De la Rosa: F1 potřebuje rychlou změnu pravidel o testování

Pavel Šašek, 19. listopadu 2011, 18:58 Google+

Dlouholetý testovací pilot stáje McLaren, Pedro de La Rosa, volá po změnách v pravidlech ohledně testování. Týmy by si prý změny měly prosadit ve svém vlastním zájmu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.11. 20:11) Napište svůj názor
de la Rosa, Pedro

de la Rosa, Pedro | foto: McLaren

Sdílejte článek

"Je to paradox, že týmy pořádají test pro "mladé talenty," píše španělský pilot ve svém sloupku na webu FormulaSantander.com.

"Omezení testů dává perfektní smysl, pokud se na věc díváme tak, že chceme ušetřit náklady. Ty v letech, kdy bylo testování neomezené a po každém závodě se obvykle testovalo s oběma vozy, často šplhaly k astronomickým hodnotám.

Ano, to dává smysl, ale poskytnout mladým pilotům jen tři dny, během kterých si mohou vyzkoušet vůz F1, to je přehnané pro sport, který by měl být příkladem konkurenceschopnosti a inovace," zlobí se de La Rosa, v současné době záložní jezdec stáje McLaren. Tím však nekončí, nebojí se kritizovat ani pojem "mladý pilot."

"Co je ještě nesmyslnější, je definice mladého pilota. Podle pravidel je to takový pilot, který za svou kariéru neodjel víc než dva závody F1. Například Jaime Alguersuarimu je nyní 22 let, ale v Abú Zabí testovat nemohl."


De La Rosa v sezoně 2006, kdy zaskakoval u McLarenu za Juana Pabla Montoyu

Před sezonou to taková tragédie být nemusí, ale v případě, že je potřeba uprostřed sezony nasadit náhradu za jednoho z jezdců týmu, už to bývá horší. V roce 2009 měla takový problém stáj Toro Rosso, když nahradila neúspěšného Sebastiena Bourdaise právě Alguersuarim.

"Co je ještě horší je situace rezervních pilotů. Celou sezonu jezdí s týmem po závodech, tak jako náhradní brankáři ve fotbale, ale přitom nedostanou šanci udržovat si formu pro případ, že by museli zasáhnout.

Takže ve zkratce: Rezervní piloti, kteří mají v případě potřeby nahradit jedničku nebo dvojku týmu, si nemohou auto otestovat. Kromě simulátoru, samozřejmě. A to vše je pod záštitou "šetření nákladů a dávání většího prostoru mladým jezdcům" (tři dny!).

Určitě jste si také všimli, že jsou tu takoví piloti, kterým je 30 let, ale mohou klidně testovat, protože neodjeli víc než 2 Velké ceny. Jsou tedy stále považování za mladé piloty."


Španěl v McLarenu MP4-21 během testů před sezonou 2006

Tím naráží hlavně na svého kolegu od McLarenu, testovacího pilota Gary Paffetta: "Moje strategie tady nefunguje. Jsem rezervní pilot a nechci závodit za takových podmínek. Nedostatky ve znalosti vozu, s tím by se dalo smířit, ale testování je zkrátka potřebné," míní 40-letý Španěl.

Týmy si podle něj musí rychle domluvit omezený kalendář testovacích dní: "Proč propána například nestanoví limit osmi testovacích dní, kdy by si každý tým mohl podle svých vlastních možností testovat koho by chtěl - mladé, staré, rezervní jezdce, nebo i závodní piloty? Možná je to příliš jednoduché a tak se lidé bojí udělat ten krok vpřed. Ale věřte mi, pro zdraví F1 je to nezbytné."

Vytisknout

Diskuze: De la Rosa: F1 potřebuje rychlou změnu pravidel o testování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.11.2011 20:11 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Boullier, Eric

Boullier přiznává jednání s Räikkönenem. Jak vnímá situaci kolem Renaultu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud