Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Petr Hlawiczka, 8. října 2012, 06:30 Google+

Red Bull nasadil v Singapuru dvojité DRS a od té doby Sebastian Vettel zaznamenal dvě vítězství. Stáj však odmítá, že by tento systém byl klíčový pro zvrat v jejich výkonnosti.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 09.10. 11:25) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Podle technického konzultanta BBC a bývalého konstruktéra vozů F1 Garyho Andersona a italského novináře Giorgia Pioly systém Red Bull funguje tak, že po aktivaci DRS vede vzduch otvorem v bočnici zadního křídla (podobně jako u Mercedesu) do spodního zadního křídla (beam wing), kde má docházet k odtržení proudění.

Systém Mercedesu se liší, vzduch vede až do předního křídla. Žádný otvor se nám však zatím ve spodním zadním křídle Red Bull nalézt nepodařilo, otvor nahoře nad klapkou je ale patrný.

Red Bull do Singapuru i do Suzuky přivezl několik novinek včetně nastavitelných brzdových bubnů či předního křídla. DDRS nepovažuje za ten nejvýznamnější prvek, který přispěl ke zrychlení vozu RB8.

"Jak už to u těchto věcí bývá, není to nikdy o jedné klíčové věci. Myslím si, že by bylo velmi obtížné říct, že vůz za svou výkonnost vděčí zadnímu křídlu," uvedl včera šéf Red Bullu Christian Horner.

"Myslím, že jsme udělali pokrok ve všech oblastech. Je to o dolaďování detailů. V Japonsku jsme například měli nejrychlejší zastávku, takže by bylo špatné tvrdit, že za vzestup výkonnosti může nalezení několika kilometrů na rovince," pokračuje Horner, podle něhož byla dominantní výkonnost v Suzuce výsledkem několika faktorů.

ddrs
Vstupní otvor v bočnici zadního křídla Red Bullu RB8 (foto: Red Bull Racing)

"Myslím, že auto zde fungovalo za všech podmínek: s nízkým i vysokým množstvím paliva, při dlouhých jízdách na obou směsích pneumatik, které nám tento víkend byly poskytnuty. Myslím, že povaha tohoto okruhu vozu seděla," pochvaloval si výkony v Suzuce, která poskytuje reprezentativnější obrázek o výkonnosti monopostů než Spa a Monza vyžadující nízký přítlak.

"Viděli jsme však, jak je výkonnost proměnlivá, takže po tomto podniku nemůžeme vůbec nic předvídat - jen to, že potřebujeme usilovně pracovat a zvyšovat výkonnost vozu. Šampionát je nyní v podstatě soubojem čítajícím pět závodů mezi Fernandem a Sebem.

Nemůžete odepisovat ostatní. Kdokoliv odvede nejlepší práci v příštích pěti závodech, ten nakonec zvítězí," dodává Horner. Pro Koreu plánuje další vylepšení svých monopostů většina špičkových týmů, podle italského Autosprintu ale Ferrari větší balík novinek nasadí v Indii. Závody ve zbrojení ke konci sezóny vrcholí.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 09.10.2012 11:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Red Bull: Lotus musí Grosjeana zvládat, množství jeho incidentů je nepřijatelné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud