Pirelli týmům doporučilo, aby v nastavení odklonu kol nešli nad 3,25 ° (v Belgii to bylo 4 °). Přesto se puchýře v nebezpečném místě, kde se spojuje běhoun pneumatiky s její stěnou, na měkčí sadě na levé straně znovu objevovaly, jak přiznal McLaren či Williams.
Na rovinkách vozy dosahovaly rychlosti až 350 km/hod, při které se kolo otočí 2900krát za minutu. Pirelli ale na základě svých testů, které zde absolvovalo s monopostem Toyoty, očekávalo rychlosti o 30 km/hod nižší, neboli o 250 ot./min méně.
Příčina puchýřů byla v Monze odlišná od té v Belgii: "Ve Spa to bylo o trvalé energetické vlně, která se opakovaně vytvářela ve struktuře pneumatiky, což zahřívalo konstrukci, která se jí nedokázala zbavit. Zde to bylo běžnější - směs byla příliš měkká pro tu zátěž a pneumatika se příliš rychle otáčela a stlačovala, přičemž se na vnitřní straně přehřívala," vysvětlil Sam Michael.
Problém s puchýři se v Monze objevil znovu, příčiny se lišily