Rozpočtový limit nebude fungovat, domnívají se u Ferrari

Robert RoBertino Pavelka, 23. prosince 2016, 12:40 Google+

Není to žádná novinka, snažit se zavést omezení výdajů, stačí vzpomenout na rok 2009, kdy Ferrari a Red Bull pohrozili odchodem z F1, pokud bude nastaven rozpočtový limit ve výši 40 milionů dolarů. S nástupem nového vlastníka toto téma opět ožívá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Marchionne zpochybnil snahu o omezení výdajů

Marchionne zpochybnil snahu o omezení výdajů | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V minulých dnech uvedl list The Telegraph informaci, že Liberty Media hodlají podrobit zkoumání rozpočtové plány a případně zavést limity vynaložených prostředků, aby se tím snížil rozdil mezi jednotlivými soupeři. Jako první se s komentářem ke staronovému pokusu ozval tým Ferrari. 

"Doposud existovaly různé intervence, od omezení nákladů na pohonné jednotky až po limity využívání aerodynamických tunelů, ale byly zcela neúčinné. Skutečnost je taková, že F1 je extrémně drahý sport. Mercedes a Renault mají tovární týmy, velké splečnosti, které se mohou zabývat vývojem v širších aspektech, což je pro zvyšování nákladů nebezpečné. Souhlasím s cílem je snížit, ale hodně záleží na nás, jak se těmto požadavkům přizpůsobíme. Osobně nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat. Problém je v tom, že po takovém omezení budeme pracovat v limitovaném prostředí, abychom vytvořili konkurenceschopný vůz," vyjádřil se k záměru Liberty Media prezident Ferrari Sergio Marchionne.

Čtyřiašedesátiletý Ital rovněž dodal, že Ferrari patří dlouhodobě k týmům, které vynakládají nejvíce prostředků, ale ušetřit peníze na základě nedávných iniciativ, vedoucích ke snížení nákladů, nebylo možné.

"Když se podívám na staré záznamy, co jsme vynaložili v posledních deseti letech, ba ještě dále, soudím, že se Ferrari v této oblasti nikdy nedrželo zpátky. Takže nemohu posoudit, zda byl rozpočet využit dobře nebo ne. Přes všechny zásahy ze strany FIA, snažící se omezit výdaje, si týmy vždy našly nějaký způsob, jak utrácet více. Je to odvěký problém všech, kteří se snaží stanovit limity na vývoj vozu. Pokud jsou některé oblasti ponechány otevřené, vydaje se koncentrují do nich. Když se podívám na posledních pět let, neušetřili jsme ani euro. Prostě jsme přerozdělili výdaje nějak jinak. V zásadě to je velmi noblesní, ale v konečném důsledku potom potřebné výsledky chybí," dodává Marchionne.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozpočtový limit nebude fungovat, domnívají se u Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu

Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

McLaren během sezónních testů v Barceloně

"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si McLaren

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Číně

Honda teď může směle cílit na Mercedes, domnívá se pilot Red Bullu

Lauda, Niki

SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Renault během sezónních testů v Barceloně

"Renault s motorem rozhodně udělal pokrok, na Ferrari ale stále dost ztrácí," všímá si Sainz

Mercedes svým náskokem soupeře zaskočil

"Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg v objetí se svým šéfem Totem Wolffem

Šéf Mercedesu hodnotí letošní sezónu a předestírá cíle týmu do budoucna

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyhraje Mercedes všechny GP? U Ferrari nepanikaří: "Vůz bude mít brzy na vítězství." Změní koncept?

  2. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

  3. Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

  4. SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

  5. Racing Point plánuje před letní pauzou představit téměř nové auto

  6. Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud