Počasí týmům přálo i ve druhém tréninku, teplota vzduchu za slunečního svitu dosahovala 21 °C, asfalt 26 °C. Do svých vozů konečně usedli i Narain Karthikeyan, Nico Hülkenberg, Vitalij Petrov a Bruno Senna, jež dopoledne museli dát šanci rezervním pilotům svých týmů (Danimu Closovi, Julesovi Bianchimu, Giedovi van der Gardemu a Valtterimu Bottasovi).
Do odpolední části vyrazil jako první nezvykle Lewis Hamilton následovaný Kimim Räikkönenem. Pilot McLarenu na nové sadě měkkých pneumatik hned zajel i první měřené kolo: 1:41,851 min, Fin byl o půl sekundy lepší. Provoz houstl a piloti své časy neustále zlepšovali.
Lotus s novými Coanda výfuky v prvním tréninku problémy nezaznamenal, proto s nimi Kimi pokračoval i ve druhém tréninku. Red Bull dnes jezdí s dvěma různými konfiguracemi bočnic - na Vettelově voze je patrnější větší kanál, který pod nimi přivádí vzduch do difuzoru.
Lotus nové Coanda výfuky testuje zatím bez problémů (foto: Lotus F1 Team)
Po půl hodině se poprvé objevuje super-měkká směs pneumatik Pirelli: nasazují ji Jean-Eric Vergne a Sergio Pérez. Petrovův Caterham musel být zatlačen do garáže kvůli defektu pravé zadní pneumatiky.
Mexičanovi přestává fungovat DRS a poté svůj Sauber odstavuje v zatáčce č. 12, protože v jeho motoru selhal jeden z mechanických ovládacích prvků - samotný agregát Ferrari však poškozen není.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Vettel 1:39,089 min
2. Webber + 0,315 s
3. Button + 0,405 s
4. Massa + 0,598 s
5. Alonso + 0,615 s
6. Hamilton + 0,628 s
7. Schumacher + 0,677 s
8. Rosberg + 1,236 s
Petrov je po chvíli zpět na dráze, ale hlásí vibrace a problémy s blokováním kol kvůli dobíjení KERSu při brzdění. Na dráze krouží 14 pilotů.
Smolařem druhého tréninku byl Pérez, jenž musel svůj Sauber C31 poháněný motorem Ferrari odstavit mimo trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Po 50 min přezouvají na super-měkkou směs i vozy Ferrari, McLareny a Red Bully. Webber je hned o půl sekundy rychlejší a posouvá se do čela - 1:38,864 min. Vettel ale ihned nalézá odpověď a je o 32 tisícin sekundy rychlejší (1:38,832 min). Red Bully vypadají velmi silně zejména ve třetím sektoru, kde jsou o 3 - 4 desetiny rychlejší než konkurence.
Po hodině se na třetí příčku za vozy rakouského týmu vyšvihl Fernando Alonso (1:39,160) s Ferrari, na Vettela ztrácí 0,328 sec. Čtvrtý je Button (1:39,219). Týmy pak zahajují simulace závodu s větším množstvím paliva. Maldonado má například dle svého závodního inženýra Xeviho Pujolara v plánu 13 kol za sebou na super-měkké směsi.
Provoz ke konci pořádně zhoustl, na okruhu byli všichni krom Péreze. Během jízd s těžkými vozy časy Red Bullů již nikdo nepřekonal, za nimi se seřadili s odstupem více než tří desetin Alonso s Buttonem, Schumacherovi na pátém a Massovi na šestém místě scházelo už půl sekundy.
Svými hláškami rádiu opět bavil závodní inženýr Massy - Rob Smedley, jenž svému pilotovi radil, jak projíždět okruh, např. aby méně brzdil do zatáčky č. 6.
Button však v závěru od svého inženýra dostal hlášení, že je nejrychlejším vozem na super-měkkých pneumatikách a že jeho rychlost je velmi dobrá. Uvidíme zítra, zda se McLarenu podaří dostat se před Red Bull. Hamilton se k měřenému kolu na super-měkké směsi nedostal, během svého závodního stintu si stěžoval na to, že mu velmi rychle odcházejí přední pneumatiky, zejména ta pravá.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Rosberg - 320,0 km/hod; 2. Schumacher - 319,5; 3. Grosjean - 318,2; 4. Hülkenberg - 317,6; 5. Di Resta - 317,5; 6. Vergne - 316,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:38,832 |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,032 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,328 |
4. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,387 |
5. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,498 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,590 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,752 |
8. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,885 |
9. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,907 |
10. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,007 |
11. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,125 |
12. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,257 |
13. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,280 |
14. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,613 |
15. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,913 |
16. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,957 |
17. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,165 |
18. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,368 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 2,770 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,764 |
21. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,234 |
22. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 4,235 |
23. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,037 |
24. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 5,701 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ