DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Stojí za problémy s alternátory zatáčky projížděné při nižších otáčkách?
Renault podezřívá charakteristiku Monzy z toho, že mohla přispět k selhání alternátoru ve voze Red Bullu Sebastiana Vettela.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Stojí za problémy s alternátory zatáčky projížděné při nižších otáčkách?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:51 12.09.2012 194.160.178.XXXAk to nie je elektrický problém,.. ...že v nízkych otáčkach alternátor nedosiahne menovité napätie a vodičmi tečie vyšší prúd, pričom tie sa zahrievajú. No aj zvýšená teolota nad určitú medzu zvyšuje odpor vodiča, čím oteplovanie stále narastá a alternátor vďaka nedostatočnému chladeniu pri nízkej rýchlosti monopostu a pomalým prúdrním vzduchu v motorovom priestore a teda nedostatočnýcm odvetrávaním môže v konečnom dôsledku vygenerovať upečenie elektroniky, čo má za následok jeho včasné zlyhanie. Ak to aj Renaul testoval, tak to testoval na stolici, ale bez simulácie prostredia, t.j. režimu teplôt, aké boli počas závodu vo Valencii a Monze v motorovom priestore, preto chlapci na nič neprišli. Zrejme im nič neostane len buď zvýšiť otáčky, alebo zlepšiť režim chladenia. Inak, aj Williams a Caterham používa ten istý alternátor a nič sa na ich vozidlách neudialo tuším vo Valencii a ani v Monze. -
uzivatel000718
15:26 11.09.2012 46.39.170.XXXKoho vina + pene Koho je to teda chyba? Ranaultu, výrobce alternátoru nebo jiná?
Bude příští závod +5 míst na startu?-
-
-
ladys
20:14 11.09.2012 178.23.219.XXXA nedělá si kryt(obal) alternátoru Renault náhodou sám??
Pak je spoluviník, v takových případech se těžko prokazuje kdo za to přesně může..
Každopádně u klasického altíku odejde buď elektronika,ložisko nebo volnoběžka.
Volnoběžka asi v F1 nebude,ložisko by asi přiznali.
A tak zbývá elektronika-upečená?-
-
ladys
16:58 12.09.2012 178.23.219.XXXAno přesně tak to myslím, po událostech ve Valencii jsem na tohle téma našel pěkný rozbor. Psali tam,že si kryt troří Renault ve spolupráci s týmy,kvůli optimalizaci průtoku vzduchu. Může na to mít vliv i vnitřní proudění uvnitř monopostu...Můžou počítat například s pasivním chlazením-tím myslím,že altík nemá vrtulku jako v autě a spoléhají na náporové chlazení...
To co píše kapor, je podle mne špatně,při nižších otáčkách pokud alternátor nebude mít jmenovité napětí nemůže z alternátoru jít větší proud.V takovém případě je na řadě baterie,aby vykryla pokles napětí.(možná i volnoběžka)
Záleží jak je altík v F1 konstruovaný,ale 13000 ot je předpokládám dostatečné pro jmenovitý výkon altíku.
Pak záleží v kterém místě dojde k selhání, pokud na alternátoru,dojede jezdec alespoň do boxů. Pokud dojde i k odpojení baterie zastaví hned-viz.Grosjean ve Valenciii
-
ladys
19:29 12.09.2012 178.23.219.XXXAsi je tam oproti normálním vozům zásadní rozdíl v konstrukci.
Proud vzniká ve statoru a rotor je feritový, to by mělo vést k tomu,že s otáčkami stoupá napětí.
To by vedlo k vyšším nárokům na elektroniku při vyšších otáčkách.
To by vysvětlovalo Valencii a vyjádření Redbullu, že se alternátoru za Safety carem ulevilo.
A co se konstrukce chlazení,je Renaul asi jediný kdo používá chlazení vzduchem.
MM udává max. teploty 200°C vynutí a 150°C ložiska
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek