Prohlášení týmů po závodě: Chladná atmosféra u Red Bullu, Vettela čeká vysvětlování

F1NEWS.CZ, 24. března 2013, 11:06 Google+

SEPANG - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; I přes získaný double viditelně nepanuje u Red Bullu příjemná atmosféra. Na tiskové konferenci po závodě se Němec svému týmovému kolegovi omluvil za ignorování týmových příkazů. Red Bull dokonce zrušil týmové focení. Jak hodnotí závod v Malajsii ostatní jezdci a vedení týmů?

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 24.03. 21:16) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Ve 43 a 44 kole to bylo hodně těsné, těsný souboj. Užil jsem si ten souboj a byl jsem šťastnější. Nebyl jsem si jistý strategií, ale nakonec fungovala. Myslím, že jsme si to oba užili, ale budeme o tom ještě mluvit. Stojím vprostřed, takže jsem si to asi užil o něco více.

Dlužím Markovi vysvětlení, tak to je. Všichni ostatní mohou mít svůj vlastní názor. Určitě to není vítězství, na které bych byl pyšný. Mělo patřit Markovi. Myslím, že musí být řečeno, že se navzájem respektujeme a co se toho týče, není nic, co bychom měli napravovat. Pochopitelně mu dlužím pořádné vysvětlení.

Pokusil jsem se to udělat přede všemi a udělám to i osobně z očí do očí. Situace je taková, jaká je, ale nemyslím, že bychom se nenáviděli. Není to nic, čeho bychom se do dalších závodů měli obávat. Dnes jsem to pokazil. Není pro mě lehké to přiznat. Je hodně, o čem si musíme promluvit. 

Rád bych také řekl pravdu. Nebyl jsem si toho vědom, jinak bych neriskoval, předjet někoho, koho v tu chvíli předjíždět nemám. Ale než jsme šli na pódium, řekli jsme si pár slov a já jsem byl v šoku a není to pro mě lehké, ale taková je pravda.

Mark Webber, 2.
Povedl se mi start. Byly to těžké podmínky, zvládli jsme startegii, přechodné pneu fungovaly dobře. Po poslední zastávce mi bylo řečeno, že je po závodě a že mám udržovat rychlost a pneumatiky. Byl jsem překvapen, když se (Sebastian Vettel) objevil vedle mě.

Sebastian je špičkovým pilotem a máme spolu bohatou historii. Stále ho respektuji a tohle je hodně výjimečný moment. Měli jsme pro ten případ scénář. Tady bych měl zastavit. Vypnul jsem motor. Byl jsem ujištěn dvakrát, že naše dva vozy nebudou závodit, protože bychom tak lehce mohli přijít o body. Ale pro všechny je těžké tomuto scénáři rozumět.

Je dost lidí, kteří si myslí, že tu situací znají, ale bohužel není možné, aby rozuměli všemu. Pro některé lidi to bude těžké. Naštěstí máme před dalším závodem tři týdny pauzu. Chystám se teď do Austrálie surfovat, což bude moje léčba. Během posledních 15ti kol mi hlavou běželo opravdu hodně myšlenek, takže nevím, zda ta léčba bude dostatečná.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastický výsledek, z pohledu týmu. Co se týče jezdců. Nechali jsme je závodit až do poslední zastávky v boxech. Poté jsme jim dali instrukce, že mají držet pozice a šetřit pneumatiky. Toho jsme se báli nevíc, že nevydrží pneumatiky. Jsou to však závodníci.

Musíme si s nimi sednou a probereme to spolu. Je to těžké, z pohledu jezdce, kteří se zajímají o 25 bodů. Z pohledu týmu jde o víc. Je těžké mít dva stejně kvalitní jezdce. Jsou dva šampionáty - konstruktérů a jezdců. Viděli jsme, že něco podobného se stalo i u Mercedesu. Cílem pro nás bylo zvítězit a to se podařilo. Jezdci dostávají instrukce, které berou do vlastních rukou. Snažit se zvládnout závodníky je ta nejtěžší věc na světě.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3.
Mám - li být upřímný, cítím, že dnes tu měl stát Nico. V závodě měl lepší rychlost. Byly to velmi náročné závody, v kterých jsme dokázali držet krok s Red Bullem. Byli jsme blízko, bylo to na ostří nože, ale spotřeboval jsem příliš mnoho paliva. 

Dnes pro mě bylo velmi těžké udržet pneumatiky v optimálním stavu. Nebyl jsem schopný zůstat na trati tak dlouho, jak jsem chtěl, a navíc jsem poměrně brzy musel začít šetřit palivo. Kvůli tomu jsem ztratil hodně času. Netuším, jak na tom byl Nico, ale z mého úhlu pohledu jsem mohl s pneumatikami pracovat lépe. 

Je to skvělý týmový kolega (Nico Rosberg). Chci si promluvit s týmem nebo se mu omluvit. Řekl jsem mu, že odvedl skvělou práci. Zasloužil si být tam, kde jsem teď já. Tým se, vzhledem na pořadí šampionátu, asi domníval, že je logické nezasahovat do pořadí, ale Nico jel inteligentněji než já a měl větší kontrolu nad vývojem závodu. Jestli bych pro něj v budoucnosti udělal to samé? Nejspíš ano. 

Nico Rosberg, 4.
Je to pro tým úspěch a jejich rozhodnutí respektuji. (Přestože poté, co jej po konci závodu Ross Brawn pochválil za dobrou práci, opáčil, že si tohle bude pamatovat.) Byl to důležitý den. V posledních letech to byly těžké doby, takže být třetí a čtvrtý a bojovat s Red Bully je obrovský pokrok.

Za tým, který chtěl, abychom dojeli na třetím a čtvtém místě naprosto chápu a vím, že kdyby to bylo obráceně, udělali by tu samou věc. V budoucnu nastane čas, kdy budou týmoví kolegové navzájem bojovat. Bylo pěkné od něj slyšet, že jsem měl být na pódiu já.

Ode mě to dnes byla fair play hra. Neřekl bych, že mi něco dluží, protože to chápu. Jezdím pro Mercedes a ti kluci v továrně do toho dali svůj život, aby postavili vůz, který odvede tak fantastickou práci. Pochopitelně je ve mně část, která na to chce šlápnout a jet tak až do konce a stát na pódiu, ale ten čas přijde.

Ross Brawn, šéf týmu
Tento víkend byl pro náš tým dalším krokem správným směrem. Měli jsme dnes docela dobré auto a tým zvolil dobrou strategii. Na třetí sadě (tvrdých) pneumatik nebylo auto dobře vyvážené a kvůli tomu jsme znovu klesli pořadím.

Spotřebovali jsme více paliva, než jsme předpokládali, a proto jsme ke konci závodu museli učinit nějaká opatření, aby se obě auta dostala do cíle. Řekli jsme Lewisovi a Nicovi, aby si drželi své pozice, a oba to akceptovali.

Pro Nica to bylo těžké a já zcela chápu, že bude zklamaný, ale nyní máme auto, s kterým můžeme bojovat, takže v této sezoně bude mít spoustu dalších příležitostí k dosažení dobrých výsledků. Musíme se soustředit na to, abychom udrželi stávající tempo vývoje, ale můžeme být hrdí na naše první pódium a já děkuji všem v týmu za jejich odhodlání a tvrdou práci. 

 

FERRARI

Felipe Massa, 5.
Dnešní závod byl opravdu komplikovaný kvůli startu s novou sadou přechodných pneumatik na trati někde naprosto mokré, jinde suché, což mi znemožnilo získat dobrou rychlost a ztratil jsem pozice na mnoho dalších vozů během prvního kola. Možná bylo rozhodnutí nasadit hladné pneu při první zastávce trošku riskantní, protože trať byla ještě mokrá a to mě stálo čas.

Na suchu se chování auta zlepšilo, opotřebení nebylo hrozné a já zvládl udržovat dobrou rychlost, ale v té chvíli byly naděje na pódium zničeny. Nemohu říci, že jsem s tímto výsledkem spokojen, ale vzhledem ke všem obtížnostem na začátku závodu jsem rád, že jsem domů dovezl dobrý počet bodů.

Fernando Alonso, nedokončil
Dnes jsme, bohužel, měli velkou smůlu. Po dobrém startu jsem se v druhé zatáčce dostal do kontaktu s Vettelem: překvapilo mě, že tam byl, téměř zastavil a já jsem nevěděl, jakou rychlostí jel.

Auto bylo poškozené, ale nezdálo se, že by na tom bylo špatně a tak jsme se společně s týmem rozhodli pokračovat dál, protože kdybychom okamžitě zastavili a pak bychom za dvě nebo tři kola museli znovu zajet pro suché pneumatiky, přišli bychom o příliš mnoho míst a definitivně ztratili šanci závod dokončit vepředu. 

Je snadné kritizovat toto rozhodnutí, ale v té době to vypadalo, že je správné. Určitě je to škoda, protože jsme tu mohli bojovat s Red Bully, ale okolnosti nám příliš nepomohly. Opravdu tu sehrála svou roli smůla, zvlášť když si vezmete v úvahu, kolik výletů mimo trať skončilo v Austrálii, nebo dokonce i tady, bez jakýchkoliv následků. 

Nyní se již připravujeme na následující závody v Číně a Bahrajnu. Doufáme, že tam dosáhneme lepších výsledků než v minulém roce a do Evropy dovezeme tolik bodů, kolik jen bude možné.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Pochopitelně dnešní výsledek byl pro nás s hořkou příchutí v puse, vzhledem ke startovním pozicím, které jsme si zajistili v kvalifikaci. Jakmile Fernando kolidoval s Vettelem, bylo jasné, že závod pro nás bude znamenat pousouvání se startovním polem. V tu chvíli jsme cítili, že přední křídlo může vydržet, zatímco trať osychala a my zariskovali a nechali jej závodit. A v mžiku se ukázalo, že to nebude fungovat.

Snažili jsme se vyhnout dvěma zastávkám během čtyř kol. Co se Felipeho týče, ztráta, která během úvodního kola vzrostla kompromitovala jeho šance bojovat s vedoucí čtveřicí na konci závodu. Vzhledem k výkonnosti našich soupeřů, nyní je důležité otočit stranu a musíme neděli dostat za hlavu a zanalyzovat pozitiva i negativa. Okamžitě zaměřujeme naši pozornost na další závod v Číně.

podium
Neveselo (foto: Red Bull Racing)

LOTUS

Romain Grosjean, 6.
Myslím, že můžeme být s dnešním výsledkem celkem spokojeni. Byl to těžký závod, start na mokru a konec na suchu. Ale to v Malajsii očekáváte. Hodně času jsem ztratil zaseknutý za Felipem (Massou) v prostřední fázi závodu a jsem si jistý, že dřív bychom zůstal před ním, ale v té době už mi odcházely pneumatiky, tak jsem ho raději pustil. Není to výsledek, který bychom na začátku víkendu chtěli, ale nakonec je to pro tým pár bodů a v Šanghaji se budeme snažit být opět silnější.

Kimi Räikkönen, 7.
Přestože vůz byl v pátek velmi dobrý, dnešek a včerejšek byli pěkně obtížné. Od sobotníhho ráda se vůz z nějakého důvodu nechoval podle očekávání, zvlášť na mokru, kde jsme opravdu neměli přilnavost. Byl to těžký závod a já jsem přišel o část předního křídla na startu, což nám nepomoho, ale alespoň jsme získali body, což je lepší než nic. Pokud dostaneme vůz tam, jaký byl v Austrálii, jsem si jistý, že budeme opět na špici.

Eric Boullier, šéf týmu
Nebyl to pro nás nejlepší den, ale když vezmete v úvahu naše kvalifikační pozice a obtížný start pro oba naše piloty, myslím, že body za šesté a sedmé místo je solidní výsledek. Bohužel s dnešími podmínkami jsme nemohli vidět plný potenciál našeho vozu a čas, který jsme ztratili na startu bylo každopádně těžké dohnat. Dojet s relativně dobrou ztrátou na vítěze byl od našich pilotů skvělý výkon a také co se týmové strategie týče. S normálním víkendem jsem si jistý, že bychom mohli očekávat silnější výsledky.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 8.
Cítím se docela dobře odměněn, dojet se čtyřmi body v mém prvním závodě letošní sezony a v novém týmu, s novým autem. Jsem celkem spokojen s tím, jak to proběhlo, zvlášť na startu závodu, kdy jsme byli na přechodných pneumatikách rychlí.

Potom jsem se zasekl v provozu a nemohl najít cestu k předjetích ostatních jezdců. Myslím, že osmé místo bylo zasloužené, vzhledem k tomu, že jsem musel hodně bojovat a snažit se o to. Myslím, že potenciál tam je, musíme teď zapracovat na pár detailech.

Esteban Gutiérrez, 12.
Dvanácté místo je ok výsledek, ale ideálně bychom rádi skončili na bodech. Nakonci závodu jsem ztratil čas, protože jsem zůstal na stejné sadě pneumatik příliš dlouho. Zkusili jsme změnit strategii a já dělal, co jsem mohl. V tu chvíli už jsme ale nemohli udělat víc. Celkově je tento týden krokem vpřed a potřebujeme i nadále pracovat a dát vše dohromady, abychom získali body.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
S tímto výsledkem jsme spokojeni, protože to byl neočekávaně těžký víkend. Přesto, krok za krokem jsme byli schopni se zlepšovat. Lépe nyní i rozumíme oblastem, ve kterých se musíme zlepšit. To nám pomůže plně zúročit potenciál našeho auta.

 

MCLAREN

Sergio Perez, 9.
Dnes dopoledne přišli mí inženýři s velmi dobrou závodní strategií, která mi velmi brzy přinesla několik startovních pozic - takže děkuji, vymysleli jste to dobře, kluci. Bohužel ke konci závodu začaly mé pneumatiky příliš rychle odcházet, zejména levá přední, a tak jsme cítili, že by bylo příliš riskantní pokusit se dojet závod na této sadě.

Neměli jsme tedy žádnou jinou reálnou možnost než další zastávku v boxech, což znamenalo, že jsem ztratil pozici. I tak jsem ale dojel devátý, což je o dvě místa lepší výsledek než minulý týden v Melbourne, takže si myslím, že je fér říct, že došlo k určitému pokroku.

Doufám, že za dva (ve skutečnosti za tři) týdny v Šanghaji bude tento vzestupný trend pokračovat.

Jenson Button, 17.
Dnes jsme odjeli dobrý závod. Strategie byla dobrá, vše jsme udělali správně. Přezouvali jsme ve správných kolech, a pokud jde o pneumatiky, vše vypadalo tak, jak mělo. 

Kdybychom neměli problém při zastávce v boxech, skončili bychom pátí - možná bychom dokonce bojovali o třetí a čtvrté místo. Samozřejmě je velkým zklamáním, že jsme to nebyli schopní předvést.

Ještě na konci závodu jsme měli šanci na zisk bodu, ale bohužel jsem měl problém se svou levou přední pneumatikou. Občas se zablokovala, což způsobovalo silné vibrace, takže si myslím, že kluci měli strach, že by to poškodilo zavěšení kola, kdybych pokračoval. 

Nicméně, jak jsem řekl, - nehledě na problém při zastávkách v boxech -, myslím, že jsme odvedli dobrou práci. V minulém týdnu jsme pracovali na nějakých vylepšeních a výsledkem těchto vylepšení bylo, že jsme v Malajsii byli konkurenceschopnější, než minulý víkend v Austrálii, takže si z toho můžeme vzít to pozitivní.

Doufejme, že za dva (ve skutečnosti tři) týdny v Číně budeme moci pokračovat v tomto zlepšování a získáme pár bodů. 

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Během posledního víkendu v Melbourne jsme dokázali získat pouze deváté a jedenácté místo, ale po dnešním závodě máme jasný důkaz, že všechna ta tvrdá práce, kterou jsme odvedli v minulém týdnu, má za výsledek významný pokrok, pokud jde o vývoj vozu.

Nicméně, jsme velmi zklamaní, že Jenson ztratil těžce získané a zasloužené páté místo, možná dokonce třetí nebo čtvrté, v důsledku problémů s upevněním kola během jeho zastávek v boxech. Jenson neudělal absolutně nic špatně a správně reagoval na zelené světlo.

Také Checo během celého víkendu předváděl solidní a odvážný výkon, dnes odpoledne získal své první body pro Vodafone McLaren Mercedes a zaznamenal nejrychlejší kolo na samém konci závodu.

I když jsme, jak už jsem řekl, velmi zklamaní kvůli Jensonovi, který mohl a měl skončit minimálně pátý, a ačkoliv ani zdaleka nenaplňujeme naše vysoké standardy, je zcela zřejmé, že jsme se vydali správnou cestou, pokud jde o vývoj našeho vozu. 

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 10.
Je dobré skončit na bodech, ale škoda té chyby v boxech, která nás stála spoustu času, jinak jsem mohl skončit ještě výše. Takže se celkově cítím poněkud zklamaný, ale bod s radostí přijmu. Nyní následuje krátká přestávka, než budeme opět závodit, a my musíme tento čas využít k bližšímu pohledu na naší výkonnost a na stránky, kde je třeba se zlepšit.

Určitě je zde hodně prostoru pro zlepšení, protože z obou prvních závodů se dalo vytěžit více. Na stranu druhou, jakmile jsme se dnes vypořádali s problémy, tak naše závodní tempo bylo dobré a my tak mohli poskočit o pár míst.

Daniel Ricciardo, 18.
Já jsem ohrozil svůj závod ještě před samotným začátkem [při nájezdu na startovní rošt] , když jsem dostal aquaplaning v zatáčce č. 3. Podařilo se mi jet dál, ale přes štěrk jsem projel až příliš rychle a poškodil tak podlahu. To podle mého hrálo svou roli při mých problémech na konci.

Start byl docela dobrý, povedlo se mi získat pár míst a po prvních pár kolech jsem byl poměrně spokojený. Ale neměl jsem bohužel dostatečnou rychlost, abych za sebou udržel oba Lotusy a zůstal tak v top 10 – přestože přezutí na suché pneumatiky bylo dobře načasované. Jak jsem již řekl, myslím, že poškození z nájezdového kola ovlivnilo celý můj závod.

Franz Tost, šéf týmu
Rušný závod, začínající na přechodných pneumatikách. Přezutí na slicky jsme u obou aut načasovali velice dobře, díky čemuž Daniel okamžitě získal pár pozic. Bitva o střed pole byla velice tvrdá a my měli jedno auto vepředu – Daniela, a jedno auto na konci této skupinky – Jeana.

Naneštěstí jsme Jeana špatně vypustili z jeho boxového stání při jednom z pit stopů a on tak kolidoval s jedním Caterhamem. To nás stálo spoustu času, protože jsme ho museli zatlačit zpět pro nový nos. Komisaři nás pokutovali za nebezpečné vypuštění z boxů, s čímž musíme souhlasit.

Po tomto incidentu odvedl Jean velice dobrou práci, dotáhl se zpět a dokonce se dostal před tuto skupinku na bodované pozice, což je docela úspěch na suché trati. Skutečnost, že naše rychlost byla uspokojivá, je však nejpozitivnější bod celého závodu.

Daniel vyjel z tratě při jeho cestě na startovní rošt, čímž si poškodil podlahu. Vezmeme li to do úvahy, tak jeho výkon za těchto okolností byl taktéž pozitivní. Naneštěstí jsme u něj v několika posledních kolech zaznamenali problém s výfuky, takže jsme se rozhodli raději odstoupit.

Celkově byla naše závodní rychlost dobrá, ale kde ztrácíme, jsou kvalifikace. Musíme najít způsob, jak se zlepšit v sobotu odpoledne, abychom mohli v neděli startovat o něco výše.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 11.
Měl jsem velice dobrý start, ale pak jsem vyjel ze suché závodní stopy, když jsem soupeřil s van der Gardem, a propadl se na konec pole. Jakmile trať začala usychat, byl jsem schopen předjet několik aut a mít tak dobrý, čistý závod.

Tým odvedl výbornou práci, co se strategie týká, a po pár dalších kolech jsem byl schopen útočit na své první body. Dnes jsme odvedli maximum a věřím v to, že nyní se již budeme společně dále zlepšovat.

Pastor Maldonado, nedokončil
Díky přechodným pneumatikám byl start závodu poměrně obtížný, velice to klouzalo, zejména v prvním sektoru. Měli jsme dobrou strategii – zastavit o něco dříve a přezout na suché pneumatiky. Udělal jsem drobnou chybu při brzdění v zatáčce č. 17, vylétl z tratě a lehce poškodil přední křídlo.

Po zastavení pro čerstvou sadu gum bylo mé tempo ve druhém stintu dobré, naneštěstí můj závod skončil o něco předčasně kvůli potížím s KERSem. Nyní budeme pracovat velice tvrdě, abychom se připravili jak nejlépe umíme na následující závody.

Mike Coughlan, technický ředitel
Po vyjetí z tratě v prvním kole jel Valtteri skvěle, probojoval se zpět do středu pole a cílem projel jen těsně za bodovanými místy. Oba vozy jely na odlišných strategiích, protože Pastor musel zastavit o něco dříve pro nové přední křídlo. Pak jsme bohužel měli problémy se systémem KERS, kvůli kterým jsme raději vůz odstavili. Tým již zjišťuje, co bylo jejich příčinou. Celkově citíme, že se naše výkonnost od závodu v Melbourne zlepšila, ale přesto je před námi ještě spousta práce.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 13.
Pochopitelně jsem velmi potěšen, že jsem dojel na 13 místě, poté, co jsem minulý týden v mém prvním závodě skončil 15. Doufám, že je to trend, ve kterém budeme pokračovat! Přesto to dnes nebyl jednoduchý den, když jsme si život zkomplikovali ne tak dobrým startem a prvními koly, což nás potom oslabilo v první části mého závodu.

Na konci se mé časy zlepšovaly, ale během prvního stintu jsem byl zaseknutý za Caterhamy a nebyl jsem s tím schopen nic udělat. Po osmnácti kolech nebo tak nějak jsem byl schopen získat pozici zpět a od té chvíle jsem byl se svým progresem spokojen. Bylo pěkné držet za sebou Maldonada a udržet rozestup tak dlouhou dobu.

To ukazuje, že máme vůz, který s nimi bude schopen v budoucnu bojovat. Můžeme se také z pár věcí pro příště poučit a zlepšit se. Také jsme však udělali pokrok již od Melbourne a musíme i nadále pokračovat v práci. Díky týmu za odvedenou práci a i za tu, která ještě přijde před závodem v Číně.

Max Chilton, 16.
Jsem trošku zklamaný, protože dnes to vypadalo, že se proti nám dost věcí spiklo. Zaprvé se nepovedl start a já ztratil v úvodním kole. Kvůli tomu jsem se zasekl za Caterhamy a to pokazilo můj závod a bylo to těžké, protože instinktivně víte, že modré vlajky se v takovou chvíli objeví mnohem dříve.

Výkon auta byl dobrý a rychlost také, ale musíme ještě zapracovat a dát to vše dohromady, abychom zmaximalizovali výkon v každé části závodu, včetně toho, jak zvládnout část s modrými vlajkami. Jsem si jistý, že když se na to zaměříme, můžeme být v Číně ještě silnější. Dnes a vlastně po celý víkend tým odvedl skvělou práci i když to nebylo vždy lehké.

John Booth, šéf týmu
Jako typicky v případě Malajsie, byl to závod s unikátním mixem různých výzev, se kterými jsme se museli potýkat. Přeháňka, která přišla půl hodiny před začátkem závodu znamenala, že byly na trati velmi obtížné podmínky, když se jelo na start.

Znamenala taky pár nevydrásajících momentů co se rozhodnutí o pneumatikách týče, protože oba piloti měli problém s aquaplaningem v zatáčce č.3. Neužili jsme si start a úvodní kola, přesto Jules odvedl dobrou práci, aby stíhal Caterhamy před ním. Jakmile jsme přezuli na hladké pneumatiky, bohužel jsme se opět zasekli za Van der Gardem, přesto dobrá strategie našich inženýrů a povedené zastávky mechaniků mu dovolili se osvobodit a efektem byl dobrý progres ve druhém stintu, zatímco zmenšoval ztrátu na vozy před ním, která byla způsobena tím, že jsme byli tak dlouho zdržováni.

Po zbytek závodu to vypadalo, že si užejeme dobrý souboj s Maldonadem, než odstoupil, což uvolnilo Julesovi cestou a jel osamoceně. Opět odvedl dobrou práci a 13 místo je velmi vítané v této části sezony. Maxovi to během úvodního kola vyšlo ještě hůř a musel být ve frontě na zastávku v boxech, což ho také stálo čas.

V některých kolech ukázal, že má na to porazit oba Caterhamy, ale bohužel ho zdržely modré vlajky a nakonec Ricciardo, který jel v Toro Rosso pomalu. Opět můžeme být spokojeni s progresem, který ukazujeme, zatímco týmy ze středu pole jsou stále daleko. Volá to po další tvrdé práci během následujících tří týdnů, kdy budeme pracovat na vývoji vozu. Ralisticky víme, že potřebujeme pár desetin, abychom s nimi byli opravdu schopni soupeřit.

 

CATERHAM

Charles Pic, 14.
Měl jsem dobrý start a dojel jsem Gieda během prvních pár kol, zatímco trať byla dost mokrá na přechodné pneu. Tým mě zavolal na výměnu na střední sadu do prvního stintu, ale zatímco jsem jel do boxů, uviděl jsem Vergneho, jak byl vypuštěn těsně přede mnou a nemohl jsem se mu vyhnout, protože jsem zatáčel a nebylo nic, co jsem mohl udělat, abych se vyhl jejich chybě. Kluci odvedli skvělou práci, vyměnili nos a pneumatiky a já mohl jet dál, ale ztratil jsem asi 25s. to je situace, kvůli které mechanici trénují a během té první zastávky se to vyplatilo.

Je to taková škoda, že se ten incident přihodil, protože jsme mohli rozhodně dojet výš, kdyby se to nestalo. Možná nás to stálo místa, což je frustrující, ale je také pozitivní vidět, jak dobře všichni reagovali a že jsme bojovali i nadále - na boxové zídce i v garáži. Zastavili jsme ještě třikrát, vyjeli na tvrdé sadě ve dvou stintech a na středně-tvrdé v posledních třinácti kolech a auto se chovalo po celý závod dost dobře. Mohl jsem jet naplno, než se objevila šachovnicová vlajka a bez toho problému v boxech by výsledek vypadal jinak.

Giedo van der Garde, 15.
Měl jsem dobrý a silný start a auto bylo velmi dobré - chovalo se dobře na přechodných pneu během prvního stintu. Když se měnily podmínky a trať osychala, tým mi rádiem sdělil, že mám defekt na levé přední pneu, ale bylo to přesně ve chvíli, kdy jsem zajel na výměnu, takže mě to stálo jen málo času. Vyjel jsem na trať na střední sadě a jel v pohodě na 17 místě s dobře vyváženým vozem. Od té chvíle byl závod ok.

Déšť, který byl předpovídán nepřišel, takže jsme neměli šanci ukázat, co zvládneme na přechodných pneumatikách, což je škoda, protože na té sadě jsme rychlí. Ale auto bylo mnohem lepší (než včera) i na střední a tvrdé sadě, kterou jsme použili. Neměl jsem stejné problémy s přetáčivostí jako ve třetím tréninku či kvalifikaci, ale stále je před námi v tomto směru dost práce, abychom zlepšili přetáčivost při nájezdu do zatáčky a podíváme se na to, než pojedeme do Číny. Zapracujeme také na zlepšení našich možností nastavení pro kvalifikaci.

Rád bych také řekl, jak skvělou práci odvedli kluci v boxech. Bylo to velmi těsné s Chiltonem, ale vždy jsem zůstal před ním. Po skončení závodu jsem jim poděkoval a Tony Fernandes celému týmu řekl, jak je na ně a práci, kterou dnes viděl, pyšný. A má pravdu - snaží se opravdu hodně a je dobré vidět, že zlepšení se dějí jak na voze tak v celém týmu. 

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Mít oba vozy v cíly dvou závodů včetně našeho domácího v Malajsii je skvělý pokrok od celého týmu, vzhledem k tomu, jakou výkonnost nyní máme. Oba piloti měli skvělý start a jeli během první části velmi dobře.

V tom incidentu v boxech byl Charles nevinnou obětí a byla to škoda, protože tím byly zmařeny jeho šance bojovat s Bianchim. Tým však reagoval velmi dobře a jsem pyšný na výkony a pokrok, který ukázali všichni zde i v Melbourne a to v závodech, o kterých jsme věděli, že budou těžké.

Přestože celková spolehlivost našich vozů je lepší, než mnoha větších týmů před námi, stále se potýkáme s pár věcmi, které ovlivňují naši kontrolu detailů v závodech. Tentokrát byl problém s příjmem dat, což znemožnilo komunikaci mezi inženýry, naše telemetrie zamrzla a v určitých chvílích nefungoval systém (software), což znamenalo, že jsme nevěděli, jak se závod vyvíjí.

Tyto věci v zákulisí sice přímo neovlivňují výkon vozů, ale nepomáhají, takže se musíme ujistit, že se všechny podaři napravit a nebudou se v Číně opakovat.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, nedokončil
Brzký konec v závodě, od kterého jsme si tolik slibovali. Oba vozy měly stejný problém s maticemi, což nás stálo hodně času. Nejsme si úplně jistí, co se přesně stalo, tak tým raději obě auta stáhl, aby tento problém správně pochopil. Je to škoda, protože jsme dnes měli velice rychlé auto a cítil jsem se dobře na osychající trati. Ale nyní musíme zůstat pozitivní a pamatovat, že stále ještě zbývá spousta závodů, ve kterých si dnešní zklamání můžeme vynahradit.

Paul di Resta, nedokončil
Je to frustrující odjíždět odsud s prázdnýma rukama, vzhledem k tomu, jak jsme byli po celý víkend konkurenceschopní. Během zastávky v boxech jsem viděl problém na Adrianově autě, když jsem stál za ním, což mne stálo něco okolo patnácti sekund. A pak se tentýž problém s maticí přihodil během druhého pit stopu i mně.

Jako preventivní opatření se tým rozhodl ze závodu odstoupit. Dobrou zprávou je, že auto je velice dobré. Bohužel dnes jsme promarnili obrovskou příležitost na zisk spousty bodů. Odjíždíme se svěšenou hlavou, ale v Číně budeme opět bojovat.

Vijay Mallya, šéf týmu
Velice smutný konec víkendu, během kterého jsme ukázali výbornou rychlost našich vozů. Bezpečně jsme přečkali start na vlhké trati a s přechodem na suché pneumatiky jsme mohli plně ukázat náš potenciál – Paul byl v tu dobu jedním z nejrychlejších na trati. Bohužel zlom nastal během zastávky v boxech, kdy jsme objevili problém s naším vlastním maticovým systémem, který notně zdržel oba vozy.

Tento problém se objevil i při druhé zastávce a bylo zřejmé, že se nám ho nepodaří vyřešit během závodu. Z preventivních důvodů jsme tak byli donuceni stáhnout obě auta a zahájit vyšetřování příčin těchto komplikací. Je to frustrující, ale takovéto věci se někdy v závodění stávají. Odvážíme si odsud plno pozitiv v podobě dobré závodní rychlosti a budeme se snažit dát věci do pořádku do příštího závodu.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě: Chladná atmosféra u Red Bullu, Vettela čeká vysvětlování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 24.03.2013 21:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

Juki Cunoda a Daniel Ricciardo nezačali ročník nejlépe

Mezi Ricciardem a Cunodou létala nejen šťavnatá slova

Carlos Sainz zahájil sezónu na stupních vítězů a čestnou cenou Pilot dne

GP BAHRAJN: Ve starých kolejích - Verstappen si povodil zbytek světa

Hlavní rovinka v Bahrajnu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Bahrajnu 2024

Max Verstappen dosáhl 33. pole-position v kariéře

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Ferrari opatrně nadšené, Mercedes kalkuloval

Charles Leclerc sice zajel nejlepší čas, ale v nesprávné části kvalifikace

KVALIFIKACE: Verstappen uhájil vítězství, i když absolutně nejrychlejší nebyl

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24

Tři tréninky, tři vítězové - v posledním překonal soupeře Sainz jr.

Sergio Pérez a Christian Horner při předsezónních testech. Komu úsměv vydrží?

Shrňme si události: Horner coby lilie, Pérez je pomalu v červené knize

Lewis Hamilton ovládl druhý trénink letošního prvního závodního víkendu

Druhý trénink pro sebe uzmul Mercedes, Norris se potýkal s problémy

Nový Red Bull RB20

VIDEO: Nejrychlejší dron na světě vs. Verstappen s vozem F1. Změní se způsob sledování závodů?

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (14:30 - 15:30)
    • 2. Trénink (18:00 - 19:00)
  • Pátek

    • 3. Trénink (14:30 - 15:30)
    • Kvalifikace (18:00)
  • Sobota

    • Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. S... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

red bull rb9

Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz hledá tým, kde by měl nejlepší šanci na zisk titulu. Jak rychlé je nové Ferrari SF-24?

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Ferrari opatrně nadšené, Mercedes kalkuloval

  3. KVALIFIKACE: Verstappen uhájil vítězství, i když absolutně nejrychlejší nebyl

  4. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  5. GP BAHRAJN: Ve starých kolejích - Verstappen si povodil zbytek světa

  6. Druhý trénink pro sebe uzmul Mercedes, Norris se potýkal s problémy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud