Italský dodavatel byl loni kritizován za své rychle degradující a opotřebovávající se pneumatiky, které přispěly k pestrým strategiím a velkému množství zastávek v boxech.
Ještě z počátku letošní sezóny týmy měly s pneumatikami problémy - nedokázaly je rychle zahřívat a optimálně s nimi pracovat. Inženýři jim však přišli na kloub a ke konci roku jsme již běžně vídávali pouze jednozastávkové strategie, kteří mnozí považovali za nudné.
Smlouva na dodávku pneumatik pro F1 pro Pirelli vyprší příští rok, Hembery však v rozhovoru pro ESPN přiznal, že by moc rádi pokračovali: "Jo. Nebylo by to za každou cenu, protože jsme obchodní společností a určité části světa se opravdu trápí."
"Ale co se týče konceptu, pokud všechny podmínky zůstanou schůdné, pak bychom rádi ve střednědobém horizontu pokračovali, čímž jsme se nikdy netajili a nikdy jsme se v tomto nezměnili. Pokud se však zároveň změní faktory, které jsou mimo naši kontrolu, pak to může změnit i náš náhled," uvádí Hembery.
Cílem Pirelli je dvakrát prodloužit smlouvu s F1: "Myslím, že většina lidí považuje 8 - 10 let za potřebnou dobu pro to, aby se vaše aktivita projevila i v prodejích, o což samozřejmě všichni usilují, pokud jsou do toho v jakékoliv formě zapojeni."
Měkká směs pneumatik Pirelli pro Michaela Schumachera (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejedná se pro nás o pouhé sponzorství, jsme technickým sponzorem. Zřejmě si to ale vyžádá uzavření střednědobé smlouvy, abyste mohli z vašich investic získat co nejvíce," dodává sportovní ředitel Pirelli.