FIA včera týmy obeslala s novou technickou směrnicí, která má zamezit zneužívání mapování motorů tak, jak to dělal Red Bull. V Německu na to přišel technický delegát Jo Bauer, pravidla však nebyla zcela jasná.
"Nebyli jsme očištěni, protože bychom falšovali doklady, ale proto, že jsme vyhovovali pravidlům. Pokud je něco zelené, nemůžete z toho udělat modré," vysvětluje pro Servus TV Marko a dodává: "Nikde není řečeno, že bychom pravidla nemohli využívat ve svůj prospěch."
Helmut Marko v diskusním pořadu Servus TV nesouhlasí s penalizaci Vettela
Poté se pouští do kritiky soupeřů, kteří podle něj lobovali u FIA za změnu, ale během schůzky Technické pracovní skupiny v pondělí v Londýně podle něj byli zticha: "Znovu a znovu povstávají lidé, kteří dělají takové věci. Mluvím o ostatních týmech. Potom, když jsme to mohli v pondělí profesionálně a objektivně řešit, se o tom nezmiňovali."
Podle neověřených zdrojů však byl problém u Red Bullu, který v Hockenheimu souhlasil se změnou pravidel, v pondělí však měl postoj změnit a činit námitky vůči navrhovanému znění úpravy.
Sebastian Vettel v Německu nastoupil s novou přilbou a s novým mapováním motoru
(foto: Red Bull Racing)
Marka rozčílilo i potrestání Vettela po skončení Velké ceny Německa - podle něj FIA používá "dvojí metr," pokud jde o udělování penalizací. Pozávodní trest pro svého pilota přirovnal k rozsudku smrti pro zloděje slepic.
Na komisaře si stěžuje i šéf týmu Christian Horner poté, co si prohlédl záznam sobotního vítězného kola Fernanda Alonsa, který podle něj měl být rovněž potrestán: "V poslední zatáčce se dostal všemi čtyřmi koly mimo okruh."