Před druhým tréninkem ve vzduchu visela hrozba deště, nakonec na okruhu Gillese Villeneuva spadlo jen pár kapek. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, asfalt 22 °C.
Pirelli s sebou do Montrealu přivezlo opět super-měkkou a měkkou směs, týmy aerodynamické konfigurace pro nižší - střední přítlak. Více o technických nárocích okruhu v Montrealu se dočtete v představení zde.
Jako první z garáže vyrazil Jean-Eric Vergne, za ním Kovalainen, oba Lotusy a Kobajaši. Z testovacích pilotů v Kanadě nedostal nikdo prostor.
První měřené kolo předvedl po 12 minutách Kimi Räikkönen - 1:20,295 min. Minulý rok zde byl v prvním tréninku nejrychlejší Nico Rosberg - 1:15,591 min. Fin se záhy zlepšil na 1:18,703 a 1:17,188 min, od počátku byl velmi rychlý i jeho týmový kolega Romain Grosjean - 1:17,386 min.
Ferrari na Massově voze s novou kapotáží zkoušelo výfuky okopírované od McLarenu, které směřují korké plyny směrem k zadním kolům a brzdovým kanálkům, aby pomohly utěsnit difuzor po stranách a vytvářet větší přítlak. Gary Anderson odhaduje zisk v čase na kolo na jednu až dvě desetiny.
Upravená přední i zadní křídla na vozech F2012 byla zpočátku pokryta flow-visem, aby inženýři mohli studovat proudění vzduchu. V polovině si piloti výfuky prohodily, novou verzi dostal Alonso, který jezdil střídavě 2 kola s DRS a dvě kola bez jeho aktivace.
Pastor Maldonado s novým zadním křídlem před výjezdem na trať (foto: Williams F1 Team)
Zajímavé řešení zadních křídel pro nižší přítlak představil Williams a Sauber, Mercedes přivezl také novou dvouprvkovou verzi předního křídla bez bočnic.
Po 27 min do čela vyskočil Lewis Hamilton - 1:16,080 min, zatímco mechanici McLarenu pracovali na brzdách jeho týmového kolegy Jensona Buttona. Ty v Kanadě podstupují největší zátěž ze všech okruhu v šampionátu.
Na dráze se na chvíli objevila liška těsně před Räikkönenem, trénink však přerušen nebyl (ke konci měl pak další možnost si zblízka prohlédnout veverku, objevil se i tradiční Bobr. Fin si musel připadat jako v ZOO). Bruno Senna měl problémy v zatáčce č. 3, kterou projel rovně až k mantinelu, a musel využít i zpátečku. Williams se v prvním tréninku soustředil na aerodynamiku.
Nové zadní křídlo HRT (foto: HRT F1 Team)
Pořadí v polovině tréninku:
1. Hamilton 1:16,080
2. Vettel + 0,063
3. Rosberg + 0,073
4. Schumacher + 0,184
5. Webber + 0,267
6. Button + 0,267
7. Kobajaši + 0,377
8. Massa + 0,539
Čtyřicet minut před koncem boural v zatáčce č. 10 Heikki Kovalainen a trénink byl na 12 min přerušen. Vypadalo to na chybu Fina, který nezvládl výjezd - ujela mu záď, a monopost rozbil o zeď. Mechaniky čeká rušných pár hodin.
"Už dlouho jsme neměl bouračku, jednou to přijít muselo. Projížděl jsem tou zatáčkou trochu moc rychle. Myslel jsem si, že to zvládnu, ale záď ustřelila a bylo to. Byla to jen drobná chyba, ale to se někdy stává. Máme dobré mechaniky. Nemyslím si, že by šasi bylo poškozeno. Je to jen o výměně dvou rohů a ve druhém tréninku vyjedeme znovu," popisoval bezprostřední dojmy Kovalainen.
Nové přední křídlo Ferrari (foto: Ch. Malbranque)
Pořadatelům se monopost CT01 při převozu divoce rozkýval a podařilo se jim s ním dokonce třísknout o zem. Heikki byl naštěstí v pořádku. Jeho krajan v Lotusu zrovna vyjel na super-měkkých pneumatikách.
Hamilton 20 min před koncem vylepšil svůj rekord - 1:15,564 min. Martin Whitmarsh se krátce vyjádřil k jeho diskutované budoucnosti: "Myslím, že to, co se šeptá, jsou spekulace. Lewise znám od 11 let a chci jej v McLarenu udržet. Nejdříve chceme získat několik vítězství."
McLaren měl s Buttonovým vozem problémy, mechanici museli vytahovat převodovku, vypadalo to na nějaký problém mezi ní a motorem, zřejmě problémy s hydraulikou či se spojkou.
Počet ujetých kol v prvním tréninku
Hamiltona do konce však již nikdo nepřekonal - nejblíže mu byl Vettel se ztrátou jedné desetiny, Rosbergovi chyběly desetiny dvě.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 325 km/hod; 2. De la Rosa - 324; 3. Petrov - 323; 4. Pérez - 322; 5. Di Resta - 322; 6. Schumacher - 320.
Přehled všech časů: zde (pdf).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:15,564 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,118 |
3. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,218 |
4. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,278 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,333 |
6. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,422 |
7. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 0,436 |
8. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 0,685 |
9. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,700 |
10. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,783 |
11. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,896 |
12. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,055 |
13. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,295 |
14. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,326 |
15. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,450 |
16. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,788 |
17. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,016 |
18. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 2,371 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 2,613 |
20. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 2,618 |
21. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 3,198 |
22. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 3,790 |
23. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 4,440 |
24. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,503 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ