Prohlášení týmů po kvalifikaci v Barceloně: Red Bull překvapen pokrokem soupeřů

Petr Hlawiczka, 12. května 2012, 15:30 Google+

Jak piloti a zástupci týmů hodnotí své výkony v dnešní kvalifikaci v Barceloně?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 12.05. 20:09) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Byla to jedna z nejlepších kvalifikací, jaké jsem kdy zažil. Zastavil jsem na dráze, bylo mi řečeno, abych zastavil. Nevím proč. Pro tým to je skvělý den. Jenson je v závodě velmi silný, takže nepochybuji o tom, že se prokouše vzhůru.

Jenson Button, 11.
Nevím, kde se to pokazilo. Celý den jsem se trápil s vyvážením. Včera jsme byli na měkkých pneumatikách nejrychlejší. Myslel jsem si, že budeme celkem konkurenceschopní a dostaneme se aspoň do Q3, ale to se nestalo.

Moc jsem toho neměnil, ale trápil jsem se s vyvážením, nevím proč. V poslední jízdě jsem měl hodně nedotáčivé auto. Vyjeli jsme v Q2 a nepomohlo to, protože nám pro zítřek nezbývají žádné měkčí pneumatiky.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis měl technický problém s vozem, proto zastavil na dráze. Nevím, přesně co, musíme se na to podívat, snad to nebude příliš vážně. Objevil se nějaký problém a museli jsme auto odstavit. Netýká se motoru ani převodovky, takže penalizaci nedostaneme. Trochu nám to dělá starosti, ale plně to prošetříme, až se auto dostane zpět do garáže.

Chtěli jsme vyhrát. Být v první řadě je vždy dobrý pocit a pole-position je něco, co je naším cílem. Lewis odvedl skvělou práci. Má dvě čerstvé sady tvrdých pneumatik, na kterých jsme absolvovali skvělé jízdy. Myslím si, že tvrdší sada bude zřejmě preferovanější. Podle mě tady bude OK.

Byla to těžká kvalifikace - Jenson a Mark Webber neprošli a jen těsně zůstali v Q2, což jen dokládá, jak soutěživá je momentálně Formule 1 a jak obtížné to je s pneumatikami, pokud je nezvládnete správně - teploty, tlaky - a dostanete se mimo provozní rámec. Takže to je výzva.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 2.
Velmi tvrdě jsme pracovali na tom, abychom těmto pneumatikám porozuměli a vyvíjeli naše auto kolem nich. Před tímto závodem jsme udělali velký pokrok. V týmu a v továrně panuje skvělá atmosféra. Vůz vypadá fantasticky, obzvlášť z pohledu závodní rychlosti.

Bruno Senna, 18.
Byl jsem v kvalifikaci na špatném místě ve špatnou dobu. Zasekl jsem se za Felipem Massou v pomalém kole a Kimi Räikkönen byl za mnou v letmém kole. Nebylo to skvělé, ani příšerné, dokud jsem na to přespříliš nezatlačil v poslední části kola a pneumatiky to nezvládly.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Pastorova kvalifikační výkonnost dnes byla ohromující. Předvedl v kvalifikaci sadu rychlých kol, což nám umožnilo ušetřit sadu měkkých pneumatik pro boj o slušnou kvalifikační pozici v Q3.

Skončit na druhém místě je skvělé povzbuzení pro celý tým, dává nám to velmi dobrou pozici, z v závodě budeme moci usilovat o slušný bodový příděl a snad o další opožděný dárek k Frankovým sedmdesátinám.

Brunova havárie v Q1 byla samozřejmě zklamáním, očekáváme však, že vzhledem k slibné závodní rychlosti bude mít zítra na body i z 18. pozice.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Pro nás bylo nemožné snít v prvních čtyřech závodech o třetím místě, takže to je určitě krok vpřed. Udělali jsme pokrok, nevím o kolik, protože třetí trénink to zkresluje. Byl jsem se svým kolem opravdu spokojený, bylo perfektní - mohl bych nasadit dalších 100 sad pneumatik a nezajel bych to lépe.

Felipe Massa, 17.
Měl jsem ve svém měřeném kole hustý provoz. Úplně jsem musel na dráze měnit směr a ztratil jsem tři či čtyři desetiny.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Kvalifikace byla těsná a plná překvapení. Konečně se alespoň jeden náš jezdec dostal do Q3 takovým způsobem, že si to zasloužil. Fernando předvedl fantastický výkon. Vytáhl z vozu maximum.

Felipe bojoval jak mohl, ale v Q2 se dostal do provozu a to ho stálo čas. Nasadili jsme na F2012 spoustu nových dílů a úkolem bylo zmenšit alespoň trochu mezeru mezi námi a ostatními. Udělali jsme krok vpřed, to je znát. Předpovídat průběh závodu je složité. Bude záležet na pneumatikách. Počasí také bude hrát důležitou roli. O pár stupňů Celsia více nebo méně, a už je všechno jinak.

trio
Dnešní nejrychlejší trio pilotů (foto: Scuderia Ferrari)

LOTUS

Kimi Räikkönen, 5.
Myslím, že jsme měli dobrou šanci na umístění mezi nejlepší trojicí, měli jsme však problém s nastavením. Uvidíme, jak to půjde v závodě. Existuje spousta drobných detailů, které rozhodují o tom, kdo je na špici, máme ale dobré auto.

Romain Grosjean, 4.
Byl to skvělý týmový výkon, zvlášť když jsem nejel v tréninku kvůli problémům s tlakem paliva. Při nastavování vozu jsme vycházeli z toho, co jsme viděli včera a fungovalo to celkem dobře. Všichni odvedli dobrou práci, aby opravili vůz před kvalifikací.

Můžeme být spokojení s tím, co jsme dosáhli. Samozřejmě, vždycky chcete víc. Myslím, že jsem mohl být o něco rychlejší, ale ne o moc. Zítřek bude dlouhý. Naše závodní tempo nebylo tak špatné, ale budeme muset dávat pozor na degradaci pneumatik.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 6.
Bylo to celkem dobré, lepší než jsem čekal. Pole je tak vyrovnané. Zítra to bude zajímavý závod. Dnes jsme dosáhli více, než jsme čekali, takže se zítra snad dočkáme dalšího příjemného překvapení.

Myslím, že můžeme podat v závodě velmi dobrý výkon. Hodně bude zítra záležet na degradaci, která je zde celkem vysoká. Chci zajet perfektní závod a získat co nejvíce bodů nebo dojet domů s hezkým překvapením.

Kamuj Kobajaši, 10.
V kvalifikaci jsme měli opravdu dobrou výkonnosti a já jsem cítil, že jsem z auta zatím nedostal maximum potenciálu. V Q1 jsem se trochu potýkal s provozem a také v mém nejrychlejším kole v Q2 byl prostor pro zlepšení z mé strany.

Pak jsem musel zastavit, tekl mi olej, což je opravdu škoda. V Q3 jsem nevyjel. Měl jsem dobrou šanci kvalifikovat se mezi nejlepších pět. Nicméně co se týče naší rychlosti při dlouhých jízdách v závodě, tak si věříme.

Giampaolo Dall'Ara, šéf traťových inženýrů
Jsme celkem potěšeni výsledkem kvalifikace. Z inženýrského pohledu bylo velmi pozitivní, že se dobré výsledky z Mugella potvrdily na této trati. Oba piloti odvedli velmi dobrou práci, byli rychlí a konzistentní.

Je škoda, že nás na Komujeově voze postihl únik hydrauliky. Rozhodli jsme se, že by měl ihned zastavid vůz, aby nedošlo k dalšímu poškození. Ta důležitá část přijde zítra a já věřím, že v závodě budeme moci dosáhnout velmi dobrého výsledku.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 9.
Celé to bylo o tom vědět, jak na tom jsme. Zůstávají nám nějaké pneumatiky, které jsem chtěl ušetřit pro zítřek. Doufáme, že se to v závodě vyplatí. Měli jsme různé plány a rozhodli jsme se pro tento. Myslel jsem si, že bude lepší ušetřit pneumatiky.

Nico Rosberg, 7.
Byla to složitá kvalifikace, a sedmé místo je maximem toho, čeho jsme dnes mohli dosáhnout. Byla velká výzva najít správné nastavení pro penumatiky a ostatní to udělali lépe než my. S dobrou strategií ale zítra můžeme získat nějaké pozice. Sezona je zatím hodně rozličná, a je zajímavé vidět v předních řadách nové tváře.

Bob Bell, technický ředitel
Ráno jsme se dobře připravili, ukázali jsme zlepšení a do kvalifikace jsme šli s očekáváním velmi zajímavého dění. Věděli jsme, že bude potřeba šetřit pneumatiky. A přesně to se stalo. Z pohledu týmu, měli jsme dva vozy v TOP 10 a oba jezdci startují z čisté stopy. Byl to nejlepší možný výkon. Navíc si můžeme vybrat pneumatiky. Zítra bude nejspíš chladněji. Podle toho, co jsme dnes viděli víme, že rozdíl pár stupňů dělá velký rozdíl ve výkonnosti vozů. Můžeme očekávat zajímavý závod.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 8.
Nic špatného se neděje. Rozhodli jsme se zrušit to kolo, abychom si mohli zvolit pneumatiky pro závod. Pokud bych zajel měřené kolo, museli bychom do závodu startovat na měkkých pneumatikách.

V Q2 byla klíčová první jízda. Nepovedlo se mi předvést dobré kolo, takže jsem musel použít svou poslední sadu, abych se dostal do Q3. Zkrátka jsme nebyli dostatečně rychlí. Uvidíme, jak to půjde zítra. Byli jsme trochu překvapení tím, jaký pokrok ostatní udělali.

Pro závod si však věřím, v závodě máme vždy dobré auto. Máme několik čerstvých sad pneumatik, díky čemu byli někteří úspěšní v předchozích závodech letos.

Mark Webber, 12.
První kolo v Q2 bylo hodně konkurenceschopné, což nás ukolébalo do falešného pocitu bezpečí, takže jsme auto zaparkovali. Časy se snižovaly a já jsem si 50 sec před koncem uvědomil, že to bude těsné, bylo to však už příliš pozdě, když jste se odhodlali pro určitou strategii.

Christian Horner, šéf týmu
Myslím, že letos se to vyvíjí úplně jinak. Sebastian dnes odpoledne nakonec neměl skvělou rychlost na jedno kolo, možná kvůli větru, musíte se na to však dívat ze dvou směrů.

Jít do závodu se čtyřmi novými sadami je výhoda: Mark má čtyři sady čerstvých gum a Seb použil jen o jednu sadu více, F1 je tedy strategickou hrou.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 13.
Byl to celkem náročný víkend, snažit se vůz vyladit pro tento okruh. Ve skutečnosti jsme učinili změnu v aerodynamickém vyvážení pouze před mou poslední kvalifikační jízdou a já jsem cítil, že se auto opravdu chytlo.

V poli to opět bylo těsné, byli jsme však v nastavení dost agresivní a naše rychlost na dlouhých jízdách vypadala o tomto víkendu docela konkurenceschopně, což nám dává důvod k optimismu před závodem. Cílem bude zítra získat pozice. Myslím, že pokud získáme nějaké body, tak to bude velký úspěch.

Nico Hülkenberg, 14.
Se svým posledním kolem v Q2 jsem dost spokojený, protože si nemyslím, že bychom v dnešní části dosáhnout o mnoho více. Takhle na tom zkrátka momentálně jsme, co se kvalifikační rychlosti týče.

Stále se snažíme porozumět vylepšením, která máme na voze. Je však jasné, že všichni tady udělali pokrok, takže to ve středu pole zůstává extrémně vyrovnané. Závody letos zatím ukázaly, že pozice na roštu nejsou až tak klíčové, jak tomu bylo - v jejich průběhu se to hodně mění. Myslím si tedy, že stále můžeme prožít dobrý závod.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Tým odvedl během uplynulých několika dní excelentní práci, když se pokročil s novinkami a dostal je tento víkend na auto. Stále je však brzy a jsem si jistý, že v nadcházejících závodech dokážeme věci dále vyladit, abychom získali ještě vyšší výkonnost.

S tímto v myslí si můžeme z dnešní kvalifikace odnést povzbuzení - Nico a Paul jen o několik desetin nepostoupili do Q3. Byli jsme spokojeni s opotřebením našich pneumatik a výkonností při delších výjezdech, což poukazuje na to, že jsme před zítřejším závodem v dobré formě.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 15.
Mám ohledně kvalifikace smíšené pocity. Osobně jsem odvedl lepší práci než v jiných letošních kvalifikacích, porazil jsem i týmového kolegu. Na druhou stranu, autu něco chybělo. Všichni členové týmu tvrdě pracovali, abychom mohli nasadit upravený vůz, ale ostatní týmy to udělaly také a o něco víc než my. Stále máme co na práci, ale pozitivní je, že od včerejška se auto zlepšilo a cítím lepší výkonnost během delších stintů. Uvidíme, jak to bude zítra. Myslím, že není tak nereálné zkusit získat pár bodů.

Daniel Ricciardo, 16.
Tohle nebyla ideální kvalifikace. Od včerejška jsem se snažil dosáhnout lepšího vyvážení vozu a i když tým provedl přes noc podstatné změny, nemělo to takový efekt. V Bahrajnu jsem měl skvělou sobotu a špatnou neděli, doufejme, že se to tentokrát otočí. Teď se jen soustředím na to, aby se mi co nejlépe povedl závod.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Výsledek kvalifikace mluví sám za sebe. Je pravda, že v této části pole je to velmi těsné, ale nejsme schopni postoupit do Q3 a můžeme očekávat tuhý boj ve středu pole. Tempo vývoje je velmi rychlé, nyní musíme přidat. Doufám, že zítra předvedeme dobrý výkon a dojedeme pro dobrý výsledek.

 

CATERHAM

Vitalij Petrov, 19.
Jsem velmi spokojený s dnešním výkonem. Je to skvělé, v kvalifikaci šlo vše podle plánu a chci za to týmu poděkovat, že jsem mohl zajet takové kolo. Mohlo to být ještě lepší, ale udělal jsem malou chybu ve druhém sektoru a stála mě dvě nebo tři desetiny. Mezi tréninkem a kvalifikací jsme ale našli dobré vyvážení na měkčí sadě a správné mapování KERSu, takže jsem tomu mohl dát maximum. 

Zítřejší závod bude zajímavý. Nejlépe na tom budou ti, kteří dobře zachází se zadními pneumatikami, a jak už jsme letos viděli, v neděli bojujeme s vozy před námi. Snad budeme mít zítra dobrou výkonnost. Kdo ví, co všechno se může stát.

Heikki Kovalainen, 20.
Nejsem nespokojený, ale mohli jsme dostat z vozu víc. Udělal jsem chybu ve třetí zatáčce, což mě nějaký čas stálo. Nebyl jsem ale schopný najít správné nastavení. Zkoušeli jsme všechno možné, abychom našli správné vyvážení, ale z nějakého důvodu se to nepovedlo. Házíme to ale za hlavu a soustředíme se na zítřek. Chceme předvést to, co v prvních čtyřech závodech. Když si pohlídám pneumatiky, bude to ok.

Mark Smith, technický ředitel
Myslím, že jsme dnes z vozů dostali nejlepší možný výkon. Oba jezdci měli ještě nějaké rezervy, ale jsem potěšen tím, co do závodu vložili. Nyní se můžeme soustředit na závod. Pneumatiky budou rozhodujícím faktorem. Už jsme ukázali, že umíme bojovat s vozy před námi, takže správné využití pneumatik a strategie je cestou k dobrému výkonu.

 

MARUSSIA

Charles Pic, 21.
Upřímně, jsem docela spokojený. Byla to pro mě celkem dobrá kvalifikace. Tento víkend jsme se zlepšili, ale mezera mezi námi a ostatními tomu nenasvědčovala. Myslím, že si ještě nejsme 100% jistí svojí pozicí, auto nefungovalo naplno. Myslím, že to nejlepší ještě přijde. V závodech jsme vždy lepší a bojujeme se soupeři. Pro dnešek jsem se svou pozicí spokojený a těším se na závod.

Timo Glock, 22. 
Mnohem lepší než včera. Ráno jsem měl velmi dobrý pocit, překonali jsme problémy. Bohužel, kvalifikace se nepovedla. V prvním měřeném kole jsem udělal chybu. Ve druhém kole mě zase zbrzdily žluté vlajky kvůli HRT mimo trať. Na druhé sadě pneumatik jsem nemohl zajet dobré kolo. První sektor dobrý, ve druhém jsem se dostal do provozu, ve třetím pneumatiky ztratily výkonnost. Musíme si sednout, zjistit co se stalo a doufat, že to zítra bude lepší.

John Booth, šéf týmu
Zjistili jsme, že během předchozích dvou víkendů se Timovo auto nechovalo správně, když našel v pátek dobré vyvážení. Dalo to hodně práce, pomohl i test v Mugellu, ale nové součástky pomohly tento problém vyřešit. Timo si pochvaloval lepší vyvážení, i oproti pátku. V tréninku měl malý problém, ale to se podařilo do kvalifikace vyřešit. V kvalifikaci se ale nikdy nedostal do pořádného tempa. Charles ale zajel skvěle. Začíná splňovat očekávání, která jsme do něj na začátku roku vkládali. Naši soupeři mají stále náskok, takže možná nebudeme moct tolik bojovat.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 23.
Šlo to velmi dobře, obzvlášť odpoledne, takže jsem spokojený. Zajel jsem dvě velmi dobrá kola v kvalifikaci, dostal jsem se pod 1 minutu a 28 vteřin. Vím, že naše pozice vypadá stejně, ale z hlediska výkonu jsme se hodně zlepšili a to je podstatné. Jak stále říkám, pořád máme hodně prostoru pro zlepšení a jsme na dobré cestě. Zítra to nebude jednoduché, trať je náročná a zadní pneumatiky se rychle opotřebovávají. Musíme dobře odstartovat, bojovat s Marrusiemi a dojet do cíle před domácím publikem.

Narain Karthikeyan, 24.
Byl to pro mě smolný víkend. Ráno šlo všechno dobře, ale odpoledne jsem na první sadě pneumatik hodně tlačil, dostal smyk ve třetí zatáčce a sadu zničil, takže jsem musel zpět do boxů. Poté jsme zjistili jeden problém a s ohledem na bezpečnost jsme raději zůstali v garáži. Zdá se, že mě tento víkend provází smůla. Ale i když jsme zklamaný, nemůžu dělat nic jiného, než se co nejvíc snažit.

Toni Cuquerella, technický ředitel
Dnes máme smíšené pocity. Pedro pokračoval v programu bez problémů a potvrdil, že vše funguje jak má. Vylepšení nám pomohla. Ale nesmíme polevit, musíme tak pokračovat dál. V kvalifikaci byla auta lépe vyvážená a Pedro zajel dvě dobrá kola.

Narain měl v tréninku za úkol ujet co nejvíce kilometrů, ale v kvalifikaci měl smůlu, protože zničil první set pneumatik. Potom jsme zjistili problém s uchycením on-board kamery na jeho voze a z bezpečnostních důvodů raději zůstal v garáži. Nemohl zajet čas v limitu 107%, ale věřím, že vzhledem k výkonům z rána dostane výjimku a na start se postaví.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Barceloně: Red Bull překvapen pokrokem soupeřů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 12.05.2012 20:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Španělska (Barcelona)

Grafika: Startovní rošt Velké ceny Španělska - Hamilton z posledního místa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud