RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Těším se na další závody. Od Japonska bylo auto skvělé a takové, jaké potřebujeme. Udělali jsme další krok a doufám, že to přeneseme i do dalších závodů. Šampionát byl ve stylu nahoru dolů. Soustředili jsme se na sebe, potřebovali jsme zisk co nejlepších možných výsledků a od toho se odrazili.
Na konci roku, pokud budeme mít dost bodů, hodně lidí nám bude říkat, že se nemusíme obávat. Jsem hodně spokojený. Důležitý byl dobrý start. Nebyl jsem si jistý, protože jsem startoval ze špinavé stopy, ale zvládl jsem to a předjel Marka. Ale tím to neskončilo, byl to dlouhý závod a i se sedmým rychlostním stupněm jsem cítil Marka za sebou. Trošku jsme se báli o přední pneumatiky.
Mark Webber, 2.
Můj start nebyl skvělý, musím se podívat na to, proč hlavní výjezd nebyl dobrý. Není to nejlepší zákruta, do které můžete najíždět z vedení, takže jsem si říkal: OK, nebudeme v první zatáčce příliš riskovat a potom jsem získal dobrý vzdušný proud ze Sebastianova vozu, ale byli jsme vedle sebe po té rovince. A potom už jsem se jen snažil o to udržet to co nejlépe.
Od té doby už to bylo o pneumatikách, především o přední pravou na konci každého stintu. Bylo to těžké ji udržet naživu, takže první dva sektory pro mě byli obtížné, ale v posledním jsem byl spokojenější s balancem, ale to už bylo pozdě. Dobrý výkon, co předvedl Seb, skvělý den pro tým, kluci odvedli skvělou práci. Pochopitelně jsem zklamaný, chtěl jsem vyhrát, ale zároveň jsem spokojený, že jsem získal dobrý výsledek.
Christian Horner, šéf týmu
Fenomenální výsledek. Oba jezdci zajeli závod skvěle. Sebastian měl lepší start, jeli s Markem bok po boku do zatáčky číslo 3, ale zároveň si nechali dost prostoru. Pak už bylo vše jen záležitostí pneumatik. Máme teď velmi pozitivní období a jsme v dobré pozici pro poslední čtyři závody.
FERRARI
Fernando Alonso, 3.
Myslím, že můžeme být s dnešním výkonem spokojeni. Dojeli jsme třetí a čtvrtí za Red Bully, které je momentálně obtížné porazit. Posouváme se správným směrem, jen potřebujeme extra krok, abychom byli tak konkurenceschopní jako Red Bull a budou to čtyři krásné závěrečné závody. Posunuli jsme se před McLaren v poháru konstruktérů, což bychom před třemi nebo čtyřmi závody nečekali.
Ztráta vedení pro mě není nic nového. Posledních pět let v mé kariéře bylo takových. Jsem na to zvyklý. Jsme neustále na limitu, ale cítím se pohodlně a dostáváme z vozu maximum, když jste pod tlakem. V posledních čtyřech závodech musíme získat o sedm bodů víc než Sebastian. Bude to těžké, ale věřím, že to můžeme dokázat.
Felipe Massa, 4.
Po Suzuce další skvělý závod. Jel jsem dobře od startu až do cíle. Očekával jsem to, protože v pátek se auto při jízdě na dlouhou vzdálenost chovalo skvěle. Samozřejmě, nikdy nevíte, co se v závodě stane, ale všechno šlo hladce. Dostal jsem z auta sto procent. Bylo důležité předjet Kimiho a Hamiltona, protože pak už jsem si udával svoje tempo. Ke konci jsem mohl bojovat s Fernandem, ale nepřipadalo to v úvahu - každý bod navíc pro něj se počítá.
Ve druhé části sezony jsem pochopil, jak jezdit s tímhle autem na těchto pneumatikách co nejlépe. Je skvělé, že mohu opět předvádět v kokpitu maximum. Také pomohlo, že jsem přestal řešit svou budoucnost a soustředím se jen na závodění. Do Indie máme co zlepšovat, hlavně kvalifikace. Doufejme, že nám úpravy a vylepšení dají něco extra a vyhrajeme titul.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Tohle odpoledne bylo skvělé a i když jsme ztratili vedení v šampionátu, vůbec nás to neoslabuje. Věděli jsme, že to tu bude náročné. Ale jeli jsme bez sebemenší chyby. Fernando zajel skvělý závod. Tohle třetí místo je velmi důležité.
Felipe přidal po minulém závodě další skvělý výkon. Výborně se dostal před Hamiltona. A jeho budoucnost? Počkejme a uvidíme. Teď se musíme zlepšit, abychom se dostali zpátky před Red Bull. Do konce této skvělé sezony zbývají jen čtyři závody a my budeme bojovat až do posledního okamžiku.
Radost na pódiu v Koreji (foto: Red Bull Racing)
LOTUS
Kimi Räikkönen, 5.
Myslím, že jsme tam, kde jsme dnes měli být. Žluté vlajky na startu nám nepomohly, protože jsme bojovali s Felipem, ale i tak jsme neměli rychlost stíhat Red Bull a Ferrari. Také jsme ztratili čas za Lewisem - především protože nový výfuk znamená, že trošku ztratíte výkon, takže bylo těžké jej předjet.
Ale s pár tréninky si jsem jistý, že to můžeme zlepšit. Na konci jsem jel sám, snažil se jet naplno, abych udržel pozici, což nebylo tak jednoduché. Ztráta na Sebastiana je teď celkem velká, takže bude těžké ho dohnat, ale budeme se snažit až do konce.
Romain Grosjean, 7.
Rozhodně jsem byl na startu nervózní, ale hodně jsme na tom pracovali a snažili se pár věcí pochopit, což myslím pomohlo. Nebyl to nejlehčí start, byl tam za mnou kontakt v zatáčce č.3, a já reagoval, ale potom už to bylo bezproblémové. Trápil jsem se na poslední sadě pneumatik, které brzy odešly a výkon tak nebyl během posledního stintu skvělý.
Možná jsme mohli získat o jedno místo víc - myslím, že teď znám každý detail vozu Force India, když jsem za ním strávil tolik času v souboji s Nicem - ale jsem šťastný, že jsem viděl šachovnicovou vlajku a měl dobrý, čistý závod.
Eric Boullier, šéf týmu
Věděli jsme, že dnes nebudeme bojovat o vítězství, a páté místo Kimiho je maximum, které jsme dnes mohli získat. Získali jsme solidní porci bodů v boji o konstruktérský titul, a i když se nám třetí místo pomalu vzdaluje a zbývají jen čtyři závody, nevzdáme to!
Bylo dobré vidět Romaina jet rozumně a i před tlak, který měl na svých ramenou. Myslím, že se z toho učí a učiní ho to ještě silnějším jezdcem. Kimiho jízda byla, jako vždy, působivá, jeho souboj s Lewisem ukázal prvotřídní závodění a měl možná smůlu, že nebyl blíž vedoucí skupince, když byl tak dlouho zdržován. Budeme mít výfuky Coanda na obou vozech v Indii, což by nám mělo v boji pomoci.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 6.
Ten závod byl zábava a je skvělé získat tak úžasný výsledek. Přesto - nebylo to lehké. Po téměř celou dobu jsem měl za zády Lotus Romaina a byly t skvělé souboje. I první zastávka v boxech byla s Romainem hodně těsná, ale tým odvedl skvělou práci, protože v té chvíli bylo důležité zůstat před ním.
Myslím, že nejlepším momentem byl souboj s Lewisem a Romainem v závěrečném stintu, kdy jsem se dostal před oba v zatáčce č. 4. Oba jeli vnitřkem a já jsem uviděl příležitost ve využití vnější stopy a fungovalo to. To mi rozhodně vyloudilo velký úsměv na tváři. Takže pozitivní den, skvělá práce celého týmu a hodně pozitiv si můžeme odvést do Indie, našeho domácího závodu.
Paul Di Resta, 12.
Těžký závod v mnoha ohledech a je fér říct, že nás výsledek v kvalifikaci stál hodně. Očekávali jsme, e super měkká sada bude pro závod lepší a šetřili jsme si ji pro druhý stint. Ale jak se stává, měkké pneumatiky po startu nevydržely dlouho, a když jsem přezul na super měkké, hned začaly odcházet.
Takže jsme neměli ideální strategii a to náš závod ovlivnilo. Poté jsem se dostal do provozu a nemohl ukázat progres. Ale pozitivní je, že auto tady vypadalo dobře, s body, které získal Nico. Je trošku frustrující, že jsme to nemohli maximálně využít.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Další velmi silný dne pro Nica, který bojoval tvrdě a ukázal rychlost, o které jsme věděli, že v tom voze je. Dlouhý závodní souboj s Grosjeanem znamenal, že byl Nico neustále pod tlakem, ale udržel nervy na uzdě a vyšel z toho vítězně.
Myslím, že Nicův manévr na Hamiltona a Grosjeana byl výjimečný a rozhodně byl vrcholem závodu. S Paulem jsme zvolili strategické rozhodnutí, abychom pokryli Williams a Sauber, které byly možná na jednozastávkové strategii, ale brzy začalo být jasné, že dvě zastávky byla správná volba. Výsledkem bylo, že Paulova strategie byla ovlivněna a bylo pro něj těžké posunout se na body.
Přesto, bojoval s Pérezem v závěrečných kolech, aby Sauber nezískal bod. Odjíždíme z Koreje s osmi důležitými body, přiblížili jsme se Sauberu (který má 27 bodů náskok) a dobrými pocity, se kterými jedeme do domácího závodu za dva týdny.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 8.
Jsem opravdu šťastný. Byl to můj nejlepší letošní závod. Auto fungovalo skvěle na obou směsích pneumatik. Moc jsem neriskoval, ale užil jsem si krásné souboje s Pérezem, Di Restou a Hamiltonem. Dan a já jsme každý měli jinou strategii, ale obě fungovaly. Před koncem mi řekli, že měl můj kolega problém, ale celkově je osmé a deváté místo pro tým skvělé. Tahle trať nám seděla, takže by nám mohla vyhovovat i velmi podobná Indie.
Daniel Ricciardo, 9.
Měl jsem dobrý start a v prvním kole získal pár pozic. Pak jsem se dostal do tempa a propracoval se vpřed. Jev (Jean-Eric Vergne) byl přede mnou a celou dobu jsem se ho mohl držet. Ve druhém stintu jsem se dostal před Schumachera a Force Indii.
Asi deset kol před koncem jsem zabrzdil do zatáčky číslo 3 a myslel, že budu muset odstoupit, protože auto pořád sjíždělo doleva. Nakonec jsem ale dojel, i když mi to pořád zatáčelo při brzdění a hodně jsem blokoval přední kola. Sice mě to stálo osmé místo, ale i tak mám body. Pro tým to byl velmi dobrý den.
Franz Tost, šéf týmu
Vyrovnali jsme své nejlepší umístění z Belgie. Opravdu se ve druhé části sezony zlepšujeme. Ohodnotil bych dnešek jako nejlepší výkon roku. Našli jsme velmi efektivní nastavení. Dnes odpoledne oba jezdci ukázali opravdový výkon auta podpořený dobrou strategií.
Ke konci nám Daniel hlásil, že mu auto zatáčí doleva při brzdění, takže ho Jean-Eric mohl předjet. V souboji s Hamiltonem nám pomohlo, že na svůj vůz (Hamilton) nabral kus umělého trávníku podél trati. Byl to skvělý den, oba naši jezdci dnes předjížděli nejvíce ze všech. Těšíme se na další závod v Indii.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 10.
Po závodě mi bylo řečeno, že můj vůz měl problém se zadním zavěšením. Bylo bezpečné s ním pokračovat a snažil jsem se jet, co to dalo, ale bylo nesmírně těžké získat dobrou rychlost. Vyvážení se zatáčku od zatáčky měnilo, auto po rovinkách nedrželo směr a ničilo to pneumatiky, což nás stálo dost, vzhledem k tomu, že jsme byli nuceni přejít na třízastávkovou strategii.
Aby to bylo ještě těžší, zachytil jsem umělou trávu, která se mi omotala kolem křídla. Zakrylo to difuzor, takže jsem neměl žádný přítlak, díky čemuž bylo ještě těžší udržet si desáté místo. Co se týče šampionátu, logika říká, že je pro mě konec.
Zároveň však ještě zbývá hodně bodů, které můžeme získat a já se budu snažit co nejvíc. Dějí se divné věci, ale nikdy se nevzdám. Není to příjemné, zažít dny jako je tento, ale každý mrak má stříbrné okraje. Řeknu to takto: je hezké vidět, co je ve vašem srdci, když pokračujete v boji. Dny jako tento ukazují pravého ducha.
Jenson Button, nedokončil
Měl jsem opravdu dobrý start, předjel jsem Michaela a dostal se vedle Nica při nájezdu do první zatáčky. Potom se tam zničehonic objevil Pérez, jel zvnitřku a narazil do vozu před sebou. Takže jsem musel uhnout - bylo pozdě na to udělat ten krok, jak se prokázalo, když narazil do vozu jedoucího před sebou. A potom na té konci té rovinky jsem měl dobrý souboj s Nicem Rosbergem, a potom jsem najednou ucítil náraz na pravé straně a Kamuj letěl kolem.
Pěkně bídné jezdecké standardy, když vezmu v úvahu, že tohle je vrchol motorsportu a je to tak dlouhý závod. Tihle jezdci jezdí a užívají si zábavu, bojují o body - závod není dlouhý jen dvě zatáčky a někteří lidé se to potřebují naučit. Zda se to někdy naučí, uvidíme. Nemyslím, že ta penalizace byla adekvátní. Sestřelil dva jezdce bojující o body.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis možná dnes získal jen jediný bod, ale budu šťastný, když budu citován, že jsem řekl, že to byl zřejmě ten nejtěžší a hrdinsky získaný bod do šampionátu v dlouhé historii McLarenu. Jeho vůz utrpěl selhání zadní zkrutné vzpěry, a to zničilo vyvážení a znemožnilo mu práci s pneumatikami.
Fakt, že pres všechno vydržel a bojoval s jezdci, jejichž vozy nebyly poškozeny, bylo ohromné. A potom, nakonec ke všem těm poškozením, nabral kousek únikového Astroturfu, a to ještě víc kompromitovalo výkon vozu - a i tak, i když nebyl schopen ho setřást, stále dojel desátý. Věřte mi, to byla úžasná, neskutečná a impozantní jízda.
Co se týče Jensona, no, co můžu říct? Měl dobrý start, a jsem si jistý, že by zajel skvělý závod. Ale nedostal šanci, protože byl sestřelen, narazili do něj zezadu, i když neudělal žádnou chybu. Takže dnešek pro nás v kanceláři není pochopitelně dobrý den. Ale motorsport je takový. A budeme dál bojovat.
Vodafone McLaren Mercedes tým má neuvěřitelného ducha. To je to, proč vyhrál jeden ze čtyř závodů, které byly uspořádány od chvíle, kdy tým vstoupil do tohoto sportu před 46 dlouhými roky. A proto přesuneme nebe i zemi, abychom vyhráli ve čtyřech zbývajících velkých cenách, které letos ještě zbývají. Nebude to lehké, ale slibuji, že do toho dáme všechno.
SAUBER
Sergio Pérez, 11.
Je velká škoda, že jsme dnes nebodovali. Můj první stint byl opravdu dobrý a to i přes drobnou nedotáčivost, která přišla po incidentu na startu, při kterém jsem si poškodil přední část vozu. Ale náš plán byl dobrý a strategie vypadala, že funguje. Pak jsme bohužel měli problém v boxech a nemohli se z toho vzpamatovat.
To byl okamžik, kdy jsme ztratili závod, protože jsem se dostal za skupinku vozů. Nicméně ke konci to opět vypadalo, jako by byla šance získat bod. Moje auto bylo rychlé, předjel jsem Paula di Restu a Lewis měl problém. Ale nakonec se mi ho nepodařilo dostihnout. Dnes si myslím, že jsme za dokonalých okolností mohli skončit šestí.
Kamuj Kobajaši, nedokončil
Bojoval jsem o pozici. Žel při brzdění, kdy se obtížně reaguje, někdo narazil do mého vozu a já jsem ho nemohl ovládat. Bojovali jsme ale na rovince o pozici a já jsem měl jeden vůz vlevo a druhý vůz vpravo, takže jsem neměl kudy jet. Těžko se tomu podle mě dalo vyhnout.
Moniša Kaltenbornová, šéf týmu
Tohle byl pro nás neuspokojivý závod poté, co jsme se byli schopni neustále během víkendu zlepšovat. Kamuiho závod byl zničen po několika zatáčkách a Sergio měl smůlu při své první zastávce v boxech, když ztratil čas kvůli poruše systému pro zastávky v boxech. Je to opravdu škoda, protože jel výtečný závod a nakonec minul poslední bod o několik desetin sekundy.
MERCEDES
Michael Schumacher, 13.
Jsou závody, kdy vám prostě nic nevychází, a tohle byl jeden z nich. Za celou dobu jsme nepřiměli pneumatiky ke správnému fungování, což nás velmi zbrzdilo. Na tenhle závod chceme zapomenout a v příštím se pokusit vrátit tam, kam patříme.
Nico Rosberg, nedokončil
Bohužel to byl pro mě druhý špatný závod v řadě. Už podruhé jsem skončil v první zatáčce. Kobajaši mě trefil zezadu a to byl pro mě konec. Jedno malé plus tu je v podobě kvalifikačního výkonu, který byl docela dobrý. Už se těším do Indie a doufám, že tam budeme mít víc štěstí.
Ross Brawn, šéf týmu
Byl to složitý závod. Nico skončil po kolizi s Kobajašim a už podruhé ho ze závodu vyřadila chyba jiného jezdce. Michael sice dělal, co mohl, ale trápili jsme se s pneumatikami a jejich teplotou. V některých fázích fungovaly, ale většinu závodu jsme se trápili. Musíme zjistit, jak to zlepšit a podávat lepší výkony v posledních čtyřech závodech.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 14.
Na začátku závodu jsme byli příliš tvrdí k předním pneumatikám, což znamenalo, že jsme nemohli jet tak rychle, jak bychom chtěli. Po zastávce v boxech to bylo lepší a byli jsme schopni ujet 30 kol na této sadě pneumatik. Celkově jsme nebyli tento víkend dostatečně rychlí, takže musíme zjisti proč a zlepšit se pro příští závod.
Bruno Senna, 15.
Byl to pro mě frustrující závod, protože jsem neudělal mnoho chyb a přináší to více zklamání vzhledem k tomu, kde jsem skončil. Musíme tvrdě pracovat na problémech, které máme, protože startovní rošt je velice těsný. Musíme neustále tlačit, a když se nám povede o víkendu dát vše dohromady, můžeme být znovu na bodech.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Dnes jsme rozdělili strategie, měli jsme čistý závod, ale celkově naše rychlost nebyla dostatečné a dojeli jsme čtrnáctí a patnáctí. Nyní potřebujeme vyřešit nekonzistenci našich výkonů před dalšími závodu v Indii.
CATERHAM
Vitalij Petrov, 16.
Pro mě to bylo dobré odpoledne a nejlepší možný výsledek. Auto bylo dobré a během závodu jsem měl dobrý souboj s Heikkim. Dnes to bylo o tom, abychom zredukovali ztrátu na Marussii, dostat se z první zatáčky bez problémů a dobré práci s pneumatikami. V prvním stintu to bylo hodně těžké, protože pneumatiky začaly dělat problémy, ale další sady už fungovaly dobře a já mohl do cíle dojet bez potíží.
Heikki Kovalainen, 17.
To byl pěkně přímý závod, ve kterém nám šlo především o to, abychom oba vozy dostali do cíle před našimi soupeři za námi a bez problémů. Měl jsem dobrý start na super měkké sadě. Brzy se začali opotřebovávat, především přední pravá, což, jak jsme věděli, bude pokračovat i v závodě, takže jsme při zastávkách zvolili měkké a ty vydrželi po téměř celé odpoledne.
Abych pravdu řekl, byl to pro mě "tichý" závod. Snadno jsme zůstali před vozy za námi a neměli jsme problémy s autem, ze kterého jsme získali asi maximum.
MARUSSIA
Timo Glock, 18.
Na začátku závodu jsem byl hodně natěšený, protože jsem viděl, že můžeme vyzvat na souboj Caterham. Měl jsem velkou šanci v prostředním stintu a podařilo se mi zredukovat ztrátu jako v Suzuce. Potom jsme zariskovali a vyjeli na super měkké sadě a já jen čekal, až Heikki udělá chybu.
Bohužel, nebyla příležitost, a na dlouhých rovinkách měl KRES, takže jsem ho nemohl atakovat. Byl jsem první vůz, který viděl modré vlajky, což mě stálo čas v závěru závodu.
Charles Pic, 19.
První část závodu pro mě byla obtížná, protože jsem startoval z chvostu startovního pole kvůli výměně motoru. Zasekl jsem se za HRT a ztratil nějaký čas. Kvůli tomu, už předtím bylo jasné, že nejsem na dosah Caterhamům a bylo těžké se z toho dostat. Přesto když se dívám na víkend, celkově si myslím, že můžu být spokojen se svou kvalifikací a naše rychlost v závodě byla dobrá, zvlášť v posledním stintu. Těším se na pro mě nový okruh v Indii.
John Booth, šéf týmu
Dnes jsme si užili skvělé závodění v pravém slova smyslu. Jak jsme řekli včera, udělali jsme rozhodnutí, které nám uškodilo v kvalifikaci, ale mělo nám pomoci zlepšit šance v dnešním závodě v boji s Caterhamy. Timo zajel kvalitní výkon dle jeho standardů a byli jsme příjemně překvapeni jeho rychlostí v úvodním stintu, kde jsme očekávali, že budeme ztrácet víc.
Věděli jsme, že naší jednou šancí je uchovat si sadu super měkkých gum do závěrečného stintu, přesto i druhý stint byl příjemným překvapením. Udrželi jsme rychlost s oběma vozy před námi a perfektně naplánované zastávky. Přezutí na s
RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Těším se na další závody. Od Japonska bylo auto skvělé a takové, jaké potřebujeme. Udělali jsme další krok a doufám, že to přeneseme i do dalších závodů. Šampionát byl ve stylu nahoru dolů. Soustředili jsme se na sebe, ptřebovali jsme zisk co nejlepších možných výsledků a od toho se odrazili.
Na konci roku, pokud budeme mít dost bodů, hodně lidí nám bude říkat, že se nemusíme obávat. Jsem hodně spokojený. Důležitý byl dobrý start. Nebyl jsem si jistý, protože jsem startoval ze špinavé stopy, ale zvládl jsem to a předjel Marka. Ale tím to neskončilo, byl to dlouhý závod a i se sedmým rychlostním stupněm jsem cítil Marka za sebou. Trošku jsme se báli o přední pneumatiky.
Mark Webber, 2.
Můj start nebyl skvělý, musím se podíval na to, proč hlavní výjezd nebyl dobrý. Není to nejlepší zákruta, do které můžete najíždět z vedení, takže jsem si říkal: OK, nebudeme v první zatáčce příliš riskovat a potom jsem získal dobrý vzdušný proud ze Sebastianova vozu, ale byli jsme vedle sebe po té rovince. A potom už jsem se jen snažil o to udržet to co nejlépe.
Od té doby už to bylo o pneumatikách, především o přední pravou na konci každého stintu. Bylo to těžké ji udržet naživu, takže první dva sektory pro mě byli obtížné, ale v posledním jsem byl spokojenější s balancem, ale to už bylo pozdě. Dobrý výkon, co předvedl Seb, skvělý den pro tým, kluci odvedli skvělou práci. Pochopitelně jsem zklamaný, chtěl jsem vyhrát, ale zároveň jsem spokojený, že jsem získal dobrý výsledek.
Christian Horner, šéf týmu
Fenomenální výsledek. Oba jezdci zajeli závod skvěle. Sebastian měl lepší start,jeli s Markem bok po boku do zatáčky číslo 3, ale zároveň si nechali dost prostoru. Pak už bylo vše jen záležitostí pneumatik. Máme teď velmi pozitivní období a jsme v dobré pozici pro poslední čtyři závody.
FERRARI
Fernando Alonso, 3.
Myslím, že můžeme být s dnešním výkonem spokojeni. Dojeli jsme třetí a čtvrtí za Red bully, které je momentálně obtížné porazit. Posouváme se správným směrem, jen potřebujeme extra krok, abychom byli tak konkurenceschopní jako Red Bull a budou to čtyři krásné závěrečné závody. Posunuli jsme se před McLareren v poháru konstruktérů, což bychom před třemi nebo čtyřmi závody nečekali.
Ztráta vedení pro mě není nic nového. Posledních pět let v mé kariéře bylo takových. Jsem na to zvyklý. Jsme neustále na limitu, ale cítím se pohodlně a dostáváme z vozu maximim, když jste pod tlakem. V posledních čtyřech závodech musíme získat o sedm bodů víc než Sebastian. Bude to těžké, ale věřím, že to můžeme dokázat.
Felipe Massa, 4.
Po Suzuce další skvělý závod. Jel jsem dobře od startu až do cíle. Očekával jsem to, protože v pátek se auto při jízdě na dlouhou vzdálenost chovalo skvěle. Samozřejmě, nikdy nevíte, co se v závodě stane, ale všechno šlo hladce. Dostal jsem z auta sto procent. Bylo důležité předjet Kimiho a Hamiltona, protože pak už jsem si udával svoje tempo. Ke konci jsem mohl bojovat s Fernandem, ale nepřipadalo to v úvahu - každý bod navíc pro něj se počítá.
Ve druhé části sezony jsem pochopil, jak jezdit s tímhle autem na těchto pneumatikách co nejlépe. Je skvělé, že mohu opět předvádět v kokpitu maximum. Také pomohlo, že jsem přestal řešit svou budoucnost a soustředím se jen na závodění. Do Indie máme co zlepšovat, hlavně kvalifikace. Doufejme, že nám úpravy a vylepšení dají něco extra a vyhrajeme titul.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Tohle odpoledne bylo skvělé a i když jsme ztratili vedení v šampionátu, vůbec nás to neoslabuje. Věděli jsme, že to tu bude náročné. Ale jeli jsme bez sebemenší chyby. Fernando zajel skvělý závod. Tohle třetí místo je velmi důležité. Felipe přidal po minulém závodě další skvělý výkon. Výborně se dostal před Hamiltona. A jeho budoucnost? Počkejme a uvidíme. Teď se musíme zlepšit, abychom se dostali zpátky před Red Bull. Do konce této skvělé sezony zbývají jen čtyři závody a my budeme bojovat až do posledního okamžiku.
Radost na pódiu v Koreji (foto: Red Bull Racing)
LOTUS
Kimi Räikkönen, 5.
Myslím, že jsme tam, kde jsme dnes měli být. Žluté vlajky na startu nám nepomohly, protože jsme bojovali s Felipem, ale i tak jsme neměli rychlost stíhat Red Bull a Ferrari. Také jsme ztratili čas za Lewisem - především protože nový výfuk znamená, že trošku ztratíte výkon, takže bylo těžké jej předjet.
Ale s pár tréninky si jsem jistý, že to můžeme zlepšit. Na konci jsem jel sám snažil se jet naplno, abych udržel pozici, což nebylo tak jednoduché. Ztráta na Sebastiana je teď celkem velká, takže bude těžké ho dohnat, ale budeme se snažit až do konce.
Romain Grosjean, 7.
Rozhodně jsem byl na startu nervozní, ale hodně jsme na tom pracovali a snažili se pár věcí pochopit, což myslím pomohlo. Nebyl to nejlehčí start, byl tam za mnou kontakt v zatáčce č.3 a já reagoval, ale potom už to bylo bezproblémové. Trápil jsem se na poslední sadě pneumatik, které brzy odešly a výkon tak nebyl během posledního stintu skvělý.
Možná jsme mohli získat o jedno místo víc - myslím, že teď znám každý detail vozu Force India, když jsem za ním strávil tolik času v souboji s Nicem - ale jsem šťastný, že jsem viděl šachovnicovou vlajku a měl dobrý, čistý závod.
Eric Boullier, šéf týmu
Věděli jsme, že dnes nebudeme bojovat o vítězství, a páté místo Kimiho je maximum, které jsme dnes mohli získat. Získali jsme solidní porci bodů v boji o konstruktérský titul a i když se nám třetí místo pomalu vzdaluje a zbávají jen čtyři závody, nevzdáme to!
Bylo dobré vidět Romaina jet rozumně a i před tlak, který měl na svých ramenou. Myslím, že se z toho učí a učiní ho to ještě silnějším jezdcem. Kimiho jízda byla, jako vždy, působivá, jeho souboj s Lewisem ukázal prvotřídní závodění a měl možná smůlu, že nebyl blíž vedoucí skupince, když byl tak dlouho zdržován. Budeme mít výfuky Coanda na obou vozech v Indii, což by nám mělo v boji pomoci.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 6.
Ten závod byl zábava a je skvělé získat tak úžasný výsledek. Přesto - nebylo to lehké. Po téměř celou dobu jsem měl za zády Lotus Romaina a byly t skvělé souboje. I první zastávka v boxech byla s Romainem hodně těsná, ale tým odvedl skvělou práci, protože v té chvíli bylo důležité zůstat před ním.
Myslím, že nejlepším momentem byl souboj s Lewisem a Romainem v závěrečném stintu, kdy jsem se dostal před oba v zatáčce č. 4. Oba jeli vnitřkem a já jsem uviděl příležitost ve využítí vnější stopy a fungovalo to. To mi rozhodně vyloudilo velký úsměv na tváři. Takže pozitivní den, skvělá práce celého týmu a hodně pozitiv si můžeme odvést do Indie, našeho domácího závodu.
Paul Di Resta, 12.
Těžký závod v moha ohledech a je fér říct, že nás výsledek v kvalifikaci stál hodně. Očekávali jsme, e super měkká sada bude pro závod lepší a šetřili jsme si ji pro druhý stint. Ale jak se stává, měkké pneu po startu nevydržely dlouho a když jsem přezul na super měkké, hned začaly odcházet.
Takže jsme neměli ideální strategii a to náš závod ovlivnilo. Poté jsem se dostal do provozu a nemohl ukázat progres. Ale pozitivní je, že auto tady vypadalo dobře, s body, které získal Nico. Je trošku frustrující, že jsme to nemohli zmaximalizovat.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Další velmi silný dne pro Nica, který bojoval tvrdě a ukázal rychlost, o které jsme věděli, že v tom voze je. Dlouhý závodní souboj s Grosjeanem znamenal, že byl Nico neustále pod tlakem ale udržel nervy na uzdě a vyšel z toho vítězně.
Myslím, že Nicův manévr na Hamiltona a Grosjeana byl výjimečný a rozhodně byl vrcholem závodu. S Paulem jsme zvolili strategické rozhodnutí, abychom pokryli Williams a Sauber, které byly možná na jednostopové strategii, ale brzy začalo být jasné, že dvě zastávky byla správná volba. Výsledkem bylo, že Paulova strategie byla ovnivněna a bylo pro něj těžké posunout se na body.
Přesto, bojoval s Pérezem v závěrečných kolech, aby Sauber nezískal bod. Odjíždíme z Koreji s osmi důležitými body, přiblížili jsme se Sauberu (který má 27 bodů náskok) a dobrými pocity, se kterými jedeme do domácího závodu za dva týdny.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 8.
Jsem opravdu šťastný. Byl to můj nejlepší letošní závod. Auto fungovalo skvěle na obou směsíchpneumatik. Moc jsem neriskoval, ale užil jsem si krásné souboje s Pérezem, Di Restou a Hamiltonem. Dan a já jsme každý měli jinou strategii, ale obě fungovaly. Před koncem mi řekli, že měl můj kolega problém, ale celkově je osmé a deváté místo pro tým skvělé. Tahle trať nám seděla, takže by nám mohla vyhovovat i velmi podobná Indie.
Daniel Ricciardo, 9.
Měl jsem dobrý start a v prvním kole získal pár pozic. Pak jsem se dostal do tempa a propracoval se vpřed. Jev (Jean-Eric Vergne) byl přede mnou a celou dobu jsem se ho mohl držet. Ve druhém stintu jsem se dostal před Schumachera a Force Indii.
Asi deset kol před koncem jsem zabrzdil do zatáčky číslo 3 a myslel, že budu muset odstoupit, protože auto pořád sjíždělo doleva. Nakonec jsem ale dojel, i když mi to pořád zatáčelo při brzdění a hodně jsem blokoval přední kola. Sice mě to stálo osmé místo, ale i tak mám body. Pro tým to byl velmi dobrý den.
Franz Tost, šéf týmu
Vyrovnali jsme své nejlepší umístění z Belgie. Opravdu se ve druhé části sezony zlepšujeme. Ohodnotil bych dnešek jako nejlepší výkon roku. Našli jsme velmi efektivní nastavení. Dnes odpoledne oba jezdci ukázali opravdový výkon auta podpořený dobrou strategií.
Ke konci nám Daniel hlásil, že mu auto zatáčí doleva při brzdění, takže ho Jean-Eric mohl předjet. V souboji s Hamiltonem nám pomohlo, že na svůj vůz (Hamilton) nabral kus umělého trávníku podél trati. Byl to skvělý den, oba naši jezdci dnes předjížděli nejvíce ze všech. Těšíme se na další závod v Indii.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 10.
Po závodě mi bylo řečeno, že můj vůz měl problém se zadním zavěžením. Bylo bezpečné s tím pokračovat a snažil jsem se jet co to dalo, ale bylo nesmírně těžké získat dobrou rychlost. Vyvížení se zatáčku od zatáčky měnilo, auto po rovinkách nedrželo směr a ničilo to pneumatiky, což nás stálo dost, vzhledem k tomu, že jsme byli nuceni přejít na třízastávkovou strategii.
Aby to bylo ještě těžší, zachytil jsem umělou trávu, která se mi omotala kolem křídla. Zakrylo to difuzor, takže jsem neměl žádný přítlak, díky čemuž bylo ještě těžší udržet si desáté místo. Co se týče šampionátu, logika říká, že je pro mě konec.
Zároveň však ještě zbývá hodně bodů, které můžeme získat a já se budu snažit co nejvíc. Dějí se divné věci, ale nikdy se nevzdám. Není to příjemné, zažít dny jako je tento, ale každý mrak má stříbrné okraje. Řeknu to takto: je hezké vidět, co je ve vašem srdci, když pokračujete v boji. Dny jako tento ukazují pravého ducha.
Jenson Button, nedokončil
Měl jsem opravdu dobrý start, předjel jsem Michaela a dostal se vedle Nica při nájezdu do první zatáčky. Potom se tam zničehonic objevil Pérez, jel zvnitřku a narazil do vozu před sebou. Takže jsem musel uhnout - bylo pozdě na to udělat ten krok, jak se prokázalo, když narazil do vozu jedoucího před sebou. A potom na té konci té rovinky jsem měl dobrý souboj s Nicem Rosbergem, a potom jsem najednou ucítil náraz na pravé straně a Kamuj letěl kolem.
Pěkně bídné jezdecké standardy, když vezmu v úvahu, že tohle je vrchol motorsportu a je to tak dlouhý závod. Tihle jezdci jezdí a užívají si zábavu, bojují o body - závod není dlouhý jen dvě zatáčky a někteří lidé se to potřebují naučit. Zda se to někdy naučí, uvidíme. Nemyslím, že ta penalizace byla adekvátní. Sestřelil dva jezdce bojující o body.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis možná dnes získal jen jediný bod, ale budu šťastný, když budu citován, že jsem řekl, že to byl zřejmě ten nejtěžší a hrdinsky získaný bod do šampiontu v dlouhé historii McLarenu. Jeho vůz utrpěl selhání zadní zkrutné vzpěry, a to zničilo vyvážení a znemožnilo mu práci s pneumatikami.
Fakt, že pres všechno vydržel a bojoval s jezdci, jejichž vozy nebyly poškozeny, bylo ohromné. A potom, nakonec ke všem těm poškozením, nabral kousek únikového Astroturfu, a to ještě víc kompromitovalo výkon vozu - a i tak, i když nebyl schopen ho setřást, stále dojel desátý. Věřte mi, to byla úžasná, neskutečná a impozantní jízda.
Co se týče Jensona, no, co můžu říct? Měl dobrý start, a jsem si jistý, že by zajel skvělý závod. Ale nedostal šanci, protože byl sestřelen, narazili do něj zezadu, i když neudělal žádnou chybu. Takže dnešek pro nás v kanceláři není pochopiteně dobrý den. Ale motorsport je takový. A budeme dál bojovat.
Vodafone McLaren Mercedes tým má neuvěřitelného ducha. To je to, proč vyhrál jeden ze čtyř závodů, které byly uspořádány od chvíle, kdy tým vstoupil do tohoto sportu před 46 dlouhými roky. A proto přesuneme nebe i zemi, abychom vyhráli ve čtyřech zbývajících velkých cenách, které letos ještě zbývají. Nebude to lehné, ale slibuji, že do toho dáme všechno.
SAUBER
Sergio Pérez, 11.
Je velká škoda, že jsme dnes nebodovali. Můj první stint byl opravdu dobrý a to i přes drobnou nedotáčivost, která přišla po incidentu na startu, při kterém jsem si poškodil přední část vozu. Ale náš plán byl dobrý a strategie vypadala, že funguje. Pak jsme bohužel měli problém v boxech a nemohli se z toho vzpamatovat.
To byl okamžik, kdy jsme ztratili závod, protože jsem se dostal za skupinku vozů. Nicméně ke konci to opět vypadalo, jako by byla šance získat bod. Moje auto bylo rychlé, předjel jsem Paula di Restu a Lewis měl problém. Ale nakonec se mi ho nepodařilo dostihnout. Dnes si myslím, že jsme za dokonalých okolností mohli skončit šestí.
Kamuj Kobajaši, nedokončil
Bojoval jsem o pozici. Žel při brzdění, kdy se obtížně reaguje, někdo narazil do mého vozu a já jsem ho nemohl ovládat. Bojovali jsme ale na rovince o pozici a já jsem měl jeden vůz vlevo a druhý vůz vpravo, takže jsem neměl kudy jet. Těžko se tomu podle mě dalo vyhnout.
Moniša Kaltenbornová, šéf týmu
Tohle byl pro nás neuspokojivý závod poté, co jsme se byli schopni neustále během víkendu zlepšovat. Kamuiho závod byl zničen po několika zatáčkách a Sergio měl smůlu při své první zastávce v boxech, když ztratil čas kvůli poruše systému pro zastávky v boxech. Je to opravdu škoda, protože jel výtečný závod a nakonec minul poslední bod o několik desetin sekundy.
MERCEDES
Michael Schumacher, 13.
Jsou závody, kdy vám prostě nic nevychází, a tohle byl jeden z nich. Za celou dobu jsme nepřimělipneumatiky ke správnému fungování, což nás velmi zbrzdilo. Na tenhle závod chceme zapomenout a v příštím se pokusit vrátit tam, kam patříme.
Nico Rosberg, nedokončil
Bohužel to byl pro mě druhý špatný závod v řadě. Už podruhé jsem skončil v první zatáčce. Kobajaši mě trefil zezadu a to byl pro mě konec. Jedno malé plus tu je v podobě kvalifikačního výkonu, který byl docela dobrý. Už se těším do Indie a doufám, že tam budeme mít víc štěstí.
Ross Brawn, šéf týmu
Byl to složitý závod. Nico skončil po kolizi s Kobajašim a už podruhé ho ze závodu vyřadila chyba jiného jezdce. Michael sice dělal co mohl, ale trápili jsme se s pneumatikami a jejich teplotou. V některých fázích fungovaly, ale většinu závodu jsme se trápili. Musíme zjistit, jak to zlepšit a mít lepší výkony v posledních čtyřech závodech.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 14.
Na začátku závodu jsme byli příliš tvrdí k předním pneumatikám, což znamenalo, že jsme nemohli jet tak rychle, jak bychom chtěli. Po zastávce v boxech to bylo lepší a byli jsme schopni ujet 30 kol na této sadě pneumatik. Celkově jsme nebyli tento víkend dostatečně rychlí, takže musíme zjisti proč a zlepšit se pro příští závod.
Bruno Senna, 15.
Byl to pro mě frustrující závod, protože jsem neudělal mnoho chyb a přináší to více zklamání vzhledem k tomu, kde jsem skončil. Musíme tvrdě pracovat na problémech, které máme, protože startovní rošt je velice těsný. Musíme neustále tlačit a když se nám povede o víkendu dát vše dohromady, můžeme být znovu na bodech.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Dnes jsme rozdělili strategie, měli jsme čistý závod, ale cekově naše rychlost nebyla dostatečné a dojeli jsme čtrnáctí a patnáctí. Nyní potřebujeme vyřešit nekonzistenčnost našich výkonů před dalšími závodu v Indii.
CATERHAM
Vitalij Petrov, 16.
Pro mě to bylo dobré odpoledne a nejlepší možný výsledek. Auto bylo dobré a během závodu jsem měl dobrý souboj s Heikkim. Dnes to bylo o tom, abychom zredukovali ztrátu na Marussii, dostat se z první zatáčky bez problémů a dobré práci s pneumatikami. V prvním stintu to bylo hodně těžké, protože pneumatiky začaly dělat problémy, ale další sady už fungovaly dobře a já mohl do cíle dojet bez potíží.
Heikki Kovalainen, 17.
To byl pěkně přímý závod, ve kterém nám šlo především o to, abychom oba vozy dostali do cíle před našimi soupeři za námi a bez problémů. Měl jsem jsem dobrý start na super měkké sadě. Brzy se začali opotřebovávat, především přední pravá, což, jak jsme věděli, bude pokračovat i v závodě, takže jsme při zastávkách zvolili měkké a ty vydrželi po téměř celé odpoledne.
Abych pravdu řekl, byl to pro mě "tichý" závod. Snadno jsme zůstali před vozy za námi a neměli jsme problémy s autem, ze kterého jsme získali asi maximum.
MARUSSIA
Timo Glock, 18.
Na začátku závodu jsem byl hodně natěšený, protože jsem viděl, že můžeme vyzvat na souboj Caterham. Měl jsem velkou šanci v prostředním stintu a podařilo se mi zredukovat ztrátu jako v Suzuce. Potom jsme zariskovali a vyjeli na super měkké sadě a já jen čekal, až Heikki udělá chybu.
Bohužel, nebyla příležitost, a na dlouhých rovinkách měl KRES, takže jsem ho nemohl atakovat. Byl jsem první vůz, který viděl modré vlajky, což mě stálo čas v závěru závodu.
Charles Pic, 19.
První část závodu pro mě byla obtížná, protože jsem startoval z chvostu startovního pole kvůli výměně motoru. Zasekl jsem se za HRT a ztratil nějaký čas. Kvůli tomu, už předtím bylo jasné, že nejsem na dosah Caterhamům a bylo těžké se z toho dostat. Přesto když se dívám na víkend, celkově si myslím, že můžu být spokojen se svou kvalifikací a naše rychlost v závodě byla dobrá, zvlášť v posledním stintu. Těším se na pro mě nový okruh v Indii.
John Booth, šéf týmu
Dnes jsme si užili skvělé závodění v pravém slova smyslu. Jak jsme řekli včera, udělali jsme rozhodnutí, které nám uškodilo v kvalifikaci, ale mělo nám pomoci zlepšit šance v dnešním závodě v boji s Caterhamy. Timo zajel kvalitní výkon dle jeho standartů a byli jsme příjemně překvapeni jeho rychlostí v úvodním stintu, kde jsme očekávali, že budeme ztrácet víc.
Věděli jsme, že naší jednou šancí je uchovat si sadu super měkkých gum do závěrečného stintu, přesto i druhý stint byl příjemným překvapením. Udrželi jsme rychlost s oběma vozy před námi a perfektně naplánované pitstopy a změna na super měkké znamenala, že Caterham musel zareagovat a to vyústilo v souboj s Kovalainenem a snahou o předjetí v DRS zóně.
Pro Charlese to měl být za každých okolností těžký závod, když kvůli výměně motoru startoval zezadu a ještě jednou se omlouváme za to, že se to stalo, zvlášť když vezmu v úvahu jeho výkon v kvalifikaci. Zasekl se za HRT a nebylo možné zahřát pneumatiky na potřebnou teplotu a také nízké teploty, to vše ho stálo hodně. Nehledě na provoz v závěrečném stintu, opět dokázal svou dobrou rychlost.
Bylo to řečeno již mnohokrát, ale dnešek byl další demonstrací toho, jak nám chybí KERS. Jsme ale velmi spokojeni s naší vývojovou strategií, která se soustředila na vylepšení aerodynamiky. Vzhledem k naší rychlosti v druhém a třetím sektoru, to se ukázalo jako velmi rozumná cesta.
HRT
Narain Karthikeyan, 20.
Rozhodli jsme se využít super-měkkých pneumatik, start byl v pořádku a podařilo se mi dostat před pár vozů. Ale možná to nebyla ta nejlepší volba, protože jsme na předních pneumatikách měli docela dost zrnitosti hned od počátku a musel jsem bojovat s nedotáčivostí. Ale jakmile jsme je vyměnili za měkké, vyvážení auta bylo docela dobré.
Myslím, že strategie s jednou zastávkou byla pro přední pneumatiky příliš, ale museli jsme to risknout. Musím se ale dívat na pozitiva a i přes těžký víkend jsem ho dokončil po předchozích dvou, kde se mi totéž nepodařilo. Vzhlížím k Velké ceně Indie, která už je na obzoru.
Pedro de la Rosa, nedokončil
Očekávali jsme těžký víkend, ale start se povedl. Bohužel jsme od pátého kola měli problém s plynovým pedálem. Na začátku se mi trochu zasekával, ale jak ubíhal čas, tak se to zhoršovalo a tým se rozhodl mě stáhnout.
Myslím, že udělali správné rozhodnutí, protože nejen že bylo auto velmi obtížné zvládnutelné a jel jsem stále pomaleji, ale bylo to také nebezpečné. Tento náročný víkend musím nechat za sebou, dívat se dopředu a myslet na další závod.
Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Věděli jsme, že to nebude snadný závod, ale šli jsme do toho. Narain, po jeho smůle ve včerejší kvalifikaci, dokončil bezvadný závod. Zatímco s Pedrem se jednalo o stinnou stánku. Ale vzhledem k bezpečnostním důvodům, nebylo jiné řešení.
Po Velké ceně Japonska, kde jsme učinili krok vpřed, jsme tento víkend nebyli schopni bojovat s našimi přímými soupeři. Bylo to těžké, ale za dva týdny budeme mít možnost pokračovat v zlepšování, jako jsme ukazovali doposud.
uper-měkké pneumatiky znamenalo, že Caterham musel zareagovat a to vyústilo v souboj s Kovalainenem a snahou o předjetí v DRS zóně.
Pro Charlese to měl být za každých okolností těžký závod, když kvůli výměně motoru startoval zezadu a ještě jednou se omlouváme za to, že se to stalo, zvlášť když vezmu v úvahu jeho výkon v kvalifikaci. Zasekl se za HRT a nebylo možné zahřát pneumatiky na potřebnou teplotu a také nízké teploty, to vše ho stálo hodně. Nehledě na provoz v závěrečném stintu, opět dokázal svou dobrou rychlost.
Bylo to řečeno již mnohokrát, ale dnešek byl další demonstrací toho, jak nám chybí KERS. Jsme ale velmi spokojeni s naší vývojovou strategií, která se soustředila na vylepšení aerodynamiky. Vzhledem k naší rychlosti v druhém a třetím sektoru, to se ukázalo jako velmi rozumná cesta.
HRT
Narain Karthikeyan, 20.
Rozhodli jsme se využít super-měkkých pneumatik, start byl v pořádku a podařilo se mi dostat před pár vozů. Ale možná to nebyla ta nejlepší volba, protože jsme na předních pneumatikách měli docela dost zrnitosti hned od počátku a musel jsem bojovat s nedotáčivostí. Ale jakmile jsme je vyměnili za měkké, vyvážení auta bylo docela dobré.
Myslím, že strategie s jednou zastávkou byla pro přední pneumatiky příliš, ale museli jsme to risknout. Musím se ale dívat na pozitiva a i přes těžký víkend jsem ho dokončil po předchozích dvou, kde se mi totéž nepodařilo. Vzhlížím k GP Indie, která už je na obzoru.
Pedro de la Rosa, nedokončil
Očekávali jsme těžký víkend, ale start se povedl. Bohužel jsme od pátého kola měli problém s plynovým pedálem. Na začátku se mi trochu zasekával, ale jak ubíhal čas, tak se to zhoršovalo a tým se rozhodl mě stáhnout.
Myslím, že udělali správné rozhodnutí, protože nejen že bylo auto velmi obtížné zvládnutelné a jel jsem stále pomaleji, ale bylo to také nebezpečné. Tento náročný víkend musím nechat za sebou, dívat se dopředu a myslet na další závod.
Luis Pérez-Sala, š