První trénink začal za příjemného slunečného počasí - teplota vzduchu dosahovala 26 °C, trať 34 °C. Po posledních dvou deštivých pátcích v Silverstone a v Hockenheimu to pro týmy byla příjemná změna. Osobně ho sledoval i Bernie Ecclestone, který v Hockenheimu překvapivě chyběl.
Dopoledne se na Hungaroringu (technický průvodce okruhem zde) představili tito testovací piloti: Jules Bianchi (Force India) místo Nica Hülkenberga, Valtteri Bottas (Williams) místo Bruna Senny a Dani Clos (HRT) místo Naraina Karthikeyana.
Na trať jako první vyrazili Vergne s Kovalainenem. Toro Rosso testuje nový difuzor a nové zadní křídlo, tým potřebuje učinit pokrok jako sůl. Šeptá se o odchodu technického ředitele Giorgiho Ascanelliho a jeho nahrazením Jamesem Keyem, bývalým technickým ředitelem Sauberu, jenž nyní pracuje u automobilky Lotus.
Fin s Caterhamem hlásí, že je vše OK, akorát mu schází přilnavost na zádi - což se na zaprášeném okruhu zlepší, jakmile se během jízd pokryje gumou. Po chvíli si stěžuje na slabší výkonnost v pomalých zatáčkách, v rychlých je spokojený.
Spodní strana předního křídla Ferrari v Maďarsku (foto: T. Grüner)
Během prvních devíti minut byly nainstalovány všechny vozy, po prvotní analýze byl dán pokyn závodním inženýrům k zahájení svých pátečních programů. Button se do toho během dvoukolové instalace pustil hned zostra, na hlavní rovince mu bylo naměřeno přes 300 km/hod.
Za předním levým kolem Massova Ferrari se objevuje velký měřicí přístroj. Smedley Felipemu připomíná, aby se snažil zlepšit svá zastavení v boxech s tím, že je "vždy vpravo."
Lotus na Räikkönenově vozu znovu zkoušel své dvojité DRS. Do Maďarska přivezl i nový nos, který připomíná zobák pelikána. Kimi se však v úvodu potýkal s velkými problémy s chlazením motoru, proto mu tým doporučil, aby nepoužíval nízké rychlostní stupně. Po dojezdu do boxu mechanici začali ihned chladit a hledat příčinu problémů.
První měřené kolo zaznamenává Kovalainen s Caterhamem (1:29,977 min). Loni zde byl v úvodním tréninku nejrychlejší Hamilton - 1:23,350 min. Fina po 25 min od začátku překonává na první pokus krajan Räikkönen (1:25,117 min). Po 31 min se Lewis posouvá na druhé místo (1:25,289 min).
Senzory za Grosjeanovým Lotusem (foto: Lotus F1 Team)
Po 35 min začínají řádit McLareny na středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli: 1. Hamilton - 1:22,821 min, 2. Button (1:23,199). Za nimi se objevují další dva stříbrné vozy - Schumacherův (1:23,960) a Rosbergův (1:24,178) Mercedes. Michael však s vyvážením svého auta není spokojený.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Hamilton 1:22,821 min
2. Button + 0,378
3. Schumacher + 1,139
4. Rosberg + 1,357
5. Webber + 1,725
6. Bottas + 1,741
7. Maldonado + 1,743
8. Räikkönen + 2,296
Po 55 min postupuje na čtvrtou příčku lídr šampionátu Alonso (1:24,055 min), který se evidentně potýká s nedotáčivostí svého Ferrari F2012. Massa ztrácí půl sekundy (1:24,539).
Mimo trať se v zatáčce č. 10 ocitá Maldonado, který se vyhýbal srážce s pomalu jedoucím Kovalainenem. Zanedlouho je mimo v zatáčce č. 12 i Dani Clos s HRT.
Glock vyráží s vozem pokrytým flow-visem k jízdě o 7 kolech, týmu mu dává pokyn, aby nepoužíval DRS, podobný program - pouze o 2 kola delší - má s Marusií absolvovat i Pic, kterému snížili světlou výšku vozu MR01 na zádi a ubrali podložky na třetím tlumiči vzadu pro zlepšení stability.
Räikkönen v prvním tréninku opět testoval dvojitý DRS (foto: Lotus F1 Team)
25 min před koncem zajíždí do boxů pro jinou verzi předního křídla Button, mechanici mu snižují tlak v předních pneumatikách a hned se vrací zpět na dráhu. Zajíždí o dvě desetiny rychlejší první sektor než jeho týmový kolega, ve třetím však ztrácí tři a přes zlepšení (1:22,922 min) zůstává za Hamiltonem.
12 min před koncem se mezi McLareny a Mercedesy dostává Alonso (1:23,503 min). Po ostrém pokusu zajíždí k výměně předního křídla. Lotusu se podařilo vyřešit potíže s chlazením motoru, Räikkönen s dvojitým DRS dostává zprávu, že jeho zadní křídlo je v pořádku a funguje správně.
V závěru se zelpšil ještě Alonso (1:23,397 min), ale ani mu, ani nikomu jinému se McLareny nepodařilo překonat. Zdá se, že MP4-27 funguje výborně. V pátečních trénincích však tým z Wokingu býval vždy silný a zbytek víkendu mu občas nevyšel. Dobře vypadá Ferrari a Mercedesy, vyšší teploty by mohly sedět i Lotusu.
V dobrém světle se předvedl testovací pilot Williamsu Bottas, jenž byl o 0,15 s rychlejší než závodní jezdec Maldonado. Týmy i časy v závěru zajížděly na středně-tvrdé směsi, měkkou sadu si šetří na odpoledne.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 301,8 km/hod; 2. Button - 300,6; 3. Kovalainen - 299,5; 4. Rosberg - 298,4; 5. Schumacher - 298,0; 6. Petrov - 298,0.
Přehled všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:22,821 |
2. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,101 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,576 |
4. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,807 |
5. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,812 |
6. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,024 |
7. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,083 |
8. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,162 |
9. | T | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 1,331 |
10. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,447 |
11. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,479 |
12. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,573 |
13. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,725 |
14. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,738 |
15. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,787 |
16. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,533 |
17. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,738 |
18. | T | Jules BIANCHI | fra | Sahara Force India F1 Team | + 2,894 |
19. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,619 |
20. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 3,884 |
21. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 3,934 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 4,194 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,280 |
25. | T | Dani CLOS | esp | HRT F1 Team | + 5,355 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ