Ferrari F138: Vývoj zadního křídla od představení po Austrálii

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 29. března 2013, 06:10 Google+

Jak se měnilo zadní křídlo vozu Ferrari F138 od jeho představení 1. února po první závod v Austrálii?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 31.03. 13:12) Napište svůj názor
Ferrari F138

Ferrari F138 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Představení: specifikace A

Nový vůz F138 byl při představení obdarován inovativním zadním křídlem, jehož bočnice jsou směrem dozadu zakončeny vertikálními křidélky. Ve spodní části je doplňují další vertikální prvky (třásně), které pomáhají vytáhnout vzduch z vnitřní části bočnic na vnější stranu, a tak vylepšit efektivitu difuzoru i křídla samotného.

launch spec

Aktivační prvech systému pro snížení odporu (DRS) je mnohem štíhlejší než minulý rok, což také přispívá k mírnému zvšení efektivity.

 

Jerez: specifikace B a C

Přepracované křídlo (specifikace B) se poprvé objevilo již v Jerezu. Obsahoval dodatečné křidélko (monkey seat) v povolené 15cm centrální zóně nad difuzorem. Pomáhá zvýšit celkovou efektivitu křídla.

B C spec

Později v Jerezu Ferrari vyzkoušelo rozšířit odtokovou hranu horního profilu o velkou Gurneyho klapku (viz výřez - specifikace C). Křídlo se díky ní chová, jako by bylo hlubší - díky tomu je možné zvolit vyšší úhel náběhu a zabránit tak odtrhávání proudění. Pohámá to k tvorbě vyššího přítlaku na úkor o něco málo většího odporu.

 

Druhý test v Barceloně a Austrálie: specifikace D

Během druhého testu v Barceloně se objevila další verze zadního křídla, která na první pohled vypadá stejně, při bližším prozkoumání jsou však patrné změny v detailech. Horní část křídla je zcela nová, nové jsou bočnice s méně výrazným výřezem na horní straně a kratším žebrováním, což umožnilo prodloužit horní klapku.

D spec

Všechny změny maí za účel zvýšit přítlak. Nová specifikace také mechanikum poskytla více volnosti řpi nastavování úhlu náběhu  profilů, jelikož obsahuje dodatečné nastavovací otvory, jak je to patrné na vnější straně bočnic.

predni kridlo
S novým zadním přišlo v rámci zachování aerodynamického vyvážení také nové přední křídlo
(foto: Scuderia Ferrari)

Specifikace D přišla s novým předním křídlem pro vyšší přítlak, aby nebylo narušeno aerodynamické vyvážení monopostu.

 

Letošní snímky Ferrari najdete v naší galerii zde.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F138: Vývoj zadního křídla od představení po Austrálii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 31.03.2013 13:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bianchi, Jules

Bianchi: Nejsme daleko od středu pole

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud