Po dobrých výsledcích nového konceptu v Německu a v Maďarsku tým doufá, že tentokrát jej bude moci poprvé nasadit i do kvalifikace i do závodu. Podle technického ředitele Jamese Allisona to však bude záležen na tom, zda s ním absolvují bezproblémové tréninky.
"Hodně jsme se soustředili na přípravě pro Monzu, která následuje po Spa a vyžaduje balík s unikátním přítlakem. Jedná se pouze o jeden závod, vyžaduje však celou novou sadu křídel a nepřiměřené množství práce.
Také jsme se soustředili na to, abychom byli schopni jezdit s novým zařízením ve Spa, budeme-li mu dostatečně věřit," popisuje Allison. Jejich systém na rozdíl od systému Mercedesu poskytuje výhodu nejen v kvalifikaci při otevření DRS klapky, ale i během závodu při zavřeném křídle na rovinkách.
Jedná se totiž spíše o F-kanál s fluidikovým přepínačem, který při určité nastavené rychlosti přesměrovává tok vzduchu nahoru do zadního křídla, kde dochází k odtržení proudění. Lotus ho ale přesto označuje jako DDRS. Podle Pata Symondse by kvůli jeho pasivitě (nezávislosti na aktivaci DRS) mohl být přes zákaz DDRS systémů příští rok i nadále legální.
Räikkönen s DDRS na svém voze, všimněte si dvou dodatečných otvorů po stranách airboxu
(foto: Lotus F1 Team)
Romain Grosjean se těší na to, že jim jejich unikátní systém konečně pomůže k vítězství: "Bude to dobré. Doufám, že vylepšení na voze způsobí rozdíl.
Pokud bychom měli takovou rychlost, jakou jsme předvedli v Budapešti, na normální trati s lepšími místy pro předjíždění, mohli bychom vyhrát. Spa je běžnějším okruhem s dobrými možnostmi pro předjíždění, takže uvidíme, jak to dopadne.
Pokud mi to [DDRS] poskytne výhodu, rozhodně se těším na jízdu s ním. Jsem si jistý, že půjde o dobrou věc, obzvlášť když nám dobře fungovala. Doufejme, že nám poskytne výhodu a kýžené vítězství v závodě," dodává Grosjean.