Toro Rosso přejde z motorů Ferrari na Renaulty, Force India k Ferrari?

Petr Hlawiczka, 15. listopadu 2012, 06:10 Google+

Od roku 2014 dojde ve Formuli 1 k obrovským změnám, k nimž bude patřit přechod na nové a podstatně dražší V6 turbomotory. S tím dojde také k zajímavému přeskupení týmů mezi jednotlivými dodavateli.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 15.11. 19:52) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Příští rok naposledy uslyšíme v akci atmosférické 2,4litrové osmiválce, za dva roky budou monoposty F1 již pohánět nová 1,6litrová turba s přímým vstřikováním a pokročilejšími systémy pro rekuperaci kinetické i tepelné energie. S tím bude souviset snížení spotřeby: vozy nebudou moci natankovat pro závod více než 100 kg (135 litrů) paliva (podrobnější technické informace o nových motorech najdete zde).

Každý ze současných dodavatelů motorů - společnosti Mercedes, Ferrari a Renault - do vývoje vložili již přes 2,30 miliardy korun, proto se přes jisté snahy od připravované změny již nedá ustoupit. Zákaznické týmy navíc musí počítat s navýšením ceny za nové agregáty, což menší týmy nelibě nesou.

Zdá se však, že si to některé z nich nebudou moci dovolit. V současné době za motory platí 200 milionů korun ročně + náklady na KERS, které se pohybují od 25 mil. Kč (Ferrari) po 150 mil. Kč (Mercedes). Od roku 2014 však bude třeba počítat minimálně s 525 mil. Kč na sezónu.

Ve finančních potížích se topí HRT, které chce závodní tým prodat, jinak možná v prosinci zavře továrnu, a ve velkých nesnázích je i Marussia - oba zřejmě budou muset přejít od nyní nejlevnějšího Cosworthu k dražším dodavatelům. Finanční problémy bude mít i Caterham, pokud se mu letos nepodaří získat zpět 10. příčku v Poháru konstruktérů.

Toro Rosso podle německého Auto Motor und Sport příští zimu ukončí spolupráci s Ferrari a přejde na motory Renault, které dnes používá mateřský Red Bull. Důvody však nejsou finanční, ale praktické: více dat o stejném agregátu v počátečním období se bude Red Bullu hodit, oba týmy navíc budou moci sdílet více dílů. Mateřský tým bude moci do Faenzy poté dodávat i hydrauliku a převodovku, kterou si nyní Toro Rosso staví samo (KERS odebírá od Ferrari).

obrázek - renault rs27
Současný osmiválec Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)

O Force Indii kolují zatím neověřené zprávy, že od roku 2014 přejde od Mercedesu k Ferrari, tým to zatím dostatečně energicky nevyvrací. Balík Ferrari obsahující motor, KERS i převodovku by indickou stáj mohl vycházet levněji než dodávky od Mercedesu.

Scuderia by mohla navíc využít kokpit Force Indie pro výchovu mladých talentů - podobně jako to dělá Red Bull v případě stáje Toro Rosso. Již v Abú Zabí se velké šance pro obsazení závodní sedačky u Force Indie dávaly absolventovi akademie Ferrari: Julesovi Bianchimu.

Na volné místo po Nicovi Hülkenbergovi vedle zatím nepotvrzeného Paula di Resty si však brousí zuby celá řada kandidátů. Šéf týmu, jenž na tom finančně také není dvakrát dobře, Vijay Mallya však dal najevo, že s oznámením jezdeckého složení pro 2013 nebude spěchat.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso přejde z motorů Ferrari na Renaulty, Force India k Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 15.11.2012 19:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Jak se zneužívají testy mladíků: velké týmy k vývoji, menší týmy k finančnímu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud