Button: Minulost mi pomáhá zvládat situaci v McLarenu

Robert RoBertino Pavelka, 23. ledna 2016, 12:35 Google+

V závodech vždy bojoval, což může znít jako klišé, ale Jenson Button to tak cítil a stojí si za tím. A to ho také udrželo v roce 2015 u McLarenu - odhodlanost pramenící z jeho minulých zkušeností a úspěchů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.01. 13:11) Napište svůj názor
Jenson Button pořád odmítá hodit flintu do žita

Jenson Button pořád odmítá hodit flintu do žita | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

V žádném případě nelze tvrdit, že to byla pro Buttona jeho nejhorší sezóna v F1, jen díky už mnohokrát zmiňované bodové inflaci to má své háčky. Letošním 16. místem v celkové klasifikaci doplnil řadu svých nejhorších výsledků: 15. místo (2007), 16. místo (2015), 17. místo (2001) a 18. místo (2008). Jenže pouze rok 2008 byl výsledkově horší než ten loňský, protože když se podíváme na získané body, kromě letošního ročníku se "jelo" podle staršího systému, a s ohledem na umístění by Jenson měl vyšší bodový příděl. Ostatně, připomeňme si, jaké body skutečně získal a na jaké by dle dnešního bodového klíče tehdy měl nárok: 2001: 2/25, 2007: 6/19 a 2008: 3/11.

Je obzvlášť pikantní, že v letech 2007 a 2008 v kokpitu Hondy se Button potácel na chvostě výsledkové listiny a sezóna 2009 v pohrobku japonské značky nesoucí však jméno Brawn GP už slavil titul. Tahle historie je ale fanouškům F1 dobře známá. "Lidé do Formule 1 přicházejí v různých fázích své kariéry a do týmů, které jsou někdy konkurenceschopné a jindy ne. V mém případě šlo vždy spíš o ty horší varianty. Když jsem poprvé vyhrál závod, pro mě osobně to bylo něco víc než jen vítězství, stálo mě to mnoho úsilí a bolesti. Je to zvláštní pocit, když vyhrajete. Nikdy jsem neviděl, aby tolik dospělých chlapů plakalo, když jsem byl v Maďarsku 2006 první. Tehdy brečel celý tým."

img-responsive

V kokpitu Hondy se Button radoval z prvního vítězství | foto: www.auto-news.cz

Button se zamýšlí, co pro něj tyto výkyvy znamenaly, jak ovlivňovaly jeho kariéru. "Je těžké si tím projít. Nikdo z nás není rád, když se občas dostane i na tu horší stranu, ale občas to je nutné, poučit se z toho, pochopit nejen to, jaký jsem doopravdy pilot, ale i člověk. To mělo na mou kariéru obrovský vliv, udělalo to ze mě silnější osobnost."

Jak už uvedl několikrát po skončení sezóny, chce si exmistr světa vzít z nepovedeného roku 2015 to nejpodstatnější pro následující závody. "To, co se stalo, nás jenom přinutilo si opět uvědomit, že nejsme součástí jednoduché sportovní kategorie. Je tu velká konkurence, jsme neustále pod dohledem a nemůžeme jen tak odejít. Když se vyskytne problém, každý ho chce rozebírat a dostat nás ještě níž. Je to nesmírně těžké. Zvláště pro zástupce kultury, jakou je japonská, když utrpí takovou ostudu, je to pro ně velmi nepříjemné. Ale i přes natolik složité období, mají v sobě dost pozitivní energie, že pracují naplno a v příštím roce chystají velké změny na našem voze po stránce mechanické a aerodynamické, ale i co se týče samotného týmu. Musíme se zlepšit ve všech směrech, a právě to nyní děláme," zakončil své zamyšlení Jenson Button.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Button: Minulost mi pomáhá zvládat situaci v McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.01.2016 13:11 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

Trénink v Ázerbájdžánu

Sezona nezačne ani v Baku. Závod v ulicích města je odložen

McLaren během předsezónních testů v Barceloně

"Trénuji víc než kdy dřív," říká Sainz. McLaren plán přejít na motory Mercedes od roku 2021 nemění

Carlos Sainz a Fernando Alonso v rámci sezónních testů v Bahrajnu

Lehto vyčítá Alonsovi jeho problémovost. "Žádný z top týmů už to nebude chtít riskovat"

McLaren

Prost vzpomíná na Sennu: Adelaide 1993 náš vztah zásadně změnilo

Ustaraný šéf AlphaTauri Franz Tost

Život v Itálii je děsivý, přiznává šéf AlphaTauri. Jaká opatření tým přijal po strastiplném návratu?

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Éru Essexu u Lotusu skončily potíže jeho bosse s ramenem zákona

Podvodníci, defraudanti, kriminálníci. Jak se to rýmuje s F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prost vzpomíná na Sennu: Adelaide 1993 náš vztah zásadně změnilo

  2. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  3. Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  4. Lehto vyčítá Alonsovi jeho problémovost. "Žádný z top týmů už to nebude chtít riskovat"

  5. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  6. "Trénuji víc než kdy dřív," říká Sainz. McLaren plán přejít na motory Mercedes od roku 2021 nemění

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud