Do tohoto ročníku Mercedes vstupoval jako jeden z možných kandidátů na vítězství, sezona nezačala špatně, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v kariérě v Číně. Tehdy se o týmu mluvilo jako o možném černém koni celé sezony. Ale od VC v Monaku Mercedes svým soupeřům nestačí. Od tohoto závodu také získal méně než polovinu toho, co získaly týmy jako Ferrari, Red Bull Racing a Lotus.
Mizérie pokračovala i minulý týden v Maďarsku, když ani jeden z jezdců týmu nepostoupil do Q3. Z Hungaroringu si Mercedes záslouhou Nica Rosberga odváží pouhý jeden bod - to je nejhorší výsledek od Malajsie. Ačkoliv týmu chybí forma, tak týmový šéf, Ross Brawn, řekl, že stáj rozumí tomu, co se děje. Podle něj za potížemi jeho týmu stojí charakteristiky tratí, které se teď jely.
Když byl dotázán, co se stalo s formou týmu od závodu v Monaku, tak řekl: "Myslím, že v Montrealu jsme trochu pokazili kvalifikaci, ale v závodu jsme byli docela dobří. V Maďarsku se mě někdo zeptal, proč jsme zde nebyli konkurenceschopní, zatímco v Monaku jsme byli. Já si ale myslím, že to jsou dva rozdílné okruhy. Podívejme se například na dlouhé zatáčky v Maďarsku, v Monaku žádné s podobným tvarem nenajdete."
V Maďarsku to šlo s Mercedesem z kopce (foto: Pirelli)
"Našemu autu sedí určité tratě a my musíme udělat takové auto, které by bylo konkurenceschopné na všech tratích. To je naše hlavní priorita. Je před námi ohromné množství práce, na které musíme zapracovat, abychom s tou situací něco udělali." Brawn věří, že potřebují postavit auto, které bude konkurenceschopné na všech tratích. "Příležitostně bude dominovat jeden tým a jinak bude konkurenceschopný na každé trati, o to se musíme pokusit. Bohužel jsou zde velmi často vrcholy a pády a zejména vrcholy a pády způsobené tím, jak dobře používáte pneumatiky na jednotlivých tratích."
"To je něco, na čem bychom chtěli zapracovat, abychom je mohli využívat ve větší šíři. V Maďarsku možná nebylo důsledné vyvážení auta v dlouhých zatáčkách. Musíme se na to podívat a najít nějaké řešení."