Prohlášení týmů po kvalifikaci v Monze

F1NEWS.CZ, 8. září 2012, 15:15 Google+

MONZA - Jak hodnotí piloti a hlavní představitelé týmů výkony v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 09.09. 09:06) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Bylo to těžký víkend. Podařilo se nám zapracovat na nastavení. Gratuluji týmu, byl to skvělý výkon. Povedlo se mi se mi zajet celkem slušné kolo brzy Q3, takže jsem  spokojený. Je skvělé, že je Jenson také vpředu. Tento víkend mě nic nerozptylovalo, bylo to pozitivní. Podpora ze strany mé rodiny a přátel je neuvěřitelná. Zkrátka si víkend užívám, zatím to je výborné.

Jenson Button, 2.
Nejprve bych chtěl říct, že to je pro tým i pro mě fantastické stát v první řadě. Posledních několik závodů ukázalo naši sílu, takže kvalifikovat se v Monze vpředu je skvělé - nemyslím si, že by se to některému jinému týmu v této sezóně už dvakrát povedlo. Být zde v přední řadě ale neznamená, že to bude jednoduché.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Bylo to napínavé, nikdy nevíte, jak na tom vlastně jste. Oba piloti udrželi nervy a zajeli perfektně, první dva sektory byly v pořádku, třetí pro nás byl složitější, ale ukázali jsme rychlost. Je to dlouhý závod, včera jsme hodně věcí upravili. Bude to zajímavý start, důležitá bude první zatáčka.

 

FERRARI

Felipe Massa, 3.
Myslím, že Fernando měl problém, abych byl upřímný. Myslel jsem si, že si zde povede dobře. Nevím, o jaký problém se jednalo, ale stalo se to až v Q3. Se svým kolem jsem spokojený. Udělali jsme si aerodynamický stín, ale mé nejlepší kolo se zrodilo ke konci, kdy jsem byl mimo něj. Jsem šťastný, že jsem zde. Pro nás je závod v Monze vždy důležitý.

Fernando Alonso, 10.
Něco se pokazil v třetí části a neměli jsme čas to opravit. Je to škoda, protože jsme měli rychlost a zmeškali jsme dobrou příležitost. Uvidíme, jak si zítra povedeme.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Co se dnes stalo Fernandovi je opravdu škoda, protože jsme dnes mohli před fantastickými fanoušky v Monze získat pole position. Felipe zajel skvělou kvalifikaci a jsem opravdu rádi, že je konečně zpět a bojuje o přední příčky i v sobotu. Všechno nasvědčovalo tomu, že to bude dobré odpoledne, ale pokud nemáte stoprocentně spolehlivé auto, zaplatíte za to vysokou cenu a to se dnes opět potvrdilo.

Nejprve potřebujeme pochopit, co se na Fernandově voze pokazilo, ale zároveň musíme ihned hodit za hlavu to zklamání a co nejlépe se připravit na závod, který vypadá, že bude hodně těžký. 53 kol na Monze a může se toho ještě stát hodně. Stále zůstávám přesvědčen, že můžeme domů dovést silný výsledek, co se obou šampionátů týče, ale je jasné, že kdyby šlo dnes všechno lehce, měli bychom větší šanci.

trio
Nejrychlejší trojice kvalifikace v Monze (foto: Scuderia Ferrari)

FORCE INDIA

Paul di Resta, 4.
Auto bylo dobré po celý víkend, takže jsem věděl, že do kvalifikace jdeme v dobré formě. Byli jsme v top 5 během tréninků a auto bylo s každou jízdou lepší a lepší, jak se trať vyvíjela. Jsem velmi spokojen s mým kolem v Q3, což je moje nejrychlejší kolo vůbec - zajeli jsme maximum, když na tom záleželo.

Myslím, že celý tým odvedl úžasný kus práce, abychom se dostali do této pozice - věřili jsme instinktům a pracovali na nízkém přítlaku. Věděl jsem, že dostanu penalizaci kvůli výměně převodovky, což je frustrující, ale alespoň startujeme v top 10. Teď je naší výzvou se ujistit, že máme závodní rychlost a využijeme strategii, abychom odjeli s body.

Nico Hülkenberg, 24.
Náhle jsem přišel o pohon, motor se zkrátka sám vypnul. Je to docela zklamání, v trénincích jsme prokazovali dobrou rychlost a dnes to mohl být dobrý den, teď to bude v závodě ale odlišná výzva. Rozhodně se však nevzdávám a stále si myslím, že mě auto může dovézt na body.

Vijay Mallya, šéf týmu
Dnes jsme měli hodně konkurenceschopné auto a Paul zajel úžasně a bylo z toho čtvrté místo - byl to jeho nejrychlejší čas za celý víkend a jeho nejlepší kvalifikační výkon. Je jen smůla, že dostal penalizaci kvůli převodovce. Ale i tak, bude zítra obklopen silnými soupeři a on sám bude v závodě silný.

Velkým zklamáním kvalifikace byla technická závada na Nicově voze, která, jak věříme, má co dočinění s tlakem paliva. Bez tohoto problém jsem si jistý, že bychom měli oba vozy v top 10. Cíl je nyní takový, abychom získali co nejvíce bodů a upevnili si pozici v šampionátu.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 5.
Myslím, že můžeme být s naším kvalifikačním výkonem spokojeni, protože jsme jeli celý víkend konzistentně. Okruh našemu autu evidentně sedí více než minulý závod, ale potýkali jsme se během tréninků s pár zádrhely.

Kluci v továrně a zde na okruhu odvedli skvělou práci, aby ty problémy vyřešili, a patří jim pochvala. Solidní body by mohly být realistický cíl pro zítřejší závod. Fakt, že budeme startovat čtvrtí je další pozitivní bod, protože zde jsou suchá čísla na startovním roštu pravděpodobně lepší startovní pozicí.

Nico Rosberg, 7.
Startovat tady ze šestého místa je slušný výsledek složité kvalifikace. Nebyl jsem spokojen s balancem vozu v Q3 a přestože jsem začal dobře, ztratil jsem ten správnou rovnováhu a nemohl svůj čas zlepšit. Těším se na závod a doufám, že získáme nějaké pozice.

Ross Brawn, šéf týmu
Byla to pro tým solidní kvalifikace. Klíčem k ní bylo správné využití pneumatik a dostat z nich co nejvíc během měřených kol. Mohli jsme pravděpodobně dostat z našeho balíku víc, co se výkonu týče, ale naše pozice jsou blízko maximům, která jsme na tomto okruhu získali.

Včera byla po několika závodech příprava vozu bez problému, co se špatného počasí týče, a my byli schopni dosáhnout dobré práce při různém natankování vozu. Teď musíme počkat, jak se to přenese do zítřejšího závodu.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 6.
S výsledkem jsem hodně spokojený. Mé poslední kolo mělo být o něco rychlejší, ale zda by to způsobilo nějaký rozdíl nebo ne, těžko říci. Pokud se od nás podíváte dopředu, rozdíly jsou příliš velké. Celý víkend jsme nebyli dostatečně rychlí, proto je šestá pozice velmi dobrým místem pro start. Uvidíme, co s tím zmůžeme v závodě. Myslím, že naše tempo by zítra mělo být rychlejší.

Mark Webber, 11.
Čekali jsme, že skončíme zhruba tam, kde jsme skončili. Seb a já jsme měli na mále, bylo to mezi námi velmi těsné - stačila desetina a byl jsem mimo. Není to nikterak velké překvapení. Se svým kolem jsem byl spokojený. Jsem 11., takže se můžeme trochu rozhodnout, co uděláme zítra, raději bych ale stál více vpředu. Zítra nás čeká dřina, ale v Monze nikdy neříkej nikdy.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to pro nás dnes těžká kvalifikace. Před ním jsme věděli, že to bude náročné. Díky brzkému zastavení Hülkenberga jsme postoupili z Q1 bez nějakého tlaku. Žel Mark z Q2 těsně nepostoupil.
Sebastian předvedl v Q3 velmi dobré kolo a skončil šestý, z čehož bude páté místo zítra na roštu vzhledem k Di Restově penalizaci. Snad bude naše tempo rychlejší, než jsme předvedli dnes, a budeme moci bojovat s vozy před námi. Jedná se o poměrně unikátní trať.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 8.
Dnes jsme neměli rychlost, aspoň jsme se však dostali mezi nejlepších deset. Po celý víkend jsme se nacházeli víceméně ve stejné pozici, takže dnešní rychlost nebyla velkým překvapením. Závod bude dlouhý a obvykle jsme v závodních podmínkách silnější. Je zde možné předjíždět, takže uvidíme, co se přihodí zítra.

Jerome d’Ambrosio, 16.
Mám opravdu smíšené pocity, abych byl upřímný. Dostal jsem se do Q2, ale je frustrující, že jsem si nevedl lépe, protože ve druhém a třetím sektoru mi moc nechybí, ale od včerejška se trápím v tom prvním.

60 – 70 % ztráty na Kimiho vzniká tady, takže v těch zatáčkách lze získat mnohem více, potřebujeme na tom před zítřkem zapracovat. Je toho hodně, co si z tohoto víkendu můžu odnést, takže to není příliš špatné, líbilo by se mi však o něco více.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 9.
No, nemáme tu takovou rychlost jako minulý týden ve Spa, což nám to v kvalifikaci ztížilo. Ale zároveň musím říct, že jsem spokojen, protože jsem splnil první cíl, kterým bylo dostat se do třetí části kvalifikace. Pátek byl těžký, protože mě mechanický problém připravil o šanci zajet tolik kol, kolik bych chtěl. A to je také důvod, proč nemůžu opravdu spoléhat na své předpovědi, co se výsledku závodu týče.

Chybí mi jízda na dlouhé vzdálenosti (simulace závodu). Po třetím tréninku dnes ráno jsme dost věcí změnili a to se v kvalifikaci vyplatilo. Získal jsem zpátky jistotu v autě a moje časy v Q2 byly dobré, o půl sekundy lepší než v Q3. - to pro mě bylo maximum. Přesto je to škoda, že jsem se při svém druhém kole během svých posledních pokusů nedokázal zlepšit. Chci zítra v závodě získat dobrý výsledek.

Sergio Pérez, 13.
Věděli jsme, že to dnes bude velmi těsné se dostat do top 10, ale bojoval jsem tvrdě. Od pátku jsme vůz hodně zlepšili, ale stále nejsme tak rychlý, jako jsme byli v Belgii. Při mém posledním pokuse v Q2 jsem bohužel jel příliš blízko vozu Bruna Senny a nemohl svůj čas zlepšit. Ztratil jsem dvě desetiny v prvním sektoru.

Nechtěl jsem vyjet znovu, abych získal více prostoru na trati, protože jsem nechtěl zkompromitovat teplotu pneumatik. Oba typy pneumatik jsou tu velmi podobné a neočekáváme velké opotřebení, ale nakonec, s vysokými teplotami na trati, nikdy vlastně nevíte. Jsem optimistický, co se skórování bodů týče.

Moniša Kaltenbornová, výkonná ředitelka
S výsledkem kvalifikace jsem docela spokojeni, protože jsme věděli, že trať v Monze a její charakteristika pro nás bude opravdu výzvou. Přesto, jsme v dobré startovací pozici a těšíme se na dobrý závod.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 12.
Nebyl to dnes nejlepší den pro naše auto, jelikož jsme se s rychlostí trochu trápili a pak jsem v posledním kole v Q2 nedal vše dohromady. Všechno je zde tak těsné, bude to těžký závod. Hodně jsme toho ale natestovali s vyšším množstvím paliva, takže se těším na to, co dokážeme.

Bruno Senna, 14.
Myslím, že jsme konkurenceschopnější na tvrdší směsi pneumatik, protože nám z nějakého důvodu na středně-tvrdé směsi scházela přilnavost, takže se na to v budoucnu potřebujeme zaměřit.

Rychlost v závodě máme a tato trať nějaké předjíždění umožňuje, proto si myslím, že zítra bychom oba mohli mít šanci na získání bodů. Je to tady v Monze velmi těsné, ale závod bude dlouhý. Těším se na závodění na této skvělé trati.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Po slušném třetím tréninku dopoledne jsme doufali v dobrou kvalifikaci, žel jsme neměli dostatečnou rychlost na postup do Q3 – Pastor a Bruno skončili 12. a 14. Podmínky by zítra měly být podobné jako dnes. V závodě musíme tvrdě útočit. Našim cílem je stále dojet s oběma vozy na bodech.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 15.
Byla to kvalifikace tak tak. Když dojedete patnáctý, vždycky si říkáte, že to mohlo být o něco lepší. Přesto, realisticky, nemyslím si, že jsme se dnes mohli dostat do Q3, s tím se musíme smířit, vzhledem k tomu, že Senna je před námi o tři desetiny a dokonce dal dohromady moje nejlepší časy z jednotlivých sektorů a nemyslím si, že bychom byli tak dobří a vyrovnali se mu.

Je to útěcha, že nejsme úplně na konci Q2 a máme před sebou závod, na který se můžeme těšit. Nebyl to špatný den a s nastavením, které jsme zvolili si myslím, že jsme v dobré pozici, abychom zítra pár vozů předjeli.

S dobrou závodní rychlostí a dvěma DRS zónami by to mělo být zajímavé odpoledne. První zatáčka je vždycky loterie a z této části startovního roštu mohu možná vydělat na nějakých problémech těch přede mnou.

Jean-Eric Vergne, 17.
Upřímně, necítil jsem se po většinu víkendu v autě spokojeně, protože jsme nikdy opravdu nenašli nejlepší nastavení. Vlastně, kvalifikace byla naší nejlepší sekcí tohoto víkendu, prozatím. A navíc, já mohu za malou chybu při mém rychlém kole, která mě stála zhruba dvě desetiny, poté, co jsem přejel přes hrbol mezitím, co jsem měnil rychlostní stupeň.

Ale jako plus musím říct, že jsme od včerejška udělali s autem krok vpřed, což se možná neukázalo v našich časech, protože to bylo hodně těsné.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Po analýze všech dat ze včerejší noci a změnách na autě, celkově, udělali jsme krok vpřed. V pátek jsme s balancem vozu nebyli spokojeni a udělali v té oblasti progres, takže Daniel i Jev byli s autem spokojenější. Přestože se náš výkon zlepšil, nestačilo to však dostat se výš než na patnácté místo, byla to hodně těsná kvalifikace. Splnili jsme naše domácí úkoly co se tréninků a příprav týče, takže doufám, že zítra získáme ještě něco víc na rychlosti a v kombinaci s tím, že STR7 ukazuje dobrou top speed, mělo by nám to dovolit užít si pár dobrý bojů na trati.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 18.
Pro mě to dnes byla dost přímočará kvalifikace. Auto se zdálo být po celý den dobře vyvážené a i když jsme po první jízdě byli před jedním Lotusem, po první jízdě jsme věděli, že do Q2 bude těžké projít.

Z druhé sady pneumatik jsem nedokázal dostat maximum, takže dnešní čas je zřejmě maximem, které jsem mohl zajet. Přesto zde výkonnost byla opět mnohem lepší než ve Spa a jsme zpět na úrovních, které očekáváme. Nyní na to musíme tlačit, poznat co nejvíce o tom, proč nám to v Belgii nešlo, a ujistit se, že zítra odjedeme dobrý závod a že si tuto rychlost přineseme i do Singapuru.


Vitalij Petrov, 19.

Dnes jsem byl s vozem spokojený a je dobré, že jsme se od prvního do třetího tréninku zlepšovali. V kvalifikaci jsem na to nemohl tlačit tak moc, jak bych si přál – brzdy se zdály být ve třetím tréninku dobré, ale v kvalifikaci jsem nemohl atakovat brzdné zóny tak tvrdě, jak jsem mohl ve třetím tréninku. Možná jsme kvůli tomu ztráceli trochu času na kolo.

Zítra je stejně další den a uděláme to, co bude v našich silách, abychom odjeli dobrý závod poté, co jsme se trochu dostali zpět tam, kde bychom měli být.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 20.
Ráno jsme se trápili více než včera. Vyvážení vozu bylo pryč, trochku jiné než včera, ale zkusili jsme pár nových věcí a se změnami do kvalifikace jsem byl spokojen. Při prvním kole jsem získal čas v závěsu za dalším vozem, protože máme efektivní aerodynamický balík, ale pokud jedete v závěsu, získáte také dobrou maximální rychlost.

Po výměně pneumatik jsem ihned cítil, že jsou úplně odlišné, co se trakce týče. Byli jsme blízko Petrovovi, takže je důvod být pozitivní, ale druhá sada pneumatik je obvykle rychlejší a stejně tak trať po čase zrychluje, takže po této stránce je to trošku frustrující. Musíme nyní zanalyzovat data a zjistit, v čem byl problém, abychom zítra dostali z auta co nejvíc.

Charles Pic, 21.
Pro mě to myslím byla dobrá kvalifikace. Dostal jsem se do provozu na trati při jízdě na prvním sadě gum, ale myslím, že po přezutí to pro mě fungovalo lépe. Museli jsme ráno udělat pár změn, což nás možná něco málo stálo, ale obecně jsem se dneškem spokojen a myslím, že zítra získáme ještě víc. Opět jsme blíž vozům před námi, takže další krok - tentokrát v kvalifikaci, nejen v závodě.

John Booth, šéf týmu
Dnešek byl dalším pozitivním krokem vpřed před zítřejším závodem a přiblížilo nás to našemu záměru bojovat s našimi přímými konkurenty v kvalifikaci stejně jako v závodě - opět jsme blíž. Oba piloti odvedli dobrou práci, ale nezískali to nijak jednoduše.

Timo měl problém na druhé sadě pneumatik a na Charlesově voze jsme museli pár věcí přenastavit, abychom pomohli jeho výkonu v závodě. I tak jsme však povzbuzeni tím, že věci se pro nás vyvíjely dobře a náš obvyklý trend zajíždět lépe v závodech se zítra opět splní.

 

HRT

Narain Karthikeyan, 22.
Od včerejška jsme měli velmi dobré pocity a auto fungovalo dnes se změnami v nastavení ještě lépe. Výkonnost byla lepší na první sadě pneumatik, jelikož jsme s tou druhou čelili několika problémům – s dosaženým výsledkem jsem však spokojený. Potřebujeme v tomto dobrém standardu pokračovat zítra a snažit se porazit v závodě naše hlavní soupeře.

Pedro de la Rosa, 23.
Abych byl upřímný, tak dnešní kvalifikace byla průměrná, nejlepší bylo auto, které fungovalo lépe než dopoledne. Zlepšili jsme své časy, ale nepodařilo se nám dokončit perfektní kolo, což je na tomto okruhu zapotřebí.

Trochu nám scházela maximální rychlost na druhé sadě pneumatik, vyhlížel jsem nějaký aerodynamický stín, ale nevyšlo to a nedokázal jsem všechny tři sektory poskládat dohromady. Tak už to v závodění chodí, někdy to vyjde, jindy ne.

Nyní potřebujeme najít nejlepší strategii, abychom nějaké pozice v zítřejším závodě získali, ale celkem si věřím, protože auto má dobrou rychlost a je konzistentní, takže i když předjíždění není jednoduché, až do konce to budeme zkoušet.

Toni Cuquerella, technický ředitel
Monza je okruhem vyžadujícím nízký přítlak, kde jsme čekali, že budeme mít dobrou rychlost, jež nám umožní stáhnout ztrátu na čelo. A k tomu také došlo. Dopoledne jsme pracovali na úpravě nastavení a v kvalifikaci jsme zvolili úroveň nastavení a převodové poměry s ohledem na zítřejší závod.

Narain i Pedro podali dobré výkony, ačkoliv se nikomu z nich svůj čas na druhé sadě pneumatik nepodařilo vylepšit. Monza je tratí, kde vás přijdou i ty nejmenší chyby draho, protože rovinky jsou velmi dlouhé.

Data, která máme o pneumatikách, nás vedou k závěru, že tou nejběžnější bude jednozastávková strategie, protože se nejedná se o příliš náročný okruh k pneumatikám.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Monze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 09.09.2012 09:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Grafika: Startovní rošt v Monze po penalizaci Maldonada a Di Resty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud