DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Stojí za problémy s alternátory zatáčky projížděné při nižších otáčkách?

Renault podezřívá charakteristiku Monzy z toho, že mohla přispět k selhání alternátoru ve voze Red Bullu Sebastiana Vettela.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Stojí za problémy s alternátory zatáčky projížděné při nižších otáčkách?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 12.09.2012 19:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 5 lidé) 11.09.2012 15:31
Selhal alternátor, Renault jej provozoval v… »
» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 11.09.2012 19:44
Kdo je vlastníkem Magneti Marelli? A kdo je… »
» ladys (Hlasovali 2 lidé) 11.09.2012 20:14
A nedělá si kryt(obal) alternátoru Renault… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak to nie je elektrický problém,.. ...že v nízkych otáčkach alternátor nedosiahne menovité napätie a vodičmi tečie vyšší prúd, pričom tie sa zahrievajú. No aj zvýšená teolota nad určitú medzu zvyšuje odpor vodiča, čím oteplovanie stále narastá a alternátor vďaka nedostatočnému chladeniu pri nízkej rýchlosti monopostu a pomalým prúdrním vzduchu v motorovom priestore a teda nedostatočnýcm odvetrávaním môže v konečnom dôsledku vygenerovať upečenie elektroniky, čo má za následok jeho včasné zlyhanie. Ak to aj Renaul testoval, tak to testoval na stolici, ale bez simulácie prostredia, t.j. režimu teplôt, aké boli počas závodu vo Valencii a Monze v motorovom priestore, preto chlapci na nič neprišli. Zrejme im nič neostane len buď zvýšiť otáčky, alebo zlepšiť režim chladenia. 11 Inak, aj Williams a Caterham používa ten istý alternátor a nič sa na ich vozidlách neudialo tuším vo Valencii a ani v Monze. 01

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Kdo je vlastníkem Magneti Marelli? A kdo je letos největším konkurentem Ferrari?
    Je mafie Palermo ve svém živlu?13

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    46.39.170.XXX
    Koho vina + pene Koho je to teda chyba? Ranaultu, výrobce alternátoru nebo jiná?

    Bude příští závod +5 míst na startu?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Selhal alternátor, Renault jej provozoval v doporučeném provozním rámci - vinu tedy nejspíše nese Magneti Marelli, výrobce.

      + 5 míst na startu nebude, povolená oprava (za nasazení devátého motoru v sezóně je jinak + 10 míst).

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000718

        uzivatel000718

        46.39.170.XXX
        Dobře, díky :).

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • ladys

        ladys

        178.23.219.XXX
        A nedělá si kryt(obal) alternátoru Renault náhodou sám??
        Pak je spoluviník, v takových případech se těžko prokazuje kdo za to přesně může..

        Každopádně u klasického altíku odejde buď elektronika,ložisko nebo volnoběžka.
        Volnoběžka asi v F1 nebude,ložisko by asi přiznali.
        A tak zbývá elektronika-upečená?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Myslíš jako, že rotor, stator a další díly by udělalo MM a vše by zapouzdřil Renault? Pokud vím, dodává na zakázku celý alternátor, tj. včetně "krytu(obalu)."

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ladys

            ladys

            178.23.219.XXX
            Ano přesně tak to myslím, po událostech ve Valencii jsem na tohle téma našel pěkný rozbor. Psali tam,že si kryt troří Renault ve spolupráci s týmy,kvůli optimalizaci průtoku vzduchu. Může na to mít vliv i vnitřní proudění uvnitř monopostu...Můžou počítat například s pasivním chlazením-tím myslím,že altík nemá vrtulku jako v autě a spoléhají na náporové chlazení...

            To co píše kapor, je podle mne špatně,při nižších otáčkách pokud alternátor nebude mít jmenovité napětí nemůže z alternátoru jít větší proud.V takovém případě je na řadě baterie,aby vykryla pokles napětí.(možná i volnoběžka)
            Záleží jak je altík v F1 konstruovaný,ale 13000 ot je předpokládám dostatečné pro jmenovitý výkon altíku.

            Pak záleží v kterém místě dojde k selhání, pokud na alternátoru,dojede jezdec alespoň do boxů. Pokud dojde i k odpojení baterie zastaví hned-viz.Grosjean ve Valenciii

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • ladys

              ladys

              178.23.219.XXX
              Asi je tam oproti normálním vozům zásadní rozdíl v konstrukci.
              Proud vzniká ve statoru a rotor je feritový, to by mělo vést k tomu,že s otáčkami stoupá napětí.
              To by vedlo k vyšším nárokům na elektroniku při vyšších otáčkách.
              To by vysvětlovalo Valencii a vyjádření Redbullu, že se alternátoru za Safety carem ulevilo.

              A co se konstrukce chlazení,je Renaul asi jediný kdo používá chlazení vzduchem.
              MM udává max. teploty 200°C vynutí a 150°C ložiska

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama