De la Rosa se snaží prosadit více testování v F1

iM2, 1. března 2012, 23:05 Google+

Pedro de la Rosa volá po zvýšení testování v průběhu sezony. Podle něj to týmům může dlouhodobě ušetřit nějaké peníze a může to také rezervní jezdce uchrátnit před nepříjemnostmi.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 02.03. 13:40) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

De la Rosa pro Autosport řekl, že momentální nemožnost testovat v průběhu roku je pro F1 nezdravou, protože jezdci nemohou strávit drahocenný čas v kokpitu. Navíc je situace špatná i pro zkušené testovací jezdce, kteří musí být připraveni naskočit do závodů. "Již dlouho prosazuji testování, protože si myslím, že [jak je to teď] to není správné," řekl Pedro de la Rosa

"Rozumím tomu, z čeho vychází týmy, snaží se snížit náklady. To je jedna strana věci, které rozumím. Ale na druhou stranu bychom měli mít během sezony nějaké testování kvůli zdraví sportu, ale také pro budoucí jezdce, aktuální jezdce a rezervní jezdce. Je to pro sport zdravé. Je to jedním z důvodů, proč teď závodím. Chtěl jsem znova závodit, protože být testovacím jezdcem vás nikam neposune."

"Mohlo by to být i nepříjemné. Představte si, že by mě McLaren vloni ke konci roku potřeboval a já jsem v té době nejezdil osm měsíců? Bylo by trapné jet s McLarenem, autem schopným vyhrávat, a neodstat se třeba ani do Q2." Španěl také poukazal na to, že celá situace je špatná také pro mladé jezdce. Kdyby týmy mohly více testovat, tak by měly více příležitostí otestovat mladé jezdce.


Pedro v Sauberu v mokré Kanaďě 2011
(foto: Sauber Motorsport AG)

"Ne úplně souhlasím s definicí mladého jezdce. Za druhé si myslím, že všichni ti testovači, kteří tu jsou už spoustu let a jsou na každém závodu, by měli mít něco odjeto. Všechno to dává smysl. Myslím, že každý souhlasí, ale nikomu se za to nechce bojovat. Snažil jsem se to udělat velice diskrétně, ale neúspěšně již od začátku."

"Neříkám testovat neomezeně, spíše volám po něčem, co by dávalo smysl pro každého i v aktuální ekonomické situaci. Myslím si, že je to [testování] dokonce levnější než investovat peníze do simulátorů. Potřebovali bychom tak dva nebo tři otevřené testy během sezony a aby mohl jet jakýkoliv jezdec, kterého by si tým vybral. Starý, mladý, zkušený - to je jedno, jen by musel mít superlicenci. To by bylo zdravé pro sport i pro jezdce," zakončil Španěl.

Vytisknout

Diskuze: De la Rosa se snaží prosadit více testování v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 02.03.2012 13:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren se ve čtvrtek zaměřil spíše na kvalitu než na kvantitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud