Button: Minulost mi pomáhá zvládat situaci v McLarenu

Robert RoBertino Pavelka, 23. ledna 2016, 12:35 Google+

V závodech vždy bojoval, což může znít jako klišé, ale Jenson Button to tak cítil a stojí si za tím. A to ho také udrželo v roce 2015 u McLarenu - odhodlanost pramenící z jeho minulých zkušeností a úspěchů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.01. 13:11) Napište svůj názor
Jenson Button pořád odmítá hodit flintu do žita

Jenson Button pořád odmítá hodit flintu do žita | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

V žádném případě nelze tvrdit, že to byla pro Buttona jeho nejhorší sezóna v F1, jen díky už mnohokrát zmiňované bodové inflaci to má své háčky. Letošním 16. místem v celkové klasifikaci doplnil řadu svých nejhorších výsledků: 15. místo (2007), 16. místo (2015), 17. místo (2001) a 18. místo (2008). Jenže pouze rok 2008 byl výsledkově horší než ten loňský, protože když se podíváme na získané body, kromě letošního ročníku se "jelo" podle staršího systému, a s ohledem na umístění by Jenson měl vyšší bodový příděl. Ostatně, připomeňme si, jaké body skutečně získal a na jaké by dle dnešního bodového klíče tehdy měl nárok: 2001: 2/25, 2007: 6/19 a 2008: 3/11.

Je obzvlášť pikantní, že v letech 2007 a 2008 v kokpitu Hondy se Button potácel na chvostě výsledkové listiny a sezóna 2009 v pohrobku japonské značky nesoucí však jméno Brawn GP už slavil titul. Tahle historie je ale fanouškům F1 dobře známá. "Lidé do Formule 1 přicházejí v různých fázích své kariéry a do týmů, které jsou někdy konkurenceschopné a jindy ne. V mém případě šlo vždy spíš o ty horší varianty. Když jsem poprvé vyhrál závod, pro mě osobně to bylo něco víc než jen vítězství, stálo mě to mnoho úsilí a bolesti. Je to zvláštní pocit, když vyhrajete. Nikdy jsem neviděl, aby tolik dospělých chlapů plakalo, když jsem byl v Maďarsku 2006 první. Tehdy brečel celý tým."

img-responsive

V kokpitu Hondy se Button radoval z prvního vítězství | foto: www.auto-news.cz

Button se zamýšlí, co pro něj tyto výkyvy znamenaly, jak ovlivňovaly jeho kariéru. "Je těžké si tím projít. Nikdo z nás není rád, když se občas dostane i na tu horší stranu, ale občas to je nutné, poučit se z toho, pochopit nejen to, jaký jsem doopravdy pilot, ale i člověk. To mělo na mou kariéru obrovský vliv, udělalo to ze mě silnější osobnost."

Jak už uvedl několikrát po skončení sezóny, chce si exmistr světa vzít z nepovedeného roku 2015 to nejpodstatnější pro následující závody. "To, co se stalo, nás jenom přinutilo si opět uvědomit, že nejsme součástí jednoduché sportovní kategorie. Je tu velká konkurence, jsme neustále pod dohledem a nemůžeme jen tak odejít. Když se vyskytne problém, každý ho chce rozebírat a dostat nás ještě níž. Je to nesmírně těžké. Zvláště pro zástupce kultury, jakou je japonská, když utrpí takovou ostudu, je to pro ně velmi nepříjemné. Ale i přes natolik složité období, mají v sobě dost pozitivní energie, že pracují naplno a v příštím roce chystají velké změny na našem voze po stránce mechanické a aerodynamické, ale i co se týče samotného týmu. Musíme se zlepšit ve všech směrech, a právě to nyní děláme," zakončil své zamyšlení Jenson Button.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Button: Minulost mi pomáhá zvládat situaci v McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.01.2016 13:11 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Nové zbarvení vozu Renault RS20 pro závodní sezónu 2020

Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

Ferrari podle Todta právo veta nebude zneužívat

Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

Sebastian Vettel se svou trofejí na pódiu po závodě v Maďarsku

"Vezměte Vettela," doporučuje Mercedesu Ecclestone. "U Ferrari neměl nikdy podporu jako Schumacher"

Charles Leclerc po sezóně 2019 během testu pneumatik v Abú Zabí

Briatore o Leclercovi: Stejný talent jako Schumacher a Alonso

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Éru Essexu u Lotusu skončily potíže jeho bosse s ramenem zákona

Podvodníci, defraudanti, kriminálníci. Jak se to rýmuje s F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

  2. Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

  3. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  4. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  5. Briatore o Leclercovi: Stejný talent jako Schumacher a Alonso

  6. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud