Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh nechce o šampióna z roku 2008 přijít, naopak Hamilton hledá různé alternativy a bystrému oku neuniká, jak je v McLarenu poslední dobou otrávený.
Co si budeme namlouvat, Lewis Hamilton je mediální hvězdou a svými náladovými vrtochy je pro média mnohem lačnějším soustem než např. klidnější Jenson Button.
Agentura XIX Entertainment, která se o Hamiltona stará, si je plně vědoma potenciálu značky jménem Hamilton a není důvod ji nezobchodovat. A z Hamiltona spadne ona psychická zátěž McLarenu, která mu sice pomohla k pohádkové kariéře, ale také k osobním problémům, související s okamžitou slávou a publicitou.
Kde tedy lze zpeněžit jméno Hamilton a zároveň se oprostit od okovů McLarenu? V týmu Mercedes…
Německá automobilka má velmi silné jméno a bohaté sponzory. Hamilton by si přišel na hodně peněz a utekl by z ledově chladného prostředí McLarenu. Ano, Mercedes je automobilka s pověstí německé dokonalosti a disciplíny, leč samotný tým je postaven na základech Tyrrellu, B.A.R., Hondy. A řada lidí, která u Tyrrellu v 90. letech pracovala, u Mercedesu stále působí.
Hamilton bude šťastný, Mercedes bude šťastný a sponzoři bude vypisovat šeky. Smlouva byla podepsána s trváním tří let a výplatní páskou o 96 milionech dolarů. Této sumě nemohl McLaren konkurovat, obzvlášť když je Vodafone na odchodu, v lepším případě omezí své sponzorství.
Připomeňme si ještě, co říkal Bernie Ecclestone o Schumacherovi. Během víkendové Grand Prix Itálie se vyjádřil v tom smyslu, že nám bude chybět. Věděl už tehdy Ecclestone o přestupu Hamiltona k Mercedesu?