Poslední dobou se stává trendem, že ve třetí části kvalifikace vyjedou na trať jen ti, kteří mají reálnou šanci na boj o pole position. Ostatní šetří pneumatiky.
I pro takové případy má FIA zvláštní pravidla, která určují postavení na startovním roštu, pokud více než jeden jezdec v Q3 nezajede žádný čas.
Jak tedy pravidla FIA zní?
V případě, že více jezdců ve třetí části kvalifikace nezajede měřené kolo, určuje se jejich postavení na startu podle několika kritérií.
Nejvýše na startu stojí:
1. jezdec, který zahájil měřené kolo, ale nedokončil ho
2. jezdec, který vyjel do zaváděcího kola (out-lap), ale do měřeného kola nenajel
3. jezdec, který vůbec nevyjel na trať
Pravidla tedy hovoří jasně, Kobajaši měřené kolo zahájil, ale pro velký provoz na trati ho raději vzdal. Schumacher, Senna a Petrov zůstali ve svých garážích.
Pro japonské fanoušky je to určitě dobrá zpráva, jejich oblíbenec má lepší startovní postavení a tím pádem i šanci na větší bodový zisk (grafické znázornění startovního roštu v Suzuce najdete zde).
Jak už je psáno výše, případů, kdy ve třetí části kvalifikace někteří jezdci raději šetří pneumatiky, než aby zkoušeli získat co nejlepší startovní umístění, v letošní sezoně razantně přibylo. S tím přibylo i mnoho diskuzí o této kontroverzní taktice.
Podle pravidel je vše v naprostém pořádku, ale někdo si myslí, že pokud tým nemá závažný důvod (technické problémy apod.), měl by jezdec k měřenému pokusu nastoupit. Co si o to myslíte vy? Hlasujte v naší anketě.