Odpoledne začalo opět bez deště a za mírně vyšších teplot (vzduch: 22 °C, trať: 25 °C), jako první opustil garáž Jean-Eric Vergne, následoval jej Kobajaši, Räikkönen, Pic a Senna. Mechanici Caterhamu stále opravovali Kovalainenův vůz po ranní havárii.
Trable pronásledovaly i Buttona, McLaren mu po prvním trénink musel vyměnit převodovku, z níž tekl olej. Problém však přetrvával, proto po začátku druhé části ji měnili mechanici znovu. Jenson kvůli tomu musel přesedlat na starší typ zavěšení a většinu času (69 min) prosedět v garáži, penalizace mu za to naštěstí nehrozí.
Hůře dopadl první mechanik HRT, kterého ráno při návratu do boxů trefil do nohy předním křídlem Pedro de la Rosa a musel být převezen do nemocnice. Vyšetření žádné vážnější zranění neodhalilo.
Piloti se ihned pouštěli do letmých kol, Francouz s Toro Rosso si připsal první čas - 1:21,108 min. Do čela se po 8 min dostal Rosberg - 1:16,738, za 10 min jej vystřídal Alonso - 1:16,240 min.
Mechanici Lotusu zatlačují do garáže Kimiho Räikkönena (foto: Lotus F1 Team)
Ferrari odpoledne na oba vozy nasadilo nové bočnice a výfuky McLarenu, na voze F2012 fungují lépe než předchozí verze, které vymyslely v Maranellu. Alonso byl dlouhý v osmé zatáčce a po piruetě na trávě pokračoval bez poškození dále. Scuderia zkoušela různé verze zadních křídel.
Po čtvrthodině se do čela dostal Hamilton - 1:15,439, po dalších 25 min na super-měkké směsi zrychlil na 1:15,259. Vettel se na měkké směsi řadí na druhé místo - 1:15,531 min. Loni byl v 2. tréninku nejrychlejší Alonso s časem 1:15,107 min. Na McLarenu jsem zatím žádné novinky nepostřehl.
Red Bull odstranil spornou díru z podlahy v místě před zadními koly, kterou FIA po závodě v Monaku označila za nelegální. Dopoledne vyjížděli s měřící soustavou na levé straně bočnic (foto najdete v naší fotogalerii zde) - zdá se, že rakouskému týmu nefunguje vše tak, jak by si přáli.
Williams dopoledne jezdil se zadním křídlem pro nižší přítlak pouze na Maldonadově voze, odpoledne s ním jezdil už i Senna.
Kovalainen se po 35 min dostal konečně na trať a s vozem byl spokojený: "Vyvážení je dobré, stejné jako ráno, auto je fajn. Díky hoši, dobrá práce."
Kovalainenův Caterham CT01 opraven, Fin může vyrazit (foto: Caterham F1 Team)
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Hamilton 1:15,259 min
2. Vettel + 0,272
3. Kobajaši + 0,392
4. Schumacher + 0,438
5. Rosberg + 0,619
6. Massa + 0,627
7. Pérez + 0,639
8. Webber + 0,648
Čtyřicet minut před koncem Senna roztřískal svůj Williams o Zeď šampionů (nebo Zeď synovců šampionů?) a trénink byl na 12 min přerušen. Brazilec je v pořádku.
"Byl jsem frustrovaný z provozu na trati, vjel jsem do zatáčky moc rychle a byla to velká rána. Auto je těžce poškozené, ale naši mechanici jsou dobří, dají to do pořádku," uvedl synovec slavného Ayrtona poté, co došel do boxů. Rozbil přitom i nové přední křídlo, tým má pro něj naštěstí ještě jedno náhradní.
Michael Schumacher v Montrealu
(foto: Daimler AG)
Ke konci se většina týmů zaměřila na jízdy s větším množstvím paliva na super-měkkých pneumatikách, nikdo však lepší čas než Hamilton už nezajel. Brit byl nejrychlejší i při dlouhých jízdách. Druhý skončil Alonso (+ 0,054) a třetí Massa (+ 0,151 sec). Prvních 12 pilotů se vlezlo do rozmezí 0,648 sec, což dokládá, jak je letošní sezóna vyrovnaná.
Počty kol ujetých odpoledne (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. De la Rosa - 324 km/hod; 2. Kovalainen - 322; 3. Petrov - 322; 4. Hülkenberg - 321; 5. Di Resta - 321; 6. Kobajaši - 320.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:15,259 |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,054 |
3. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | +0,151 |
4. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | +0,272 |
5. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | +0,285 |
6. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 0,392 |
7. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,438 |
8. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,540 |
9. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,553 |
10. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,619 |
11. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 0,639 |
12. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,648 |
13. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 0,728 |
14. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,101 |
15. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,303 |
16. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 1,722 |
17. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,763 |
18. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 1,816 |
19. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,865 |
20. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,457 |
21. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 3,649 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,825 |
23. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 4,119 |
24. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,643 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ