Whitmarsh přiznal, že u svých designérů žádal objasnění toho, zda se ve svém návrhu vydali tou správnou cestou: "Ptal jsem se našich technických kluků, zda si jsou jistí tím, že udělali správnou věc. Řekli mi, že si nemám dělat starosti," cituje jeho slova Auto Motor und Sport.
Chápe výhody, které poskytuje vyšší nos, zároveň ale věří, že s nižším řešením jsou také spojeny určité výhody, o něž by jinak přišli.
"Existuje spousta kompromisů. Ano, s vyšším nosem bychom mohli nasměrovat více vzduchu [k podlaze]. My ale máme nižší těžiště, více svobody pro geometrii zavěšení a pohodlnější pozici pro sezení pilota, jenž má lepší výhled," pokračuje šéf McLarenu.
"Auto je evolucí. Během testu v Barceloně na něm uvidíte několik nových dílů a na startu v Melbourne ještě více. V oblasti radikálních inovací, které by byly jasně patrné, vás musím zklamat. Pravidla pro ně nenechala žádné místo.
Ve srovnání se svým předchůdcem byla zvenčí u MP4-27 spousta věcí vylepšena a uvnitř hodně pozměněna. Tento optimalizační proces je hodně závislý na kvalitě vašich nástrojů a na tom, do jaké míry jim důvěřujete," dodává Whitmarsh.
McLaren je jediným vozem, jehož nos se oproti loňsku moc nezměnil
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Efekt výfuků se letos kvůli omezení mapování motorů a změně jejich vyústění zmenší na 75 % toho, co horké plyny aerodynamice poskytovaly loni: "Myslím, že budeme spokojeni, když dosáhneme 20 - 25 % loňské úrovně. Ne na počátku roku, ale později.
Loni výfuky foukaly nezávisle na pozici plynového pedálu. Nyní musí pilot znovu počítat s tím, že když brzdí, schází ten efekt výfuků. Ve snaze kompenzovat tyto ztráty je třeba zoptimalizovat všechny oblasti, které z foukání netěžily. A to se netýká pouze aerodynamiky."
Během testů v Barceloně si McLaren ověří, zda je jejich důvěra v nízký nos oprávněná, nebo bude třeba se pustit do stavby nového šasi s řešením, k němuž se letos přiklonili všichni jeho soupeři.