Oba si dnes sice vyzkoušeli nové přední křídlo, ale novou konfiguraci výfuků a kapotáže měl k dispozici pouze Räikkönen. Technický ředitel Lotusu James Allison potvrzuje, že tomu tak bylo i minulý týden v Austrálii.
"Nemá jednoduchý víkend ani tady ani tam [v Austrálii], protože nemáme, nebyli jsme schopni poskytnout dva vozy v úplně stejné konfiguraci ani při jedné příležitosti," uvádí dnes technický ředitel Lotusu.
"Takže v pátek v Melbourne jezdil s aerodynamickým balíkem, který byl o krok pozadu za tím, který měl Kimi. Vylepšení měl v sobotu dopoledne, ale tehdy to bylo narušeno počasím, jak všichni víme. A tady znovu mám pouze jednu sadu dílů a rozhodli jsme se ji nasadit u Kimiho, Romain je kvůli tomu v nevýhodě," potvrzuje Allison.
"Je to dáno zákazem testování v sezóně, že se snažíte vylepšovat vozy co nejrychleji. Obecně řečeno to znamená, že vždy budete mít jednu sadu dílů dříve než druhou, což nevyhnutelně vede k tomu, že jeden pilot si ji může vyzkoušet před tím, než dorazí i druhá. Vždy se snažíme mít k dispozici dvě sady, ale ne vždy to je možné.
"Čelí tedy náročným okolnostem a týmovému kolegovi, který opravdu střílí ve všech válcích," pokračuje Allison, který ocenil "neuvěřitelnou trpělivost" finského vítěze úvodního závodu: "Myslím, že věděl, že má pod sebou dobré auto. Věděl, že se nemusí hnát za skupinou vpředu. Pečoval o pneumatiky a jezdil jen tak rychle, jak potřeboval. Byl to zkrátka velmi vyspělý, hladký a rychlý závod."
Romain Grosjean v trénincích zatím dostává horší techniku než jeho týmový kolega
(foto: Lotus F1 Team)
Technický ředitel Lotusu si ale cení i výkonů Grosjeana: "Romain nám v minulém roce znovu a znovu ukazoval, že je hodně rychlým pilotem, což je jedním skutečně cenným prvkem závodního pilota. Rychlost mu neschází."