Na vývoj nového vozu dozíral Nikolas Tombazis, vedl jej Simone Resta, který v roce 2001 přestoupil z Minardi (na jeho nástupci pro rok 2014 už naplno pracuje Rory Byrne). Hlavním aerodynamikem je Loic Bigois, jehož Scuderia loni přetáhla z Mercedesu. Tolika změn, jako včera u McLarenu MP4-28, jsme se ale nedočkali.
Zbarvení Ferrari F138 obsahuje černo bílý pruh po stranách a podobně jako ostatní dosud představené monoposty pro sezónu 2013 jde cestou maximální výšky nosu, schod je však podobně jako u McLarenu překryt panelem cudnosti.
Vpředu i vzadu zůstává u zavěšení typu pull-rod, zajímavé jsou pilíře nesoucí přední křídlo, které jsou v horní části rozšířené.
"Prvky karosérie byly přepracovány, aby bylo možno změnit pozici a rozvržení výfuků. Dynamický vstupní otvor nad kokpitem byl také přepracován, stejně jako vstupní otvory v bočnicích, které byly aerodynamicky optimalizovány tak, aby nedošlo k celkové změně chladicího systému," uvádí Ferrari.
"Zadní část vozu je podstatně zúžena a zkosená ve spodní části. Konfigurace předního a zadního křídla vychází přímo z posledních verzí použitých na F2012, částečně proto, že vývoj toho vozu probíhal až do posledního závodu sezóny."
Ferrari slibuje v předsezónních testech, které začínají příští týden v Jerezu, další významné modifikace svého vozu. Očekává od něj okamžité výsledky a mnohem lepší výkonnost než u předchozího F2012.
Zajímavě jsou řešeny bočnice zadního křídla, které jsou na odtokové hraně perforované
Snímek F138 ve vysokém rozlišení najdete mezi plakáty zde: f1news.autoroad.cz/tapety
Další informace doplníme později.