První trénink začal za modré oblohy, teplota vzduchu dosahovala 23 °C, trať 32 °C. Pirelli pro jemný asfalt přivezlo ty nejměkčí gumy ze svého letošního portfolia, neměly by však hrát tak klíčovou roli, jako před dvěma týdny v Barceloně, byť i zde bude důležité hlídat si opotřebení zadních pneumatik.
Včera se jezdci pochlubili novými designy svých přileb, jež si můžete prohlédnout v naší fotogalerii. Hamilton s novým účesem a tetováním použije helmu, na níž je vyobrazená jeho přítelkyně Nicole Scherzingerová a pes Roscoe (foto).
Prvními piloty, kteří v 10 hodiny vyrazily do klikatých ulic monackého knížectví,byli Gutiérrez a Hülkenberg. Dopoledne nedostal šanci žádný z testovacích či rezervních pilotů.
Caterham ladil nový monopost a Pic během instalačního kola používat motorovou mapu se zpožděným zážehem. Později vyhodnocoval vyvážení aerodynamiky s novým předním křídlem.
Williams přivezl tři různé verze předního křídla, každý pilot má k dispozici dva kusy. V úvodu Maldonado vyjel se starou verzí a tým mu dokonce nasadil starý nos se schodem. Bottas si od počátku užíval nového křídla.
Maldonado s loňským nosem a starým předním křídlem (foto: Williams F1 Team)
Ferrari nasadilo přední křídlo s odlišně tvarovanou náběžnou hranou jeho nosníků. Na zádi se objevilo uprostřed nad difuzorem dvouprvkové křidélko, podobné řešení nasadily i ostatní týmy.
Mercedes se snaží řešit své problémy s vysokým opotřebení zadních pneumatik a do Monaka přivezl nové, tužší zadní zavěšení. Uchycení k převedovce ale zůstávají stejné, aby nemuseli být penalizování za její výměnu, pokud na voze nevydrží pět závodů.
První měřené kolo zajel až po 36 min Gutiérrez - 1:29,219, poté 1:24,130 min, okruh byl ale stále ještě dost špinavý. Loni tady byl v prvním tréninku nejrychlejší Alonso s časem 1:16,265, Schumacher jej v kvalifikaci ještě o 2 sekundy překonal (1:14,301).
V polovině tréninku se do čela dostal Massa na měkký pneumatikách - 1:17,685 min. Jeho inženýr Smedley mu rádiem provedl srovnání s loňským kolem: "Jsi o 0,7 s pomalejší ve druhém a o 0,4 s ve třetím sektoru."
Nico Hülkenberg opouští garáž (foto: Sauber Motorsport AG)
Brzy ho ale přeskočil Rosberg (1:16,165) a jeho týmový kolega Alonso (1:16,302). Button si stěžuje na blokování předních kol a ptá se, zda má zvýšit brzdění motorem nebo posunout vyvážení brzd více dozadu. Jeho inženýr mu doporučuje druhou možnost.
Grosjean se trápí s průjezdem šikany za tunelem, dokázal se ale vyhnout svodidlům a bez poškození pokračovat. Při svém dalším průjezdu blokuje zadní kola a opět je příliš dlouhý, zatáčkou však zvládl projet. Räikkönen cvičí v boxové uličce rozjezd při 13 200 ot/min.
Jejich bývalý technický ředitel James Allison stále nemá s nikým podepsanou smlouvu. Lotus opustil, aniž by věděl kam zamíří - údajně se mu nelíbilo vyhození několika výše postavených inženýrů a zkrátka chtěl pryč. Nemusí tedy skončit u Ferrari. Nejistota kolem něj stále panuje kvůli tomu, že sám zřejmě stále neví, pro který tým se rozhodnout.
Lewis Hamilton vyráží do prvního tréninku v Monaku (foto: Mercedes AMG F1 Team)
V závěru se roztočil Sutil v St. Devote a otřel se o svodidla, většina se soustředila na delší jízdy a Rosberga nikdo nepřekonal. Mercedes je tady ve formě, rychlost na jedno kolo mu jako obvykle nechybí. Výbroně to jezdí i Ferrari a Lotusu: Alonso s Massou se řadí na druhém a čtvrtém místě hned za Mercedesem, Grosjean se těsně před vypršením času posunul na třetí místo.
Red Bull zřejmě své trumfy ještě skrývá, o něco lépe si vedl McLaren s novým předním křídlem - osmý Button byl o necelou sekundu pomalejší než Rosberg, Pérez skončil devátý. Pěkný výkon předvedl i Maldonado, kterému Monako sedí.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 281,2 km/hod; 2. Pérez - 280,3; 3. Sutil - 279,5; 4. Button - 279,2; 5. Ricciardo - 278,5; 6. Hamilton - 278,2... 21. Massa - 274,2; 22. Bottas - 274,1.
Nejlepší časy v sektorech: zde.
Přehled všech časů: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:16,195 |
2. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,087 |
3. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,185 |
4. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,199 |
5. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,274 |
6. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 0,798 |
7. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,825 |
8. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,934 |
9. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,183 |
10. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,185 |
11. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,314 |
12. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,353 |
13. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,430 |
14. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 1,998 |
15. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,259 |
16. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,559 |
17. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,635 |
18. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,872 |
19. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 3,008 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 3,243 |
21. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 3,578 |
22. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 4,030 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ