"Můžete mít čistě komerční dohodu [mezi týmy a Ecclestonem], pokud však soutěžíte v šampionátu FIA a nemáte tripartitní smlouvu, pak to neodmyslitelně může být matoucí," uvádí Whitmarsh pro Autosport.
Podle Ecclestona by nová Concordská dohoda, podle níž se bude F1 řídit v letech 2013 - 2020, mohla být odlišná, kdyby její základy (stejně jako nová technická pravidla) definovaly spíše týmy než FIA. Ten se nyní snaží získat podpisy všech týmů před pokusem o dohodu s FIA, což je také odklon od toho, jak se tato dohoda obvykle uzavírala.
"V minulosti byla vyjednávání simultánním procesem, který znamenal, že jsme se všichni sešli a podepsali. Nyní k tomu některé týmy a držitel komerčních práv přistupují jinak, řeší se to postupně.
Většina týmů podepsala a ty, co tak ještě neučinily, se tomu blíží. Myslím, že Bernie je blízko dohody se zbývajícími týmy a podpisu smlouvy s FIA. Musíme to dát dohromady ve společnou dohodu," dodává Whitmarsh.
FIA podle Whitmarshe musí být součástí nové Concordské dohody
(foto: Petr Hlawiczka)
Ecclestonovi zatím dle Autosportu chybí podpisy tří týmů: HRT, Marussie a Mercedesu.