Prohlášení po kvalifikaci na Velkou cenu Japonska

F1NEWS.CZ, 8. října 2011, 08:50 Google+

Red Bull opět vyhrál kvalifikaci, ale tentokrát to bylo těsné. Jenson Button skončil druhý, s odstupem pouze 9 tisícin sekundy. Jaký mají aktéři dnešní kvalifikace názor na její průběh?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 08.10. 15:02) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Včerejší nehoda ve volném tréninku nebyla ideální přípravou na kvalifikaci. Ráno jsme se trápili s nastavením vozu, nebyli jsme dost rychlí. Po tréninku jsme si sedli a přemýšleli, jak dostat z vozu tolik potřebný výkon. Nakonec mezi mnou a Jensonem nebyl moc velký rozdíl. Chci poděkovat týmu i lidem z továrny, že mi dokázali obstarat nové přední křídlo místo toho, co jsem rozbil. Bez nich bych teď nebyl tam, kde jsem. Co se týče boje o titul, kde mi chybí jen jediný bod, nesoustředím se na to. Včera jsem na malý moment ztratil koncentraci a jak to dopadlo...
Zítra to bude dlouhý a náročný závod. Těším se. Je tu velmi speciální atmosféra. Ráno odcházíme z hotelu a ten je obklopen mnoha fanoušky. Všichni křičí, užívají si to. 

Mark Webber, 6.
Šesté místo mě překvapilo. Udělal jsem, co jsem mohl, ale zkrátka jsem nebyl dost rychlý. Seb opět předvedl úžasné kolo a je na pole position. Jsem zklamaný, že stojím až ve třetí řadě. Zítra musím předvést co nejlepší výkon.

Christian Horner, šéf týmu
Fenomenální kvalifikace. Bylo to velmi těsné. Sebastian předvedl skvělé kolo. McLareny jsou velmi silné. Pole position je pro nás odměnou za tvrdou práci, kterou jsme odvedli. Hlavně pro lidi z továrny, kteří nám dokázali poslat nové přední křídlo místo toho, co Sebastian zničil. Doufám, že zítřek se nám také vydaří.

 

McLaren

Jenson Button, 2.
Prožívám dost dobrý víkend. Všichni zde ježdění milujeme, jedná se o fenomenální okruh, a když mát auto, které funguje, je to skvělý pocit. Byl jsem o devět tisícin horší, tak už to je. Cítil jsem, že z auta dostávám vše. Slušná práce celého týmu: to, že jsme schopni zde bojovat s Red Bully na okruhu, na němž dominovali, je skvělá práce.

Lewis Hamilton, 3.
Tým odvedl fantastickou práci, aby nás dostal sem a být schopen soutěžit s Red Bully, to je působivé. Cítil jsem, že jsem mohl být o pár desetinek rychlejší, že jsem s těmi kluky mohl bojovat, ale v poslední zatáčce to bylo docela nebezpečné, když byl Mark po jednom mém boku a Michael po druhém. Kvůli tomu jsem ztratil.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
U Lewise to bylo těsné, říkali jsme mu, aby se nestahoval a nepouštěl tolik aut. Žel v poslední zatáčce se před něho nacpali, a proto nestihl zajet čas v posledním kole. Jenson měl smůlu, když mu vítězství uniklo o 9 tisícin sekundy.

 

Ferrari

Felipe Massa, 4.
Byla to obtížná kvalifikace, aspoň jsme však dokázali za sebou udržet jedno z rychlejších aut. Není to nikdy lehké zde poskládat perfektní kolo. Má poslední jízda byla velmi dobrá, i když jsem trochu ztratil v posledním sektoru. Zítra bude důležité dobře odstartovat.

Že je Hamilton vedle mě na roštu? Nic to pro mě neznamená, jestli je to on nebo někdo jiný. Zdá se, že závod bude složitý, takže strategie sehraje klíčovou úlohu. Bude důležité nalézt správné tempo, abyste byli rychlí, ale zároveň šetřit pneumatiky.

Předjíždění nebude jednoduché, přestože máme KERS a DRS – více bude zřejmě záležet na opotřebení pneumatik vzhledem k tomu, že po hlavní rovince hned následuje velmi pomalá šikana. Našim cílem je pódium: startujeme pouze o jedno místo za ním, takže to je realistické očekávání.

Fernando Alonso, 5.
Tento výsledek mě moc nepřekvapil, nakonec McLaren a Red Bull byl po celý víkend rychlejší, alespoň jsme před Webberem. Zdá se, že mám letos v sezóně předplaceno páté místo, což znamená, že vystartuju aspoň z čisté strany tratě.

Zítra očekávám silnou degradaci pneumatik, což bude klíčový znak závodu, s možností několika zastávek – strategie proto bude hrát velmi důležitou roli. Doufáme, že se nesetkáme se stejnými problémy, jako před dvěma týdny v Singapuru. Pokusíme se dělat ta nejlepší rozhodnutí a bojovat o pódium, což je reálným cílem. Vítězství už tak moc ne: jak jsme viděli v kvalifikaci, McLaren se tady zdá být velmi blízko Red Bullu.

Start bude rovněž důležitým okamžikem: oba s Felipem se pokusíme dostat ty nejbližší kolem nás pod tlak a pak, podaří-li se nám získat několik míst, se do toho budeme snažit promlouvat.

Má první jízda v Q3? Maximálně jsem se snažil, ale po analýze mého času si nemyslím, že bych si ve své druhé jízdě mohl vést o moc lépe.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Než se dostanu k naší dnešní výkonnosti, využil bych této příležitosti k obecnějšímu hodnocení. Opět jsme dnes, stejně jako již i dříve v této sezóně, viděli auta – a nebylo jich méně než čtyři – která se vzdala svého měřeného kola. Zdaleka nechci kritizovat ty, kteří se tak rozhodli, což je zcela pochopitelné z technického pohledu, jen to podle mě poukazuje na to, že něco není na způsobu kvalifikace v pořádku a že bychom se tím v budoucnosti měli pečlivě zabývat, protože si nemyslím, že se jedná o tak skvělou věc pro diváky na tribunách, kteří jsou zde fantasticky vášniví, ani pro ty, kteří to sledují v televizi.

A teď k našemu výsledku: Musím říci, že se jedná víceméně o to, co jsme čekali. Víme, jak si na tom momentálně technicky stojíme. Musíme se pokusit a využít každou příležitost k boji o umístění na pódiu. Pokusíme se o to s naší tradiční odhodlaností.

trio

Mercedes

Michael Schumacher, 7.
Dnešní kvalifikace byl obtížná, ale povedlo se mi ušetřit jednu sadu pneumatik. Stále jsme v dobré pozici, můžeme získat několik důležitých bodů. Jsem velmi spokojený s prací, kterou jako tým děláme. Na závod se hodně těším, Suzuka je moje oblíbená trať.

Nico Rosberg, 23.
Když jsem v Q1 poprvé vyjel na trať, tým mě hned zavolal zpátky do boxů. Snažili jsme se problém s hydraulikou vyřešit, ale prostě to nešlo. Hydraulický systém je docela komplikovaný a zkrátka na to nebylo dost času. Pro závod mám ale docela dobré vyhlídky, mám totiž opravdu hodně nových pneumatik. Ale teď vážně, budu se snažit dostat mezi 10 nejlepších a bodovat.

Ross Brawn, šéf týmu
Mám smíšené pocity. Nico měl problém s hydraulikou. Musíme přijít na jeho příčinu. Bude to pro něj docela výzva, startovat z poslední řady. Michaelovi se celkem dařilo, ale Q3 už nebyla taková, jak jsme očekávali. Měl by to být dobrý závod. Těším se až uvidím, jak si Nico a Michael povedou.

 

Renault

Bruno Senna, 8.
Proklouzl jsem do poslední části jen velmi těsně, ale tým to vypočítal dobře. Během tohoto víkendu se mi zatím nepodařilo jet tak rychle, jak bych chtěl. Pomohla nám ale strategie. Na zítřek se těším, měl by to být velmi vzrušující závod. Jak už jsem několikrát řekl, tuhle trať miluji a lidé mi tu fandí. Proto doufám, že jim ukážu nějaký dobrý výsledek.

Vitalij Petrov, 9.
S devátým místem jsem spokojený. Vypadá to, že jsme tu rychlejší než v Singapuru. Znovu se potvrzuje velký potenciál vozu R31 na tratích jako je Suzuka. V trénincích šlo vše dobře, měl jsem pocit, že bychom mohli dopadnout dobře. Navíc se zlepšila stabilita a trakce auta. Zítřek bude přehlídkou mnoha odlišných strategií. Dohromady to snad vytvoří zajímavý závod.

 

Sauber

Kamuj Kobajaši, 10.
Jsem opravdu šťastný, že jsem se dostal mezi 10 nejlepších. Hodně si užívám tu atmosféru tady v Suzuce. V trénincích jsem měl problém s vyvážením vozu. Pro kvalifikaci jsme ale pozměnili nastavení a pak už bylo vše v pořádku. Jak můžete sami vidět, nový aerodynamický balíček funguje. Navíc se celkem povedla i strategie, takže mám k dispozici dobré pneumatiky. Chci přede všemi fanoušky získat body.

Sergio Pérez, 17.
Jak můžete vidět na Kamujově výsledku, auto je rychlé. Také jsem si věřil na postup do Q3. Ve svém posledním kole v Q1 jsem měl náhlý hydraulický problém. Najednou nic nefungovalo, posilovač řízení, prostě nic. Kvůli tomu jsem nemohl vyjet na dráhu v Q2. Je to zklamání. Mechanici to sice zkoušeli opravit, ale bohužel to nešlo. Pro mě to zatím není dobrý víkend. Navíc jsem trochu nachlazený. Musím to ale brát pozitivně, mám pro zítřek k dispozici čerstvé pneumatiky.

Peter Sauber, šéf týmu
Tato kvalifikace měla své plusy i mínusy. Kamuj se velmi dobře předvedl na domácí půdě. Gratuluji mu ke skvělému výkonu. Ukazuje to, že balíček úprav funguje správně. Sergia je mi velmi líto. Po celý víkend bojuje s nachlazením, ale i tak se snaží a dává tomu maximum. Bohužel, jeho snahu přerušil problém s hydraulikou. Nebýt toho, určitě by bojoval o postup do Q3.

 

Force India

Adrian Sutil, 11.
Myslím si, že kvalifikace byla celkem povedená. Trochu mě mrzí, že jsem se nedostal do Q3, bylo to opravdu těsné. Každý ale ví, že i 11. místo na startu je dobré. Má to výhodu, mohu si zvolit pneumatiky, na kterých chci startovat. Jsem se svým výkonem spokojený, nemyslím si, že jsem mohl být lepší. V Q2 jsme také vyjeli pouze na jedné sadě, takže pro zítřejší závod mám o jednu čerstvou sadu měkkých pneumatik víc. Pokud se povede strategie, čeká nás dobrý závod.

Paul Di Resta, 12.
Jsem spokojený se svým místem na startu. Zatím mi to ale moc nejde, mám problémy dostat se do ideálního tempa. To je ale tím, že jsme se při nastavování vozu zaměřili hlavně na závod. Snad se nám to vyplatí, protože zítra budou hrát hlavní roli pneumatiky. Myslím, že můžeme získat body. V noci si musím pořádně odpočinout, je to fyzicky velmi náročná trať. 

Robert Fernley, zastupce šéfa týmu
Vždy jsme věděli, že vysokorychlostní Suzuka bude našemu vozu sedět víc, než městská trať v Singapuru. Jen těsně jsme se nedostali do Q3, máme tedy celkem slušnou šanci bodovat. Paul si vedl dobře, vzhledem k tomu, že se necítí úplně ok. Trochu ho bolí v krku. Adrian tuto trať miluje a znovu to dokázal. Zítra nás čeká dlouhý závod. Víme, že máme rychlé auto, daří se nám při jízdách na dlouhou vzdálenost, takže doufáme, že toho zítra pořádně využijeme.

 

Williams

Rubens Barrichello, 13.
Nejprve bych chtěl poděkovat týmu za usilovnou práci na změnách, které jsem požadoval. Auto se dnes ráno v tréninku nechovalo dobře, takže jsme před kvalifikací změnili téměř vše. Všichni při tom obratu včas odvedli skvělou práci. Změny opravdu změnily auto a my jsme odpoledne předvedli velmi dobré kolo.

Pastor Maldonado, 14.
Pro mě to byla celkem obtížná kvalifikace, hlavně proto, že jsme včera přišli o čas na dráze. Udělali jsme po dopolední části několik změn a podařilo se nám v kvalifikaci zajet dobré kolo. Nemám takové vyvážení, jaké bych si přál, ale máme čas na to si vše projít a před závodem něco udělat.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Bylo příjemné, že jsme po obtížném včerejšku zvládli ve třetím tréninku vše projít. Rubens byl od počátku nespokojený s vyvážením svého auta poté, co bylo téměř kompletně přestavěno po jeho nehodě ve druhém tréninku. Lidé odvedli excelentní práci na tom, aby mezi třetím tréninkem a kvalifikací udělali několik změn a Rubens odpoledne zajel velmi dobré kolo, čímž se dostal na třinácté místo. Pastor toho moc v trénincích nenajezdil, ale skutečně velmi rychle se okruh naučil a hodně se snažil, aby byl čtrnáctý.

 

Toro Rosso

Sebastien Buemi, 15.
V Q1 jsem zajel super kolo. S kolem z Q2 ale spokojený být nemůžu. Udělal jsem chybu v zatáčce č.9, najel jsem příliš agresivně na obrubník a to mě vyhnalo na trávník. Stálo mě to asi půl sekundy. Zklamání je to i z toho důvodu, že jsme skončili za Williamsem. Za kvalifikaci se ale body nerozdávají, proto jsme raději ušetřili pneumatiky. Degradace je zde celkem vysoká, takže se to zdá být správnou volbou. Pneumatiky totiž zítra budou rozhodujícím faktorem.

Jaime Alguersuari,16.
Mohli jsme mít i lepší kvalifikaci, ale soustředíme se hlavně na závod. Tomu jsme podřídili i nastavení vozu. I když není postavení na startu tak dobré, jsem celkem spokojený. Auto je totiž rychlé, takže máme šanci získat nějaké body. Očekáváme podobnou situaci jako ve Valencii a v Monze, tedy dobrou výkonnost v závodě. Děkuji mechanikům za skvělou práci při opravování mého auta mezi Q1 a Q2. Vyřešili ten problém skvěle, takže jsem mohl znovu na trať.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 18.
Byla to povedená kvalifikace. Zvlášť když jsem vyjel pouze do jednoho měřeného kola. Zvolili jsme riskantnější strategii. Myslím, že v prvním sektoru jsem mohl jet ještě o něco rychleji, ale jinak jsem spokojený. Zatáčkou 130R jsem projel s otevřeným zadním křídlem! Je to docela hazard, ale nakonec se to vyplatilo. Hodně se tu mluvilo o degradaci pneumatik, ale nakonec to nebude tak horké, jak si lidé myslí. Na měkkých bychom mohli ujet tak 15 kol. A protože máme několik sad nepoužitých pneumatik, bude zítřejší odpoledne velmi zajímavé.

Jarno Trulli, 19.
Dobrá kvalifikace. Provedli jsme několik změn v nastavení a auto se pak chovalo lépe. Ve svém rychlém kole jsem sice udělal pár chyb, ale nemyslím si, že jsem mohl být rychlejší. Zítra se budeme snažit podat co nejlepší výkon pro naše japonské fanoušky. Doufám, že se mi znovu povede start a s pomocí dobré strategie získám nějaké pěkné umístění.

Riad Asmat, výkonný ředitel
Stále se přibližujeme zavedeným týmům, což je dobré. Povedla se nám strategie, máme ušetřené nepoužité sady pneumatik. Jak už jsme v této sezoně viděli, tak se během závodu umíme protlačit mezi rychlejší vozy. K tomu nám pomáhají i naši skvělí mechanici. Myslím, že jsme před závodem v dobré pozici.

 

Virgin

Jerome D'Ambrosio, 20.
Byla to povedená sobota. Poslední kolo se mi velmi povedlo. Včera se nám nedařilo, ale dnes se vše obrátilo. Ještě lepší je fakt, že se to povedlo na trati, jako je Suzuka. Jsem vážně šťastný. Dobře jsem spolupracoval s inženýry, což podle mě vylepšilo jak auto, tak mé ježdění.

Timo Glock, 21.
Podle mě to byla dobrá kvalifikace. Přes noc jsme opět trochu měnili nastavení. Bohužel to moc nefungovalo, takže jsme ho mezi tréninkem a kvalifikací museli vrátit zpět do stavu, ve kterém bylo včera. Auto bylo celkem rychlé. Dál už asi není co říct, snad jen že Jerome byl dnes rychlejší a odvedl skvělou práci. Uvidíme, co se stane zítra.

John Booth, šéf týmu
Jerome po problémech ze včerejška strávil dlouhou dobu se svými inženýry. V tréninku se Timovi přiblížil a v kvalifikaci se dostal před něj. Načasovali jsme si výjezd tak, aby to přesně vyšlo na konec první části kvalifikace. Timo se vrátil k nastavení ze druhého tréninku, protože to nové mu nevyhovovalo. Doufám, že zítra dojedou oba naše vozy do cíle a že využijí každou příležitost pro získání lepší pozice.

 

HRT

Daniel Ricciardo, 22.
Z mého úhlu pohledu nešlo o špatnou kvalifikaci. Zkrátka jsem udělal svou práci. V kvalifikaci to znamená, že musíte jet na 100%, což jsem udělal. Někdy jsem se snažil až moc a tak jsem vyjížděl na trávník, ale ztratil jsem tam tak jednu desetinu sekundy. To by na dohnání našich rivalů určitě nestačilo. Jsem spokojený, protože se nám podařilo dobře vybalancovat auto. Ostatní se ale také zlepšují, musíme tedy pokračovat v práci. Teď se musím soustředit na závod a doufat v dobrý výsledek.

Vitantonio Liuzzi, 24.
Otřesný start do víkendu. Včera jsem odjel jen čtyři kola. Dnes jen osm. To vše kvůli problémům s motorem. Je škoda, že budu startovat poslední, protože těch pár kol, co jsem odjel, se mi docela povedlo. Čeká nás ale jeden z nejlepších závodů sezony, takže to chci hodit za sebe a pořádně si ho užít.

Colin Kolles, šéf týmu
Další den se svými klady i zápory. Daniel dělá skvělé pokroky, zlepšuje se. Dnešek nebyl výjimkou. Bohužel, Tonio měl problémy s motorem. Odjeli jsme velmi málo kol. K ideálu to má dost daleko, ale myslím, že někdo s jeho zkušenostmi to dokáže obrátit a ukázat dobrý výkon. Nyní jen doufáme, že odjedeme bezproblémový závod s oběma vozy v cíli.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci na Velkou cenu Japonska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.10.2011 15:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt

Grafika: Startovní rošt v Suzuce - Hamilton ve druhé řadě společně s Massou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud