MCLAREN
Lewis Hamilton, 1.
Fantastický výsledek. Obvykle jsem sám sobě největším kritike, ale dnes jsem spokojen. Odjet celý závod v konstantním tempu pod takovým tlakem je opravdu uspokojující.
Skoro celý závod jsem se snažil udržet náskok před Alonsem. Je silný pilot. Nedaruje vám ani centimetr. V posledních kolech jsem začal přemýšlet o vítězství, ale ještě jsem nechtěl. Říkal jsem si - ještě tam nejsi.
Fungovalo to. Začal jsem se znovu soustředit pouze na závod a to až do doby, než jsem projel cílem.
Být na pódiu společně s Jensonem bylo skvělé. Pro mě, pro něj, pro tým. Skvělé před koncem sezony. Tým pracoval celou dobu fantasticky. Strategie, zastávky, všechno bylo prvotřídně provedeno. Celé auto fungovalo skvěle a všem jim dlužím velké poděkování.
Jenson Button, 3.
Byl to složitý závod, měl jsem problém s KERSem, což u nás nebývá obvyklé. Přestal fungovat po 15 kolech. Ovlivňuje to mimo jiné i efekt brzdění motorem.
Naštěstí se nám to povedlo znovu zprovoznit. Musel jsem mačkat spoustu tlačítek na volantu a to neustále. Pouze tak mohl systém fungovat. Důležité bylo zvolit správný brzdný bod, protože jsem jezdil do zatáček takřka naslepo - nevěděl jsem, jestli bude efekt brzdění motorem fungovat nebo ne.
Taková porucha je pro nás opravdu extrémně neobvyklá. Mercedes-Benz odvedl skvělou práci, máme asi ty nejlepší a nejspolehlivější KERS v poli. O to lepší byl ale výsledný pocit z pódiového umístění.
Nakonec chci říct: Skvělá práce Lewisi. Dnes jel opravdu dobře. Je dobré, že jsme na konci sezony silní.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis jel dnes bezchybně. Chopil se vedení, vybudoval náskok před Fernandem a udržel ho. Řeknu to jednoduše - briliantní výkon.
Jenson byl také excelentní, i když měl problémy s KERSem. Získal 15 bodů, které se nám hodí.
Chtěl bych říct, že Mercedes-Benz nám poskytuje skvělý motor i KERS. Letos to byla první taková porucha, proto jim chci poděkovat za skvělou práci.
Je vždy potěšující, vidět oba piloty týmu na stupních vítězů. Lewis dnes vyhrál 17. závod F1 v kariéře.
Sezona 2011 však zatím neskončila. Jedeme do Brazílie, na slavný okruh Interlagos. Lewis i Jenson se budou snažit co to půjde, aby získali naše sedmé vítězství v letošní sezoně.
FERRARI
Fernando Alonso, 2.
Nelítostně jsem se celý závod snažil. Byl to individuální závod s časem. Každé kolo bylo jako kvalifikační ve snaze smazat odstup, ale bylo to přetahování o desetiny sem a tam. Vždy, když přišla nějaká jejich chyba, jsem stáhl mezeru na dvě sekundy. Když jsem však zkazil něco já náskok o dvě sekundy zase narostl.
Těším se a abych byl upřímný, chci aby tu už byl poslední závod sezóny a co nejdříve přemýšlet nad rokem 2012. Nezapomenout tento rok, protože byl pro tým docela dobrý a celkově se značným zlepšením oproti minulému, bojovat o titul jsme přesto nemohli. Rozhodně je příští rok pro nás dobrou výzvou a velkou motivací je být lepší, než v roce 2011.
Felipe Massa, 5.
S tímto pátým místem nemůžu být spokojený. Všechno šlo s měkkými pneumatikami dobře, ale se středními bylo opravdu těžké udržet vůz na trati z důvodu nedostatku přilnavosti. To je důvodem, proč jsem v kole 49 skončil roztočený mimo trať a přišel o všechny šance na to zůstat před Webberem. V prvním stintu jsem mohl bojovat s Buttonem a Australanem (Mark Webber), ale pořád jsem myslel na to, že v posledním stintu budu v průšvihu.
To, že jsem musel jet se starým křídlem, znamenalo větší handicap na střední směsi, protože se nedostatek přilnavosti projevoval více. Teď jedeme do Brazílie, kde budu mít podporu domácího publika a jsem si jistý, že mi to pomůže zakončit dobře sezónu, která pro mě rozhodně není pozitivní. I když je to zřejmé, tak jsem navzdory všemu motivovaný na příští rok. Spolu s týmem budu pracovat na konkurenceschopném autě a pak uvidíte, že všechno bude jiné.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Věděli jsme, že pódium je v našich silách. Fernando to jen potvrdil svou další fantastickou jízdou. Jeho první kolo bylo výjimečné a od něj se odvíjel jeho další výkon. Felipemu se také povedl start, ale pak se trápil na střední směsi a zůstal za Webberem. Mít konečně umístění na pódiu je skvělé. Zbývá jen jeden závod a Fernando stále může v celkovém pořadí skončit druhý. Bude to složité, ale dáme Fernandovi všechny dostupné prostředky, aby o něj mohl bojovat. Bude to důležitý závod i pro Felipeho. Jsem si jistý, že se před domácími fanoušky ukáže.
RED BULL
Mark Webber, 4.
Při druhé zastávce v boxech jsme opět nasadili měkkou směs a snažili se o trochu odlišný vývoj závodu. Dvě DRS zóny byly trochu neobvyklé - v první se dalo dobře předjet, ale ve druhé ne. Bylo obtížné provést předjížděcí manévrů Na konci prvního stintu jsem byl lepší než Jenson. Jel o jedno kolo méně než já, což by nebyl problém, ale pak přišla chyba při mojí zastávce. Díky tomu jsem se propadl za něj.
Sebastian Vettel, nedokončil
Na výjezdu z první zatáčky se vše zdálo být v pořádku, ale při nájezdu do druhé jsem cítil, že je něco v nepořádku. Musel jsem auto krotit, ale podruhé už to nešlo, neměl jsem dost vzduchu v pneumatice. Měl jsem defekt a roztočil jsem se. Dojel jsem do boxů a bylo jasné, že nemůžu jet dál. Nebylo nic, co jsme mohli během víkendu udělat lépe, jen musíme přijít na příčinu defektu. Start se mi povedl a až do toho momentu jsem byl s autem spokojený. Určitě to není příjemné, ztratit závod tak brzy. Pak už jsem neměl co dělat, tak jsem využil příležitosti, sedl si na boxovou zídku a něco se přiučil.
Christian Horner, šéf týmu
Po skvělé kvalifikaci to byl frustrující závod. Sebastian měl perfektní start, ale pak mu najednou praskla pneumatika a on byl v podstatě jen pasažér. Poškození bylo velké, musel odstoupit. Mark dnes hodně bojoval s Jensonem. Při první zastávce nastal problém s kolem. Proto jsme přešli na strategii tří zastávek. To byla jediná šance, jak se dostat před Massu. Bohužel, závod nebyl dost dlouhý na to, aby vymazal tak velký náskok, ale Mark jel skvěle. Zajel nejlepší možný výsledek. Je to škoda, že první odstoupení ze závodu zavinila pneumatika. Gratuluji Lewisovi k vydařenému závodu.
MERCEDES
Nico Rosberg, 6.
Byl to zajímavý závod. Start se nepovedl podle představ. Zkoušel jsem předjet Felipeho, ale pak jsem najednou neměl žádný prostor. Michael mě předjel a pak jsme svedli zábavnou bitvu. Pak jsem dobře kontroloval pneumatiky. Zůstal jsem před druhou zastávkou na trati trochu déle, protože pneumatiky stále měly přilnavost. Na tvrdší sadě jsem měl problémy s nedotáčivostí, takže jsem nemohl předjet Felipeho. Děkuji mým inženýrům, odvedli opravdu skvělou práci a auto bylo po celou dobu výborné. Mechanici také pracovali na výbornou, proto máme dobrý výsledek. Těším se do Brazílie, kde doufám v další dobrý víkend.
Michael Schumacher, 7.
Dobrý závod a slušný zisk bodů, řekl bych. Včera jsme nenašli ideální vyvážení, takže jsme to dnes doháněli. Pak jsem ale ztratil několik malých prvků vozu a problémy nastaly znovu. Před koncem závodu jsem měl malý defekt pneumatiky. Pneumatiky v prvním stintu rychle odešly, ale bylo to součástí naší strategie. Nyní se musíme podívat na získaná data a zjistit, jestli je vše připraveno pro poslední závod sezony.
Ross Brawn, šéf týmu
Velmi zábavné první kolo v podání našich pilotů. Mnohokrát jsme říkali, že mají volnou ruku. Mohou mezi sebou závodit, dokud budou rozumní. Nico měl lepší formu a jeho kola během závodu byla dobrá. Naše výkonnost má ještě malé rezervy, stále ještě nejsme opravdu konkurenceschopní, ale už je to blízko. Nico i Michael jeli opravdu dobře, povedla se i strategie a dosáhli jsme nejlepšího možného výsledku.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 8.
Skvělý výsledek, přesně to tým potřeboval. Původně jsme plánovali jen jednu zastávku v boxech, ale protože měkká směs nevydržela tolik, kolik podle očekávání měla, jeli jsme na dvě. Byla to dobrá volba. Strávil jsem hodně času soubojem se Schumacherem a v prostředním stintu jsem se před něj dostal. Pak se ale dostal zpátky před koncem závodu. Byl jsem jen kousek za ním, ale byli jsme přibližně stejně rychlí, takže jsem se nemohl dostat zpátky před něj. I tak ale máme oba vozy na bodech. Před posledním závodem jsme v dobré pozici.
Paul di Resta, 9.
Myslím, že tým může být potěšen ziskem bodů od obou jezdců. Strategie jedné zastávky sice nebyla úplně ideální, ale mysleli jsme, že bude stát za to jí zkusit. Výkonnost na střední směsi nebyla nic moc, proto jsem prvních 30 kol opravdu tvrdě bojovat se svým vozem. Na začátku jsem bojoval s Buemim a díky tomu že odstoupil, byl náš závod mnohem lehčí. Dostat se s touto strategií na body je skvělé, opravdu jsme v to doufali. Přesně to potřebujeme pro boj o pozice v Poháru konstruktérů a doufám, že do Brazílie přijedeme ve stejné formě, jakou jsme měli dnes tady.
Vijay Mallya, šéf týmu
Přijeli jsme sem rozhodnutí odjet s dobrým výsledkem. Získali jsme šest důležitých bodů do boje o šesté místo v celkovém pořadí. Oba jezdci jeli bezchybný závod s využitím všech možností, které jim poskytovaly jejich strategie. Jsem potěšen s výsledkem i ziskem bodů. Máme nyní 15 bodů náskok na naše nejbližší soupeře. Jsem si jistý, že to šesté místo v Brazílii potvrdíme.
SAUBER
Kamuj Kobajaši, 10.
Z zisku bodu jsem šťastný. Měl jsem docela dlouho dobu bez bodového přídělu, takže to pro mě bylo důležité dnes dotáhnout do konce. Dobrý start mi umožnil získat v prvním kole pět míst k dobru. Výkon pneumatik po startu a během závodu předčil naše očekávání. Startoval jsem na 16. pozici a střední směsi, což se situace, kdy musíte zariskovat. Ale věděli jsme, že první stint nebude lehký a vůbec jsme si nebyli jisti, jak dlouho vydrží pneumatiky. Ty odpadly po několika kolech a přišel jsem o tři pozice, než se mi v pátém kole podařilo dostat do boxů pro měkké pneumatiky. Myslím, že to pro nás byl celkově dobrý závod.
Sergio Pérez, 11.
V dnešním závodě jsem doufal ve víc. Je škoda, co se stalo v prvním kole. V zatáčce číslo sedm bylo narváno a nemohl jsem se srážce s Adrianem Sutilem vyhnout. Nebylo okamžitě jasné, jak rozsáhlé je poškození, ale tým mi řekl, že moje přední křídlo bylo poškozeno a v druhém kole jsem musel do boxů. Rozhodli jsme se jet na střední směsi, poté co mi byl vyměněn nos vozu. Do třetího stintu jsem opět vyjížděl na měkkých pneumatikách a jel na desátém místě. Ale v závěru jsem se trápil s pneumatikami a také KERS mi posledních 12 kol nefungoval.
Peter Sauber, šéf týmu
Oba jezdci předvedli bojového ducha a po většinu závodu zajížděli dobré časy. Jeden bod je dobré skóre, ale ne naším dnešní maximem. Závod Sergia ovlivnila brzká zastávka a výměna předního křídla. Kamuj zase nezvládl perfektně druhou zastávku. Nicméně naše závodní rychlost byla povzbuzující.
WILLIAMS
Rubens Barrichello, 12.
Byl to velmi dobrý závod a dobře zvážený ze strany týmu. Začínali jsme zezadu, ale probojovávali jsme si cestu a skončili skoro na bodech. Zvládli jsme to solidně, když jsme takto skončili.
Pastor Maldonado, 14.
Naše rychlost nebyla na začátku optimální, ale s přechodem na měkké pneumatiky se zlepšila. Bohužel moje penalizace průjezd boxy nás stála mnoho času a potenciální lepší výsledek. Naše rychlost však byla lepší, než bylo poslední dobou zvykem a s vozem jsem byl spokojený.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Rubens jel na dvě zastávky, přičemž startoval na středních pneumatikách a pokračoval na měkkých. Pastor také startoval na střední sadě a jel na jednu zastávku. Oba jezdci učinili velký pokrok a v kole 13. byl Rubens na 14-té a Pastor na 15-té pozici. Rubens ztratil trochu času při své první zastávce kvůli pomalé vyměně zadních pneumatik, ale do konce závodu se snažil a dokončil na 12-té pozici, když se mu v závěru skoro podařilo dostihnou Péreze na 11-té pozici. Pastor dostal penalizaci průjezd boxy za porušení předpisů, následně 30 sekund na konci závodu za jiný přestupek a dokončil na 14-té pozici.
RENAULT
Vitaly Petrov, 13.
Byl to frustrující den, protože DRS na mém voze nefungovalo. Myslel jsem si, že bych mohl bojovat s vozy v přední části pole, ale byl jsem docela bezradný a museli jsme se rozhodnout pro změnu strategie. Při první zastávce jsme se rozhodli pro tvrdší směs pneumatik, ale ty nám bohužel brzo odešly a tak jsem musel do boxů znova v 38. kole a nasadili jsme měkkou směs. Bohužel i tak jsem byl příliš pomalý. Tempo nebylo dost dobré na to, abychom dosáhli na body, a to je celá skutečnost.
Bruno Senna, 16.
Musíme být upřímní – dnes jsme trpěli ztrátou výkonu při nefunkčním systému KERS, pak jsem dostal penalizaci v podobě průjezdu boxy, navíc vozu tato zvláštní trať vůbec neseděla. Pokud to dáme všechno dohromady, tak se nemůžeme divit tomu, kde jsme dneska skončili. Ztratili jsme spoustu času a pak nám nevyšla riskantní strategie. Celkově vzato tento víkend byla má rychlost tak dobrá, jak jen to bylo možné. Doufám, že v Brazílii budeme v lepší výchozí pozici a celkově bude lepší celý závodní víkend.
TORO ROSSO
Jaime Alguersuari, 15.
Jsem velmi zklamaný s výsledkem celého víkendu, protože jsme se rozhodli pro strategii v oblasti aerodynamiky, která se jevila jako nejsnazší cesta z hlediska předjíždění v závodě. Nicméně po prvních čtyřech nebo pěti kolech se dostavila degradace pneumatik a začal jsem ztrácet především zadní části vozu. Pak přišel klíčový moment mého závodu, chybovali jsme v boxech a to mě stalo spoustu času a propadl jsem se pořadím, což už jsem nedokázal dohnat.
Dnes byla reálná desátá příčka, na nových pneumatikách jsem měl celkem slušnou rychlost, i když si nejsem jistý, zda by to stačilo na Force India. Jsem si jistý, že Brazílie nám bude vyhovovat lépe, a tak s e těším bude to další šance pro nás všechny jak odvést lepší práci.
Sebastien Buemi, nedokončil
Ze závodu jsem musel odstoupit kvůli ztrátě tekutiny z hydraulického systému, což se poprvé projevilo na posilovači řízení, to je část, která má největší nároky na hydrauliku. Nakonec jsem nemohl přeřadit, tak nebylo co řešit, musel jsem zastavit. Je to opravdu škoda, protože až do toho okamžiku jsem měl závod celkem slušně rozjetý.
Těsně před tím jsem předjel Di Restu a chtěl jsem bojovat se Schumacherem a Sutilem, což znamená, že pozice mezi sedmým až devátým místem byly dnes velice reálné. Teď máme ještě jednu možnost jak získat body, takže se nemohu dočkat závodu v Brazílii, a budeme se snažit zakončit sezónu dobrým výsledkem.
Franz Tost, šéf týmu
Byla to noc promarněných příležitostí. Očekávali jsme, že nebudeme tak silní v kvalifikaci, tak jak tomu bylo v Indii, ale cítili jsme se na lepší výsledek v závodě. V počáteční fázi závodu se ukazovalo, že by to bylo možné, to když se Sebastién pohyboval na úrovni sedmé pozice. Nicméně on musel zajet do boxů a odstavit vůz pro poruchu na hydraulickém systému.
Jaime měl ztrátu na svého kolegu pár míst, ale chyba byla při jeho první zastávce, stálo ho to hodně času, a proto klesnul v pořadí. Od té doby jezdi dobře, zajížděl konkurenční časy na kolo, ale bodované pozice, byly hodně vzdálené. Sauber dnes získal jeden bod, náš boj o sedmé ; místo s nimi bude pokračovat v Brazílii, na trati, která by svou charakteristiko měla lépe vyhovovat našim vozům.
LOTUS
Heikki Kovalainen, 17.
Další celkem povedený start. Pak už to šlo pořád stejně. Neměl jsem žádné problémy, zastávky v boxech proběhly dobře, strategie zapracovala přesně jak jsme plánovali, takže celý víkend se nám vydařil. Ukazuje se, že můžeme bojovat s rychlejšími vozy už během prvních stintů, to je velký pokrok. Tempo se trochu vytratilo po přezutí na tvrdší směs pneumatik. Zbývá nám už jen jeden závod, takže se budeme soustředit pouze na Brazílii a pokusíme se udělat za povedenou sezonou dobrou tečku.
Jarno Trulli, 18.
Ztratil jsem pár míst na startu, protože mi trochu podklouzla spojka, ale během pár kol jsem se zase dostal zpátky. Pak už jsem se jen soustředil na boj o pozice. Druhý stint byl dobrý, ale v posledním stintu jsem se trápil na tvrdší sadě. Proto jsem nemohl jet tak, jak jsem chtěl. Tohle byl opravdu těžký víkend. Přijel jsem se zvýšenou teplotou, ztratil jsem čas ve třetím tréninku, ale teď se chci soustředit na co nejlepší výsledek z posledního závodu. Chci týmu pomoct k dosažení celkového 10. místa mezi konstruktéry.
Riad Asmat, generální ředitel
Z Abú Zabí odjíždíme s dobrými pocity. Heikki zase odjel dobrý závod, bojoval se středem pole. Stále se tomu přibližujeme, a i když jsme zatím v porovnání s loňským rokem v celkovém pořadí nikam neposkočili, z dlouhodobého hlediska jde o důležitý krok. Zlepšujeme se v boxech, v továrně i na trati, což nám poskytuje dobrý základ pro příští rok. Zbývá jeden závod a my si chceme současnou výkonnost udržet i v Brazílii.
VIRGIN
Timo Glock, 19.
Celkově to by dobrý závod. Povedl se mi start, byl jsem celkem rychlý a byl jsem i před rychlejšími vozy. Ty mě ale ke konci dohnaly. Jel jsem si svůj závod. Po druhé zastávce Ricciardo trochu přitlačil, ale stále jsem se před ním držel. Zároveň jsem hlídal zadní pneumatiky. Poslední stint už byl složitější, byla to kombinace střední směsi pneumatik a modrých vlajek. Nemohl jsem pneumatiky pořádně zahřát. Závod byl ale dobrý a tým odvedl dobrou práci.
Jerome D'Ambrosio, nedokončil
Jaká škoda! Povedl se mi start a bojoval jsem s oběma HRT, ale pak můj závod ukončil problém s brzdami. Budeme tvrdě pracovat na silném finiši sezony v Brazílii.
John Booth, šéf týmu
Díky dobrému startu jsme mohli v úvodních kolech vidět Tima na 16. místě. Bohužel, Jerome měl v 17. kole problém s brzdami. Zavolali jsme ho do boxů a prověřili brzdový systém. Nebylo možné pokračovat, proto odstoupil. Timovi se povedl první stint, měl pohodlný náskok před Liuzzim a Ricciardem.
Malý problém při první zastávce ho stál nějaký čas, ale udržel se před Ricciardem. Na druhé sadě pneumatik se snažil ujel co největší vzdálenost. Bylo to jako v Indii, díky setrvání na měkké sadě pneumatik se udržel před HRT. Zastávku jsme ale museli udělat dříve, než jsme chtěli. Pak jsme se rozhodli šetřit motor a převodovku. Na posledních pět kol jsme všechny systémy utlumili. Je škoda, že cíl neviděli oba jezdci, ale na to se ještě zaměříme v Brazílii.
HRT
Vitantonio Liuzzi, 20.
Měl jsem stejné problémy s vyvážením jako včera. Tým na tom pracoval celou noc, ale bohužel se to nepovedlo. V levotočivých zatáčkách bylo auto nedotáčivé a v pravotočivých zase přetáčivé. I tak jsem ale udělal co jsem mohl a dovezl auto do cíle, a to je pozitivní. Byl to těžký závod.
Daniel Ricciardo, nedokončil
Měl jsem celkem dobrý start, předjel jsem Glocka a dostal se i před Trulliho. Pak přišlo pár momentů, kdy jsem měl být silnější. Ztratil jsem pár míst. Potom jsem dohnal Tonia, ale nemohl jsem se před něj dostat. Ve druhém stintu jsem se držel za Glockem. Dostal jsem se do provozu a pak, tři kola před cílem, auto prostě zastavilo. Byla to škoda, takový kousek před cílem. Jinak byl ale závod dobrý a snad takový bude i ten příští.
Colin Kolles, šéf týmu
Upřímně, doufali jsme v lepší výsledek po výkonech z minulých závodů. Tonio jel jen na jednu zastávku, což se neprojevilo jako nejlepší řešení. Daniel měl dvě zastávky a během závodu se držel za Glockem. Bohužel měl tři kola před cílem problémy s elektronikou a nedojel. Je to škoda, protože jel opravdu dobrý závod. Nyní se musíme zaměřit na Brazílii. Doufám, že tam podobné problémy nenastanou.