Simulace nových okruhů aneb jak se Mercedes připravoval na Indii

Petr Hlawiczka, 25. října 2011, 06:45 Google+

Mercedes GP prozrazuje zajímavé detaily o svých simulacích a přípravách na nové okruhy. Co všechno zahrnují? A co můžeme očekávat od nové tratě v Indii?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Kdy zahájil tým prvotní přípravy na premiérovou Velkou cenu Indie?
Proces přípravy na nový závod začíná řešením logistických výzev spíše než těch technických. Cestovní oddělení týmu prozkoumal místo v prosinci 2010 a krátce nato zarezervoval místa v hotelu. Logistický tým navštěvuje obecně místa před závody devět měsíců předem, aby naplánoval rozvržení garáže, přístupové cesty a místa pro skladování.

Technické přípravy začínají u architektonických plánů okruhu. Převýšení a sklon jsou využívány pro vytvoření základní mapy pro virtuální simulaci přibližně šest týdnů před závodem. Tato mapa je průběžně vylepšována, jak přibývá informací ze strany FIA a okruhu.

V posledních letech byly tratě dokončeny velmi krátce před prvním závodním víkendem, a to stejné platí také pro první Velkou cenu Indie. Znamená to, že tým nemůže vytvořit digitalizovanou mapu okruhu. Simulace nastavení, které poskytují výchozí hodnoty pro nastavení vozu pro začátek úvodního tréninku, jsou prováděny týden před závodem.

Které faktory jsou brány v úvahu, když navrhujete základní nastavení?
Charakteristika okruhu se může od výchozí dvourozměrné mapy lišit. Faktory jako úroveň přítlaku, výkonnost brzd a přetížení jsou všechny funkcí geometrie okruhu a základní simulace poskytnou směr pro tyto parametry.

Prvotní simulace naznačují, že auta na plný plyn pojedou 65 % jednoho kola s nejdelším úsekem na plný plyn 14,5 sec mezi třetí a čtvrtou zatáčkou. Vozy budou na třech místech překonávat rychlost 285 km/hod, přičemž nejrychlejší bude zatáčka číslo 12, která se bude projíždět ve 255 km/hod. Maximální očekávané přetížení dosahuje 4 G - v zatáčkách č. 5, 9 a 11.

ros_schu
Nico Rosberg s Michaelem Schumacherem "ladí" motor Mercedes (foto: Mercedes GP)

Jak při simulacích před závodem zohledňujete piloty?
Základní povaha mapy okruhu znamená, že simulátor může být využit pouze pro základní seznámení se s okruhem, protože mapa okruhu není dostatečně detailní na to, aby zahrnovala informace o hrbolech a obrubnících, které ovlivňují ladění nastavení.

Tým obecně na simulátoru dokončí kolem 100 kol (vzdálenost téměř dvou závodů), s různým naprogramovaným množstvím paliva a úrovněmi přilnavosti, aby prověřil co největší množství scénářů.

Navíc pro využití pilota v simulační smyčce tým vykoná různé simulace, aby mohl zanalyzovat co nejvíce možných závodních výsledků. V den závodu máme provedeno již kolem milionů iterací potenciálního závodu, které využíváme pro rozhodnutí o tom, jak přistoupit ke kvalifikaci a k samotnému závodu.

Jaké přípravy musí kvůli novému okruhu podstoupit piloti?
Stejně jako u ostatních okruhů, musí být seznámeni s plánem využívání KERSu (jak využívat KERS pro co největší výkonnostní výhodu na okruhu), s DRS zónami a také s nájezdy do boxové uličky a výjezdy z ní kvůli aktivace a deaktivace omezovače rychlosti.

Z hlediska poznávání okruhu piloti ve čtvrtek obvykle absolvují tradiční procházku po dráze, aby ji pěšky prozkoumali a všimli si potenciálních specifických znaků a označení, které budou muset brát v potaz, až usednou do vozu.

Poznávání okruhu je po celý víkend pokračující proces, protože se zvyšují úrovně přilnavosti a tým strukturuje své tréninkové programy tak, aby pilotům poskytl maximální čas na vlastní seznámení se se záludnostmi jeho konfigurace.

mercedes
Příprava pneumatik Pirelli u motorhomu Mercedesu (foto: Pirelli)

Kterou trať nový Buddhův mezinárodní okruh připomíná nejvíce?
Okruh je v něčem podobný Turecku: dlouhá hlavní rovinka a velmi dlouhá, táhlá zatáčka (č. 10 a 11), která připomíná trojvrcholovou zatáčku číslo 8 v Turecku. Zatímco se však zatáčka č. 8 projížděla průměrnou rychlosti 270 km/hod, v Indii se očekává průjezd rychlostí 170 km/hod (zatáčka č. 10) a 210 km/hod (zatáčka č. 11).

Rychlost a čas na kolo bude hodně záležet na úrovni přilnavosti, kterou budou na novém asfaltu dosahovat pneumatiky Pirelli. Čas kolem 1:25 min by odpovídal průměrné rychlosti 218 km/hod, zatímco čas kolem 1:30 min by se rovnal průměrné rychlosti 205 km/hod.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Simulace nových okruhů aneb jak se Mercedes připravoval na Indii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp indie

V Indii opět dvě nezávislé DRS zóny - víme kde

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud