Co stálo za poklesem formy Mercedesu? Nejen odchod šéfa aerodynamiky k Ferrari a 60% modely

Petr Hlawiczka, 2. ledna 2013, 06:30 Google+

Šéf závodního týmu Mercedesu vysvětluje, proč po výhře ve Velké ceně Číny šla jejich forma spíše dolů místo toho, aby se drželi na špici.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 03.01. 17:45) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

V polovině šampionátu patřilo Rosbergovi šesté místo s pouhou 34 bodovou ztrátou na svého krajana Sebastiana Vettela z Red Bullu. Ve druhé části však výkonnost klesala a Rosberg nakonec ztratil na mistra světa 186 bodů. Mercedes v posledních šesti závodech sezóny zabodoval pouze jednou - díky sedmému místu odcházejícího Michaela Schumachera v Brazílii.

K poklesu formy přispělo odchod šéfa aerodynamiky Loice Bigoise k Ferrari, přechod na 60% modely v aerodynamickém tunelu i změna ve filozofii vývoje po nasazení dvojitého DRS či Coanda výfuků.

"Rozhodli jsme se ke změně struktury skupiny pro aerodynamiku. Museli jsme čekat, až se k nám připojí [nový šéf] Mike Elliot, protože musel naplnit výpovědní lhůtu Lotusu. Uzavřeli jsme případ s Loicem a nastala mezera, kterou se nám nepodařilo velmi dobře zaplnit," přiznává Brawn.

"Navíc jsme přecházeli z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu, hodně se toho také dělo ve skupině pro aerodynamiku. Mělo to svůj dopad," pokračuje šéf F1 týmu Mercedesu.

Přechod na větší modely byl podle něj potřebný s ohledem na vyšší kvalitu dat, které je možné dostat v tunelu z pneumatik Pirelli: "Naším závěrem bylo, že dostaneme mnohem reprezentativnější pneumatiky při 60% než při 50%."

rosberg
Mercedes se po Velké ceně Číny dalšího vítězství už nedočkal, místo toho začal kvůli aerodynamickému vývoji ztrácet (foto: Daimler AG)

"Pirelli musí vyrábět 50% a 60% pneumatiky pro aerodynamický tunel. Existují už pouze dva týmy, které stále pracují s 50%. I když se Pirelli co nejvíce snaží, dostanou lepší zpětnou vazbu z 60% než z 50% pneumatik. Proto jsme se rozhodli pro přechod.

Další věcí bylo to, že jsme během let do modelu v tunelu nasazovali stále další a další vybavení pro měření, monitorování a kontroly. V 50% modelu nám došlo místo," vysvětluje pro Autosport příčiny loňského poklesu Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Co stálo za poklesem formy Mercedesu? Nejen odchod šéfa aerodynamiky k Ferrari a 60% modely

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 03.01.2013 17:45 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

De la Rosa nečeká, že by mohl opět testovat pro McLaren: "Dvakrát jsem je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud