Odborný časopis Racecar Engineering přinesl zprávu o tom, že výkonná organizace slavného závodu 24 hodin v Le Mans Automobile Club de l'Ouest (ACO) hodlá pro rok 2014 umožnit použití motorů a převodovek F1 do závodních prototypů.
Od roku 2014 totiž budou monoposty f1 pohánět šestiválcové turbomotory a mohly by si je najímat soukromé týmy. Případně automobilky, které by útočily na mistrovský titul na obou frontách.
Na druhou stranu, nemusíme chodit daleko, abychom zjistili, jaký negativní dopad mohou mít jednotné agregáty monopostů a sportovních vozů. Na přelomu 80. a 90. let minulého století se ve skupině C mistrovství světa vytrvalostních závodů jezdilo s motory F1 a rapidní úbytek diváků způsobil neslavný konec šampionátu. Samozřejmě tatáž technika nebyla jediným elementem pádu desítky let staré série – nicméně určitý vliv na její úpadek měla.
Automobilka Renault má k současné situaci vyhraněný názor. „Nemyslím si (že bychom do toho šli),“ tvrdí Jean-Francois Caubet, sportovní ředitel Renaultu F1. Navíc si ještě nemůže být na 100% jistý, že šestiválcové turbomotory se od roku 2014 v F1 skutečně objeví.
V nedávné době soukromé stáje projevily obavy z toho, že výzkum a vývoj nových motorů bude mít negativní vliv na konečnou cenu a rapidně tím zvýší rozpočet malých týmů.
„Už jednou jsme vývoj odložili, při přechodu ze čtyřválců na šestiválce. Stálo nás to 10 až 15 milionů dolarů. Stejnou částku do vývoje pravděpodobně investovaly i stáje Mercedes a Ferrari. Takže jsme jen tak oknem vyhodili skoro 50 milionů dolarů. Pokud se nové šestiválce ještě o rok odloží, už je nikdy neuvidíme,“ hodnotí Caubet.
Komerční sdělení