Závodní víkend v Silverstone začal za deštivého a chladného počasí. Teplota vzduchu i asfaltu se pohybovala kolem 15 °C. Týmy se budou poprvé muset vyrovnat se zákazem foukání horkých plynů při brzdění: o skutečném dopadu však budeme mít přehled až po zítřejší kvalifikaci, kdy budou muset všichni odkrýt své karty.
Na trať v 10 hod jako první vyrazili jezdci Toro Rosso s D’Ambrosiem. Následoval je Ricciardo, ovšem nikoliv ve voze Toro Rosso, ale v Hispánii, s nímž by měl v neděli také závodit (pokud postoupí z kvalifikace). Většina pilotů pro začátek volila mokré pneumatiky, s ubývajícím množstvím vody později volila přechodné. V polovině tréninku opět začalo pršet a podmínky na dráze se zhoršily.
Do prvního tréninku zasáhli také dva testovací piloti: u Lotusu Karun Chandhok a u Force Indie Nico Hülkenberg.
Loga nového hlavního sponzora Lotusu - společnosti GE - na zadním křídle
(foto: Team Lotus)
Fernando Alonso se vozem Ferrari po pěti minutách objevil na dráze s novým zadním křídlem, podlahou, výfuky a upravenou kapotáží, zatímco Lewis Hamilton vyjel poprvé až po 10 min na přechodných pneumatikách.
Pirelli týmům poskytlo pro každý páteční trénink jednu sadu středně tvrdých pneumatik (bílá barva) navíc. Pro kvalifikaci a závod ale budou k dispozici pouze tvrdé a měkké směsi hladkých pneumatik.
Hamilton před tréninkem pro BBC uvedl, že změna pravidel se projeví zejména v nájezdech do pomalých zatáček. Jeho McLaren kroužil s novým zadním křídlem (konečně), které se vyznačuje menší horní klapkou, což umožňuje dosáhnout vyšší maximální rychlosti při aktivaci DRS. Zdálo se však, že měl s tímto novým prvkem problémy.
Na voze jsme postřehli také nové brzdové kanálky a změny v zavěšení v honbě za vyšším přítlakem a omezení vlivu nových regulí. Hamilton na adresu nových dílů dodal: „Kluci odvedli úžasnou práci, když sem dostali novinky, které byly původně plánovány až pro příští závod. Doufám, že budeme konkurenceschopní a rozhodně před oběma Ferrari. Musíme si však počkat, uvidíme.“
Na piloty čekalo během prvního tréninku deštivé počasí
(foto: P. Windsor)
Zajímavý postřeh ohledně Renaultu měl Mike Gascoyne z Lotusu: „Renault se svými výfuky vpředu nyní zní v boxové uličce mnohem normálněji.“ Subjektivně se mi zdálo, že ne pouze Renault, ale všechna auta při zpomalování do zatáček zněla čistěji. Nick Heidfeldovi se změny v konfigurace dráhy nezamlouvají. „Nechápu, proč ho měnili,“ řekl otevřeně.
První měřený čas stanovil po čtvrt hodině D’Ambrosio – 2:03,001. Druhé letmé kolo na osychající dráze předvedl po dalších 10 min Nico Rosberg – 1:51,590 min. Krátce nato jej překonali Alonso (1:50,571), Button (1:49,651) i Webber (1:50,032).
Problémy má Webber při nájezdu na cílovou rovinku, krajinu kolem dráhy prozkoumali i oba jezdci Sauberu, Pérez projel štěrkovou zónou ve Woodcote.
Pořadí v polovině tréninku bylo následující:
1. Schumacher 1:48,388 min
2. Vettel +,0406 sec
3. Massa +0,786
4. Button +0,815
5. Hamilton +1,041
6. Rosberg +1,594
7. Webber +1,644
Po hodině tréninků se do čela posunul Alonso – 1:48,161 min. Začínalo pršet stále hustěji, a proto se časy nelepšily. Vettel přesto dokázal stanovit rekord v prvním sektoru, ve velmi rychlém druhém ovšem ztratil a Španěla nepřekonal.
Nové výfuky Mercedesu směřují k vnějšímu okraji difuzoru
(foto: C. Malbranque)
Koabajaši 15 min před koncem tvrdě havaroval v poslední zatáčce, když na kluzkém obrubníku ztratil kontrolu nad svým vozem a pravým bokem narazil do bariéry naproti boxů.
Zajímavá informace přišla od FIA kvůli krátké boxové uličce, jejímž průjezdem se pilot navíc vyhnou dvěma pomalým zatáčkám. Charlie Whiting informoval týmy o tom, že pokud pilot dostane trest v podobě průjezdu boxy (drive-through penalty), bude muset také zastavit (stop-go), aby nezískal výhodu.
Kobajašiho havárie
Ke konci déšť opět ustával, čehož využil Webber. Kolo zvládl za 1:46,603 min a posunul se do čela. V závěrečné přetlačované jej již nikdo nepřekonal, ale Australan zůstal na dráze a do boxů nedojel. Christian Horner vysvětlil, že jeho zastavení bylo preventivním opatřením. Že by Red Bull opět zlobil KERS?
Maximální rychlosti: 1. Webber - 300 km/hod; 2. Heidfeld - 292; 3. Schumacher - 291; 4. Barrichello - 290; 5. Petrov - 289; 6. Rosberg - 288.
Soupis všech časů prvního tréninku: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:46,603 |
2. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,660 |
3. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 0,744 |
4. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 0,819 |
5. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,959 |
6. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,155 |
7. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 1,558 |
8. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,946 |
9. | T | Nico HÜLKENBERG | deu | Force India F1 | + 1,995 |
10. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,075 |
11. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 2,127 |
12. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 2,175 |
13. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 2,191 |
14. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 2,206 |
15. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,238 |
16. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 2,338 |
17. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 3,000 |
18. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 3,530 |
19. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 3,619 |
20. | T | Karun CHANDHOK | ind | Team Lotus | + 4,516 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 5,867 |
22. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 6,540 |
23. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 6,866 |
24. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 7,731 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ