Minulý týden Honda potvrdila, že se od roku 2015 do F1 vrátí jako dodavatel motorů. Ve své první sezóně bude pohánět McLareny (více zde), ráda by však získala i další zákazníky. Ti si momentálně stěžují na příliš vysoké náklady za turbomotory. Renault si například za kompletní servis hodlá účtovat až 23 milionů Eur (600 mil. Kč) za sezónu, Mercedes 17 milionů Eur a Ferrari 15 milionů Eur (více zde).
Podle Ecclestona je možné, že se pro opětovný vstup do F1 po vzoru Hondy rozhodne také německá automobilka BMW. "Byl bych překvapený, kdybychom BMW neviděli zpět. Myslím, že se můžou vrátit. Množství peněz, které ve velkolepém projektu utratili, nebylo velké. Pro ně to má smysl," uvádí pro City A.M.
Automobilka BMW však zprávy o možném návratu popírá. Hondu do F1 přilákala zpět změna v motorech: od příštího roku nahradí 2,4l atmosférické osmiválce 1,6l turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie. Na zelenější pohonné jednotky automobilky slyší a všichni jejich výrobci budou muset začínat téměř od nuly.
BMW z F1 kvůli vysokým nákladům vycouvalo po sezóně 2009 (foto: BMW Motorsport)
Někteří mají obavy o zvuk nových turbomotorů. Ecclestone byl původně právě kvůli tomu proti nim, na krok zpět je ale podle něj už příliš pozdě: "Motory jsou už vyřešeny, ať se vám to líbí nebo ne. Máme to, co máme, takže si musíme držet palce."
Zatímco někteří mají o zvuk budoucích pohonných jednotek pochybnosti, podle jejich výrobců bude vyzrálejší. Současné osmiválce podle některých ječí až příliš pronikavě.