Před změnou se v paddocku šíří obavy o výši nákladů, špičky F1 proto jednají o co nejhladším přechodu, aby nedošlo k ohrožení sportu.
Podle generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 Jeana-Francoise Caubeta by hodně pomohlo, kdyby se zrušilo omezení pro výrobce motorů poskytovat své agregáty maximálně třem týmům - zejména kvůli obavám z toho, kolik zákazníků dokážou sehnat nezávislí dodavatelé PURE a Cosworth.
Renaultu by se mohla otevřít možnost zásobovat až šest týmů, což by znamenalo, že náklady by nemusely být tak vysoké, jako u výrobců, kteří budou motory poskytovat dvěma či třem týmům.
Tento týden ve Viry poprvé začal na dynamometru testovat své nové šestiválce. Francouzský výrobce v současnosti pohání monoposty Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu. "Dnes máme čtyři zákazníky. Myslím, že čtyři budeme mít i příští rok, jelikož se nic nezmění," říká Caubet pro Autosport.
Testování motorů Renaultu (foto: Renault Sport F1)
"Problém, který máme, je potřeba zvolit svou strategii pro rok 2014. Máme dvě možnosti: soustředit se na dva týmy nebo se rozšířit. V každém případě padne rozhodnutí letos v září, protože si musíme vybrat, co uděláme. Nejprve chceme poznat stanovisko Světové rady o počtu týmů. O tom se bude hovořit příští týden.
S Jeanem [Todtem] máme jasno a hovořili jsme s Berniem o tom, že potřebujeme otevřený trh, protože za starých pravidel to bylo správné [omezit počet týmů], když jsme tady byli my, Ferrari, Cosworth, Mercedes, Honda a BMW s Toyotou. Nyní ale jsme řekli Jeanovi, že potřebujeme otevřený trh bez omezení pro rok 2014," dodává Caubet.
Ačkoliv se náklady na pohonná ústrojí od roku 2014 zvýší na přibližně 20 milionů Eur (kolem 512 mil. Kč), jejich výrobci věří, že během pěti let klesnou na současnou úroveň.