Stáj z Grove se po loňské úspěšné sezóně stálé trápí s letošním vozem FW35, s nímž nedokáže pokročit. Proto sahá k dalšímu ráznému kroku - Coughlan s okamžitou platností v týmu končí a od 19. srpna 2013 jej v roli technického ředitele nahradí Symonds.
Williams v rámci personální restrukturalizace technického týmu v poslední době opustilo několik schopných inženýrů - na sklonku roku například hlavní provozní inženýr Mark Gillan, jenž přišel po odchodu Sama Michaela, dále závodní inženýr Tom McCullough, plánovač strategií Mark Barnett či v únoru provozní inženýr Dominic Harlow.
Nově příchozí Symonds ve Formuli 1 strávil 30 let - svou kariéru zahájil u Tolemanu, poté se přes Benetton, Renault a menší pauze po singapurské Crashgate dostal až k současné Marussii. Během toho období spolupracoval s Michaelem Schumacherem a Fernandem Alonsem, byl u čtyř jezdecký a tří konstruktérských titulů.
Zakladatel týmu Frank Williams k jeho příchodu říká: "Jsem potěšený, že se Pat přidává k týmu. Jeho technické schopnosti a sportovní úspěchy hovoří samy za sebe. Jsem si jistý, že jeho poznání a vůdcovství významně přispěje k úspěchům, na kterých všichni u Williamsu tvrdě pracujeme.
Williamsu se zatím nedaří dostatečně zrychlit letošní monopost FW35 (foto: Williams F1 Team)
Výkonný ředitel skupiny Williams Mike O'Driscoll pokračuje: "Sportovní a vývojové dědictví Williamsu si žádá, abychom zajistily ty nejlepší dostupné talenty. Pat přináší nesporné technické a manažerské dovednosti navíc k prověřené schopnosti dosahovat výsledky na dráze. Náš závazek přivést Williams na vítěznou dráhu je absolutní a toto jmenování jasněji dokládá naši společnou touhu dostat tým na pozici, kterou si zaslouží."
Pat Symonds ke svému jmenování dodává: "Williams je tým prosáklý úspěchem a vynikajícím inženýrstvím. Je mi stí být požádán o to, abych sehrál svou roli v návratu týmu na správné místo na vrcholu Formule 1. Sir Frank, Mike a Claire položily základy pro úspěch a já jsem ohromně nadšený z počátku této nové výzvy."