Co s tím může udělat? "Asi nastavit vůz více pro kvalifikaci než pro závod," odpovídá stručně Button, který je mistrem v činění správných kompromisů.
Ví dobře, jaký vliv má zákaz dotankovávání, DRS i degradace pneumatik Pirelli na vývoj závodů. Jeho ego dokáže v pohodě zvládnout to, že s Hamiltonem v letošní sezóně v kvalifikacích prohrává už 4:12, nehledě na to, že on sám ji naposledy vyhrál před dvěma lety v Monaku.
Poukazuje to na Jensonův silný charakter. Nemusí nikomu nic dokazovat. Na nic se nevymlouvá, jako někteří jiní piloti, kteří hledají chybu všude možně, jen aby nemuseli přiznat svou slabinu. Bez problémů uznává, že v kvalifikacích v posledních dvou sezónách na svého týmového kolegu ztrácí. Na druhou stranu je vůči němu fér uvést, že se tento rozdíl neustále snižuje.
"Letos byl několikrát vůz nad hmotnostním limitem, takže jsem byl o několik kilo těžší, což způsobuje rozdíl v časech. Ve dvou závodech jsem 100% ztratil kvůli tomu, že jsem měl o dvě či tři kila navíc, což ve výsledném čase dělá desetinu sekundy. Ale to už jsme vyřešili," vysvětluje Button.
Jenson si ze ztráty v kvalifikacích příliš těžkou hlavu nedělá
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Kromě toho jsem s kvalifikacemi celkem spokojený. Byly časy, kdy jsem nebyl příliš spokojený s autem, to však bylo spíše na počátku roku. V pozdější fázi sezóny jsem byl spokojený s vyvážením v kvalifikaci a cítím, že z něj nyní dostávám maximum.
Lewis je v kvalifikacích velmi rychlý. Vždy byl a vždy bude. Ale mnohem důležitější je to, jak si vedete odpoledne v neděli, spíše než v sobotu," dodává Button.