čáru s pocitem, že jste zajeli úžasné kolo a zjistíte, že jste sedmý. Ale i tak, předvedl jsem dobrý výkon a cítil, že jsem zcela maximálně využil potenciál auta. Víme, že nám chybí výkonnost, takže musíme dál pracovat. Zatím však tým během tohoto víkendu odvedl skvělou práci a doufám, že v tom budeme pokračovat i zítra a získáme body. V Monaku se v neděli může stát cokoliv.
Jenson Button, 9.
Nevím přesně, co se stalo během mého posledního kola v Q3. Měli jsme na konci problém s autem a to ztratilo výkon, takže jsem nemohl zajet rychlý čas. Je to smůla, protože nebýt toho problému, který se objevil už na konci druhé části, to byla skvělá kvalifikace.
Tým odvedl dobrou práci - nasadil správné pneumatiky ve správný čas, zatímco já cítil, že jedu dobře a získávám z podmínek na trati, co se dá. Zítra to bude těžký závod. Startuji devátý, ale při této příležitosti nebylo nic, co bych s tím mohl udělat. Zdá se, že jsme si tím největším nepřítelem.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Byla to pro všechny náročná kvalifikace, jak tomu v Monaku bývá. Jenson a Checo zajeli bez chyb. My se zatím snažili zvládnout to, abychom je na trať dostali ve správný čas a na správných pneumatikách. Checo odvedl výbornou práci a kvalifikoval se sedmý.
Jenson byl zklamaný, že je devátý, protože vůz ztratil výkon a on nemohl zajet rychlé kolo. Nevíme, co přesně se stalo, ale známky problému se objevily už na konci Q2. Vše prošetříme. Je to smůla, protože Jenson, jako vždy v Monaku, jel velmi dobře. Bylo tomu tak i dnes a proto jsem si jistý, že se mohl kvalifikovat celkem vysoko, pokud by měl další kolo.
Těším se na zítřek, protože závod bude dlouhý a těžký a přestože předjíždění bude jako vždy obtížné, svou významnou úlohu budou hrát chyby. Jenson a Checo se budou snažit opět zajet bez chyb a pokusí se získat co nejvíce bodů bude možné.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 8.
Velice zrádné podmínky...Týmu se podařilo vystihnout správný okamžik pro přezutí pneumatik. Musím poděkovat i mechanikům, kteří opravili můj vůz po nehodě. Mým cílem pro zítřek je pódium. Mám před sebou sedm aut, tak uvidíme.
Paul Di Resta, 17.
Nedokázali jsme postoupit v nejdůležitější kvalifikaci roku, což je zklamání. Pneumatiky fungovaly, ale špatně jsem přečetl pokyny z boxové zídky. Potřeboval jsem novou sadu přechodných pneumatik, už na to ale nebyl čas. Jedinou šancí bylo zůstat na trati, pneumatiky už ale byly vyřízené. S tak rychlým autem mě start ze zadních pozic opravdu mrzí.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 10.
Moje pocity z první Q3 v sezoně jsou hodně dobré, i když bych preferoval, aby pršelo až do konce. Ale i na suchu jsem zajel dobré kolo, ale na konci jsem to vzdal, protože jsem nebyl schopen se zlepšit. Myslím, že to je to, kde bychom měli auto dál zlepšovat, což ale znamená, že děláme závod od závodu pokrok.
Věřím, že naše rychlost v závodě by měla být lepší než v kvalifikaci, takže doufám v dobrý výsledek, bez ohledu na počasí. Na tomto okruhu se může stát cokoliv, takže naším cílem jsou zítra rozhodně body. Dostat se do Q3 je dobré, ale dnes se body nerozdávají, takže se musíme soustředit, abychom podali zítra silný výkon.
Daniel Ricciardo, 12.
Jsem z kvalifikace zklamaný, protože si myslím, že to bylo odpoledne zmeškaných příležitostí. Opravdu jsem se chtěl dostat do Q3 a s proměnlivými podmínkami tam byla příležitost. Ale na přechodných pneumatikách jsme nebyli dost rychlí a poté jsem cítil, že jsem mohl jet na superměkkých lépe.
Možná to chtělo jedno kolo navíc, abych zahřál pneumatiky. Takže je před námi ještě práce. Cítím, že auto má na závodní vzdálenost dobrou rychlost, rozhodně lepší než v kvalifikaci, ale s tím, jak je těžké zde předjíždět, není start z dvanáctého místa ideální. Nyní musíme přijít s dobrou strategií, abychom toto odpoledne napravili.
James Key, technický ředitel
Fakt, že pršelo jen málo, hodně ztížilo podmínky, které bylo těžké odhadnout. Ze všech míst to navíc zde v Monaku se všemi jeho specifiky znamenalo ještě větší komplikace. Tým v garáži i na boxové zídce odvedl fantastickou práci s odhadem situace - zavolání do boxů byla načasovaná stejně jako volba pneumatik.
Oba piloti zajeli velmi dobře. Skvělý pokrok v podání Jeana-Erica, který už ráno ukazoval dobrou formu poté, co jsme po čtvrtku udělali na voze nějaké změny. I když časy v Q3 nebyly skvělé, můžeme vidět, že jsme v dobré formě. On si zasloužil dostat se do Q3, když skvěle kontroloval svou jízdu v obtížných podmínkách. Bylo by to ještě lepší, kdyby pršelo na konci a ne na začátku. Daniel se bohužel do Q3 nedostal, protože neměl takovou přilnavost jako jeho týmový kolega, ale i tak se od čtvrtka zlepšil. Jsme nyní v pozici, kdy oba vozy zítra mohou bojovat o body.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 11.
Byla to náročná kvalifikace a Q3 byla jen 6 desetin sekundy daleko. Na superměkkou směs jsem ale přezul pozdě a jedno kolo nestačilo. Ale není to špatné, hlavně tady v Monaku. Jsem na 11. místě, můžu si zvolit strategii. Po startu bych chtěl získat nějaké pozice a vyhnout se potížím v první zatáčce.
Esteban Gutiérrez, 19.
Bylo to zklamání, protože naše forma původně vypadala dobře, nedařilo se nám jen na přechodných gumách. Nemohl jsem najít přilnavost, takže nešlo dostat z vozu víc. Předjíždění tu je velmi složité, takže to bude těžký závod. Snad se nám ale zadaří s pomocí strategie.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Měli jsme tu dnes zrádné podmínky. Estebanovi se moc nedařilo. Nico jel dobře, ale špatně jsme načasovali přezutí na suché pneumatiky. Ale to bylo složité odhadnout. Nyní se budeme plně soustředit na závod.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 14.
Podmínky dnes nebyly dobré, protože se pořád měnily. Získali jsme, co se dalo a přestože auto není takové, jaké bychom chtěli, cítíme, že jsme v dobré pozici, co se vývoje týče. Víme, kam jít. Závod bude obtížný, protože za námi startují některá rychlá auta, ale jsem si jistý, že můžeme zatlačit a získat nějaké pozice.
Pastor Maldonado, 16.
V Q1 jsme byli velmi rychlí, tento okruh znám dost dobře a v podmínkách, jaké byly dnes, vím, kde zariskovat. Jak trať osychala, auto už nefungovalo tak dobře, protože se hodně zablokovávala přední část. Myslím, že první desítka byla možná, protože jsme se zlepšili, zvlášť pokud by zůstala trať mokrá. Vypadá to dobře do budoucnosti i díky datům, která jsme zatím během tohoto víkendu získali.
Mike Coughlan, technický ředitel
Byla to těžká kvalifikace - museli jsme zvládnout měnící se podmínky. Ale tým odvedl dobrou práci a zavolal piloty pro výměny nových pneumatik ve správný čas. V mokru Pastor ukázal, jak dobře zvládá tento okruh, když zajel nejrychlejší čas Q1. Valtteri také odvedl dobrou práci, byl devátý v Q1 v jeho první kvalifikaci v Monaku.
Žel jak trať osychala, neměli jsme v FW35 rychlost a oba vozy na konci Q2 jely na superměkké sadě a nedokázaly vytěžit v posledních kolech maximum. Získali jsme hodně užitečných dat a věřím, že se při vývoji vozu posouváme správným směrem.
CATERHAM
Giedo van der Garde, 15.
Rád bych poděkoval celému týmu za to, že jsem se i díky nim dostal do Q2. Stále se sice mám co učit, ale po šesti závodech je to dobrý pokrok. V tréninku jsem měl problémy s nastavením, ale v kvalifikaci bylo vše ok. Na začátku Q1 jsme mysleli, že déšť ještě zesílí. I když se tak nestalo, stačil můj čas na postup. V Q2 jsem jako první přezul na suché pneumatiky, a i když jsem dál postoupit nemohl, za Q2 jsem moc rád.
Charles Pic, 18.
Gratuluji Giedovi a týmu k postupu do Q2. Škoda, že jsem tam taky nebyl. Ráno jsem se trápil s nedotáčivostí. Sice se to zlepšilo, ale ne úplně. V kvalifikaci jsem zajel dobré první kolo, v dalším pokusu jsem se ale zasekl mezi dalšími vozy. Stejně je 18. místo v Monaku ok. Na dlouhé vzdálenosti nám to jde, tak uvidíme, jak to půjde zítra.
MARUSSIA
Max Chilton, 20.
Po dobrém čtvrtku to dnes byla velká výzva, protože podmínky byly náročné. Pochopitelně jsem doufal v lepší umístění, protože o tom to v Monaku je. Myslím, že jsem dostal z pneumatik to nejlepší příliš brzy a na konci, když trať osychala, už to nebylo ono. Je to zklamání, protože to zítra bude dlouhý závod. Počasí vypadá dobře. S čistým prvním kolem budu doufat, že získáme co nejvíc z každé příležitosti, která se naskytne.
Jules Bianchi, 21.
Pochopitelně jsem doufal v dobrou kvalifikaci v mém domácím závodě, takže tak brzký konec je zklamáním. Tým si není jistý, co přesně se stalo, ale bylo jasné, že jsem nemohl dokončit žádné kolo, takže mi řekli, abych vůz odstavil. Musíme počkat a uvidíme, co se stane. Myslím, že to bude vzrušující závod. Věci nebyli během víkendu moc jasné, takže se musíme dál soustředit a odvést co nejlepší práci i za těchto těžkých okolností.
John Booth, šéf týmu
V dnešním ranním tréninku jsme zvolili práci na naší závodní rychlosti, protože s tou jsme nebyli ve čtvrtek příliš spokojeni. Věděli jsme, že kvalifikace bude výzvou, ještě než se počasí obrátilo proti nám. Potřebovali jsme pro oba piloty suchou kvalifikaci, protože ani jeden nejel v Monaku ve voze formule 1 za mokrých podmínek. Je nám líto, že problém znemožnil Julesovi zúčastnit se kvalifikace. S Maxem jsme možná nezvolili nejlepší čas na přezutí na novou sadu přechodných pneumatik. Zítra to bude těžký závod, ale dáme do toho vše a uvidíme, co zvládneme.