Massa ve druhém tréninku nejrychlejší, jeho Ferrari byl nejblíže Räikkönen

Petr Hlawiczka, 12. dubna 2013, 07:00 Google+

ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas ve druhém tréninku předvedl Felipe Massa, druhý Kimi Räikkönen ztrácel 0,15 s. Smolařem byl Valtteri Bottas, který hodinu prostál kvůli technickým problémům v garáži.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 12.04. 20:33) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Odpoledne v Číně na se na trať jako první vydal Gutiérrez, za ním Vergne. Toro Rosso zareagoval na zvýšení teplot asfaltu o 9 °C snížením úhlu náběhu klapky předního křídla o jeden stupeň. Do dění se zapojil i Pic, který v dopolední části přenechal svůj vůz Číňanovi Ma Qing Huaovi.

Sportovní ředitel Sam Michael vysvětloval příčinu havárie Sergia Péreze v závěru prvního tréninku tím, že měl velmi opotřebované pneumatiky, které mu navíc v pomalém kole po vypršení času vychladly.

Po čtyřech minutách piloti předváděli hned měřená kola: Gutiérrez (1:41,876); Vergne (1:40,951), Ricciardo (1:39,978), Hamilton (1:37,935) a Rosberg (1:37,669) se přetahovali o nejrychlejší čas. V boxech po 10 min vyčkávali pouze Alonso s Bottasem.

Chilton po 7 min zastavil svou Marussii v zatáčce č. 5, příčinou je dle týmu zřejmě ztráta tlaku oleje.

Piloti začínali na středně-tvrdých pneumatikách. Dopoledne se levé přední trochu drolily, což podle Pirelli nebylo nic neobvyklého na zaprášené trati, po které monoposty klouzaly. Tempo i nadále udávaly Mercedesy.

perez
Sergio Pérez neprožívá v Číně nejšťastnější pátek, tým se však zlepšuje (foto: McLaren Mercedes)

Pérez v úvodu zažil další perné chvilky: v rychlé zatáčce č 8. dostal smyk, který sice jen tak tak zvládl. Lehce se otřel o zeď, mírně poškodil podlahu a odepsal při tom pneumatik. Rádiem se ptal: "Měl jsem 'moment' v nájezdu do zatáčky č. 8, je vše s autem OK?" Inženýr mu odpověděl: "Díváme se na to."

McLaren přivezl do Šanghaje novou konfiguraci výfuků a karosérie kolem nich. Dopoledne s nimi jezdil pouze Button a tým byl s pokrokem spokojený. Nyní ji na voze mají oba piloti.

Po 20 min na sebe třetím nejrychlejším čase (1:37,298) upozornil Alonso, na Rosberga mu v tu chvíli scházelo 0,568 s. Krátce nato dostává Webber svůj Red Bull před Mercedesy - 1:36,092 min, používá k tomu však už měkké pneumatiky.

Rosberg si pochvaluje pneumatiky, které drží lépe než v předchozí jízdě. Teplota jeho předních gum dosahuje 109 °C, zadních 110 °C. Provozní rámec středně-tvrdé směsi je 90 - 115 °C, u měkké směsi 105 - 125 °C.

Hamilton po půl hodině obouvá měkké pneumatiky - 1:35,819 min. Snadno překonává čas Red Bullu i loňský nejrychlejší čas Michael Schumachera z druhého tréninku (1:35,973). Hülkenberg si stěžuje přes rádio, že se na měkkých pneumatikách ve svém letmém kole nemohl dostat před oba Mercedesy.

maldonado
Pastor Maldonado na středně-tvrdé směsi (foto: Williams F1 Team)

Williams má problém na Bottasově monopostu, polovina tréninku pryč a Fina jsme na dráze stále neviděli. Tým z Grove na něj přišel žel až krátce po nastartování.

V polovině se na měkkých pneumatikách blýskl Massa, který letos v kvalifikacích zatím poráží Alonsa (reakce Španěla zde): kolo za 1:35,340 min ho posunulo do čela. Jeho týmový kolega jezdí s novým předním křídlem, které má ve spodní části bočnic dva otvory.

Slušné kolo předvádí po 50 min i Räikkönen - 1:35,492 min jej řadí na druhé místo hned za Ferrari. Fin jezdí opět s novější specifikací výfuků, Grosjean má starší z Malajsie.

Po hodině piloti nasazovali opět středně-tvrdé pneumatiky a začali se s větším množstvím paliva připravovat na závodu, časy klesly k hranici 1:43 - 1:44 sekund na kolo. Kimi si stěžuje na problémy s drolením levé přední gumy, Button (stále na měkké směsi) zajíždí solidní časy na spodní hranici spektra. Po osmi kolech klesají nad 1:45 s. Po 10 kolech a probrzdění míří do boxů.

Mercedes se také trápí, Hamilton se v rádiu podivuje: "Nikdy jsem neviděl, aby se pneumatiky takto chovaly." Vettel probrzďuje v nájezdu do vlásenky č. 14 a týmu hlásí "vibrace."

kimi
Kimi zpět v boxech po první jízdě ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)

Bottas se kvůli problému s ovládacím systémem škrticí klapky dostává s Williamsem na dráhu až po hodině. Po úvodních čtyřech kolech na měkké směsi mu patří 18. pozice (1:38,547 min). Po několika kolech si o dvě příčky polepšuje (1:38,185).

Massa, kterého v závěru již nikdo nepřekonal, předvádí i s těžkým vozem velmi dobrou rychlost: po 19 kolech na středně-tvrdých gumách zvládá okruh za 1:43,553 min. Rádiem však hlásí: "V těch pneumatikách toho už moc není." Jeho závodní inženýr Smedley se ho ptá: "Na které straně - vpředu či vzadu?" "Na obou," odpovídá Brazilec. Alonso krouží na měkké sadě a jeho časy padají na 1:47,513 min.

Krom Ferrari vypadají velmi dobře Mercedesy, Red Bully toho zatím moc nepředvedly, ti ale své svaly obvykle ukážou až v kvalifikaci. Drobné pokroky jsou patrné u McLarenu, Button si vyjel opět šestou příčku.

pocty_kol
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Sportovní ředitel Paul Hembery zhodnotil dnešní výkonnost pneumatik takto: "Středně-tvrdé ukázaly, že zvládnou 20 kol, což je hranici mezi 2 a 3 zastávkami. Měkké pneumatiky jsou rychlejší, než jsme čekali: o 1,5 s rychlejší než středně-tvrdé."

Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez - 321 km/hod; 2. Hülkenberg - 320,1; 3. Rosberg - 319,9; 4. Hamilton - 319,8; 5. Massa - 318,7; 6. Alonso - 318,5; 7. Chilton - 318,4; 8. Bianchi - 317,9... 19. Button - 307,3; 20. Pérez - 307,1; 21. Maldonado - 305,4; 22. Bottas - 305,3.

Přehled všech časů: zde (PDF, 66 kB).

GP Číny (Shanghai International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari1:35,340
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 0,152
3. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,415
4. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,479
5. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,752
6. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,092
7. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 1,156
8. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 1,174
9. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,255
10. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,451
11. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 1,600
12. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,623
13. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 1,763
14. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,866
15. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,787
16. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 2,845
17. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 2,871
18. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,936
19. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 3,385
20. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 3,931
21. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 4,474
22. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 7,887

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Massa ve druhém tréninku nejrychlejší, jeho Ferrari byl nejblíže Räikkönen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 12.04.2013 20:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

George Russell prožil poměrně značný sešup z piedestalu (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Juki Cunoda připravil mechanikům hodně starostí (ilustrační foto)

KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

Lewis Hamilton v Maďarsku osmkrát vyhrál, ale v třetím tréninku chyboval (ilustrační foto)

Třetí trénink ovládly McLareny, Red Bully odpočívaly, Leclerc a Hamilton v potížích

Charles Leclerc pokračuje v nepříliš přesvědčivých výsledcích (ilustrační foto)

Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Sergio Pérez věří, že si své místo u Red Bullu udrží

Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

Lance Stroll s Aston Martinem AMR24

"Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:00)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

mclaren mp4-28

McLaren v Číně: Novinky fungují, na další úroveň se dostaneme ve Španělsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappen žádá další vylepšení vozu. "V Maďarsku musí fungovat!" nabádá Marko

  2. Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

  3. "Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

  4. Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

  5. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud