Dopoledne začalo v Belgii za deště a teploty pouze kolem 13 °C. Z testovacích pilotů dopoledne dostali šanci pouze Valtteri Bottas místo Bruna Senny (Williams) a Dani Clos místo Naraina Karthikeyana (HRT). V 10 hod vyrazil jako první na dráhu Vergne následovaný Ricciardem, Closem, Petrovem a Bottasem - všichni na pneumatikách do deště (wet).
Schumacherova nová přilba pro Velkou cenu Belgie - zlato nahrazuje platina
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Schumacher s novou přilbou oslavující 300. velkou cenu a Alonso jezdili se zadními křídly pro nízký přítlak, jejich týmoví kolegové Rosberg a Massa s křídly pro střední přítlak. De la Rosa si však stěžoval, že je na ježdění příliš mokro.
Kobajaši byl prvním pilotem, který stanovil měřené kolo - 2:23,141 min, na výjezdu z Eau Rouge mu bylo naměřeno 215 km/hod. Ve svém čtvrtém okruhu byl pak o téměř 6 s rychlejší a zmizel v boxech. Po 15 min instalační kolo neabsolvovali pouze Alonso a Hamilton.
Nové přední křídlo Red Bullu (foto: T. Grüner)
Red Bull přivezl do Spa přepracovanou zadní část, do prvního tréninku ale kvůli dešti nasadil pouze nové přední křídlo.
Lotus poprvé zkoušel svůj F-kanál (jejich technický ředitel James Allison ho nazývá jednoduše "Zařízením") na obou vozech zároveň. Ve Spa by pro ně mohl být velkou výhodou - nachází se zde spousta dlouhých rovinek.
Samotný DRS zde pomáhá k o 1,2 s rychlejším časům na kolo, jeho vylepšení by mohlo přidat další 0,2 - 0,3 s. Tento typ okruhu má jejich vozu dokonale sedět - horší to u Lotusu bývá při nízkých teplotách a na tvrdších směsích pneumatik. Pirelli sem přivezlo to nejtvrdší, co může nabídnout: středně-tvrdou a tvrdou směs.
McLaren přivezl spoustu novinek. Některé jsou ukryté pod kapotou, jiné viditelné - např.: nová křídla a bočnicové panely podobné těm, které používá Sauber. Těsně kopírují přední stranu bočnic. Auto o moc hezčí není, ale na krásu se nehraje. Slouží k vylepšení proudění kolem vozu, a pokud fungovaly v tunelu, měly by se osvědčit i na dráze, protože nemají žádný vztah se zemí.
Nové přední křídlo Ferrari pro nižší přítlak bez horní kaskády v jeho přední části
(foto: T. Grüner)
Stručně o některých dalších novinkách: Ferrari zkoušelo nové přední křídlo bez horní kaskády. Williams přivezl nové přední i dvě verze zadního křídla pro nízký přítlak, z toho jednu jsme již viděli v Kanadě. Marussia spoustu vylepšení - nové přední a zadní křídla i výfuky. Včera je pracně nasazovali na vůz, dnes je kvůli počasí opět sundávali. Zdá se, že chtějí vyzkoušet i svou verzi dvojitého DRS.
Prvních třicet minut pršelo opravdu hustě, poté Meteo France týmům sdělilo, že by měl slábnout. V polovině tréninku měl na svém kontě měřený čas pouze Kobajaši, na trati nebyl k vidění jediný monopost.
Nové bočnicové panely McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Po 47 min se na obhlídku vydali piloti Toro Rosso, opět na pneumatikách do deště, který ustával. Před Kobajašiho se svým prvním pokusem místo se posunul Ricciardo (2:14,520 min), Vergne byl o 1,842 s pomalejší. Francouz měl při průjezdu rychlým Pouhonem problémy a na chvíli se ocitl mimo trať, díky asfaltové únikové zóně však bez problému pokračoval. Přidávali se další a po 55 min kroužilo už 13 vozů.
Ke konci se však počasí opět zhoršoval a déšť sílil. Vettel měnil přední křídla a po chvíli i nos, v garáži McLarenu a Ferrari to aktivitou moc nehýřilo - na mokrých pneumatikách pro ně ježdění nemělo moc smysl, na intermediálky bylo na draze vody příliš.
Do čela se dostal na chvíli Maldonado (2:11,389 min), po 70 min jej vystřídal opět Kobajaši (2:11,389). Button s McLarenem se svým prvním pokusem dostává na 11. místo (2:16,861). Ke konci vyrazil i Alonso s Hamiltonem, ale Japonce již nikdo za zhoršujících se podmínek nepřekonal.
Koncovku zdramatizoval pouze Massa, kterému se v poslední šikaně Bus Stop zakouřilo z jeho Ferrari, nejspíše kvůli problému s motorem.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 294 km/hod; 2. Clos - 294; 3. Vettel - 294; 4. Webber - 292; 5. Vergne - 292; 6. Ricciardo - 291.
Přehled všech časů 1. tréninku: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | 2:11,389 |
2. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 0,552 |
3. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 0,615 |
4. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,435 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,802 |
6. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,472 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 2,821 |
8. | T | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 3,271 |
9. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 3,471 |
10. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 4,013 |
11. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 4,423 |
12. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 5,020 |
13. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 5,397 |
14. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 5,399 |
15. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 5,438 |
16. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 5,472 |
17. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 6,130 |
18. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 6,810 |
19. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 8,157 |
20. | T | Dani CLOS | esp | HRT F1 Team | + 8,300 |
21. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 27,312 |
22. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 29,360 |
23. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 35,191 |
24. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ