Red Bull dostal po sobotní kvalifikaci penalizaci za nedostatek benzínu v nádrži. Sebastian Vettel jako vedoucí muž tabulky tak musel startovat z poslední pozice. Tým nakonec zvolil možnost startovat z boxů a upravit Vettelův vůz.
Němec byl připraven na probojovávání se startovním polem a jeho cílem byly body. V 55 kol dlouhém závodě poprvé zajel do boxů pro výměnu pneumatik a předního křídla, které si poškodil během výjezdu safety caru, ve třináctém kole.
Do konce tak zbývalo ještě 42 kol a Red Bull se v té chvíli snažil o to, aby už Vettel znovu do boxů nemusel. Nakonec se však rozhodli, že tak dlouho pneumatiky nevydrží a osmnáct kol před koncem závodu povolali Němce do boxů podruhé.
Krizovou chvíli Red Bull zvládl a udržel si náskok ve vedení šampionátu (foto: Red Bull Racing)
"Pochopitelně jsme o tom debatovali a po přezutí jsme prozkoumali pláště z Markova vozu. Bylo to dráždivě blízko, to je jasné. Ale jak jsme často viděli, pokud to převaříte, můžete vyhodit rozhodující čas a místo třetího místa mohl dojet třeba osmý," uvedl pro Sky Sports po závodě Newey.
Nedomnívali se totiž, že by to zvládli, pokud by se na trati neobjevil další safety car. To by však byl až příliš velký risk.
A zatímco Vettel se po závodě nechal slyšet, že vždy věřil v pódium, Newey jeho očekávání nesdílel. "Udělali jsme nějaké simulace a doufali jsme v dobré umístění, někde kolem osmého a řekněme pátého místa. To byla očekávání - rozhodně ne pódium," přiznal Angličan.
Pochválil také tým, který podle něj odvedl ohromnou práci a po stresujíícm začátku víkendu celý problém zvládli výborně. Výsledkem je desetibodový náskok v čele tabulky jezdců na druhého Fernanda Alonsa ve Ferrari.