Bude tvar přední části vozu klíčem k úspěchu?

Pavel Stavebník, 30. ledna 2007, 09:41 Google+

Přestože se monoposty pro sezonu 2007 na první pohled svým tvarem výrazně neliší, klíčový faktor pro úspěch nebo neúspěch v boji s konkurenty možná skrývá průřez přední části monopostu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Jak už naznačil Adrian Newey při popisu nového vozu stáje Red Bull Racing, rozhodl se použít některé osvědčené prvky ze svého předchozího působení u McLarenu, nespecifikoval však které. Na první pohled je však jasné, že ve tvaru přední části se drží svého konceptu i nadále.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell se zmínil o tvaru přední části monokoku přímo a upozornil na rozličné konstrukční možnosti. Průřez je podle svého tvaru označován jako kýl a Renault volil osvědčený “V kýl“ (více zde), většina soupeřů dál setrvává u nulového kýlu, který je sice aerodynamicky nejvýhodnější, ale konstruktéři mají v jeho případě omezené možnosti při návrhu předních náprav.

Věhlasný Adrian Newey přišel dokonce v případě RB3 s starším dvojitým V kýlem, který použil u úspěšného McLarenu MP4-17. Která ze tří variant bude nakonec nejvýhodnější? To je otázka, na kterou přinese odpověď až úvod sezony, ale z teoretických předpokladů se dá usuzovat, že dvojitý V kýl by mohl být správnou cestou.

Všechny zainteresované strany se shodují na tom, že v letošní sezoně bude hrát prim ta stáj, která nejlépe využije potenciálu stejných pneumatik Bridgestone. Dvojitý V kýl je z uvedených řešení nejtěžší a nabízí nejlepší konstrukční možnosti pro řešení přední nápravy.

Pokud se předpoklady potvrdí, bude mít RB3 sice o něco horší aerodynamickou účinnost, zato by měl mít výrazně lepší mechanickou přilnavost na přední nápravě, což může být na závodních okruzích cennou devizou, především pak na studených gumách...

Vytisknout

Diskuze: Bude tvar přední části vozu klíčem k úspěchu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

GP Bahrajnu v kalendáři až do roku 2013

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud