Proč Pirelli nedokázalo předvídat tak úzký provozní rámec letošních pneumatik

Petr Hlawiczka, 21. srpna 2012, 06:30 Google+

Letošní směsi Pirelli se nechvalně proslavily notoricky úzkým provozním rámcem, v němž optimálně fungují, což přispělo k některým překvapivým výsledkům. Italský dodavatel pneumatik však přiznává, že tyto vlastnosti nedokázal s dva roky starým vozem plně předvídat.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 22.08. 09:17) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

"Stejné pneumatiky použité na voze z roku 2010 nepředstavují stejnou výzvu," cituje Totalrace sportovního ředitele Paula Hemberyho.

Pirelli totiž k vývoji závodních pneumatik využívá staré vozy - v minulém roce testovalo s upravenou Toyotou TF109 z roku 2009, letos se jim pro své testovací piloty Jaimeho Alguersuariho a Lucase di Grassiho podařilo získat Renault R30 z roku 2010, s nímž naposledy závodil Robert Kubica.

Podle Hemberyho ale mezi vozem z roku 2010 a tím současným existují fundamentální rozdíly v "aerodynamickém vyvážení. To je důležité, protože to mění energii, která prochází pneumatikou, a relativní teplotu mezi těmi přední a zadními," vysvětluje.

Na dotaz, zda Pirelli předvídalo vlastnosti letošních pneumatik, sportovní ředitel společnosti odpovídá: "Ne, protože jsme je na voze z roku 2010 nemohli pozorovat." Budou tedy ve vývoji pokračovat se starým Renaultem R30? "Ano, protože to jediné [auto], s čím můžeme [testovat]."

pirelli
Boj s úzkým provozním rámcem letošních pneumatik se stal pro týmy náročnou výzvou
(foto: Pirelli)

"Samozřejmě se nám testování s dva roky starým vozem nelíbí, ale už i jeho získání byl velký boj," říká zklamaně Hembery. Testování s letošním vozem by vyžadovalo souhlas všech týmů.

"A k tomu nedojde. Minule jim to trvalo 18 měsíců, než se dohodly a my jsme do toho museli jít s autem z roku 2010. Žel nemůžu dostat ani jeden z loňských vozů," stěžuje se sportovní ředitel Pirelli. "Auta se meziročně tak změní, a přitom se u směsí bavíme o velmi přesných parametrech."

Vytisknout

Diskuze: Proč Pirelli nedokázalo předvídat tak úzký provozní rámec letošních pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 22.08.2012 09:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Button: Alonsa a Ferrari čeká ve druhé polovině sezóny těžká bitva o titul

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud