Pirelli již před několika měsíci oznámilo, že do Silverstone hodlá přivézt měkkou a tvrdou směs - tedy stejnou kombinaci, kterou týmy používaly v Barceloně, kde Alonso projel cílem se ztrátou jednoho kola.
Ve Valencii se hovořilo o tom, že by Pirelli do Silverstone mohlo přivézt místo měkké směs střední, nakonec se však rozhodlo dodržet svůj původní plán a na poslední chvíli tentokrát nic neměnit. Někteří pojali podezření, že se italský výrobce pneumatik vyhověl Ferrari, kterému vyhovují měkčí směsi.
Alonso to však popírá: "Pro nás to představuje další výzvu: přimět k co nejlepšímu fungování všechny druhy pneumatik. Krom toho jsou zvolené pneumatiky stejné pro všechny a nemá cenu diskutovat o tom, jestli tyto dvě vybrané směsi budou vyhovovat jednomu týmu více než druhému. Záleží na týmu, zda dokáže nastavit vozy, aby z obou dostalo to nejlepší, co se týče výkonnosti a životnosti."
Fernando Alonso doma ve Valencii
(foto: Scuderia Ferrari)
Pilot Ferrari byl s výkonností svého týmu ve Valencii spokojený, nyní je čeká náročný víkend v Silverstone: "Děláme pokroky, jak to bylo patrné v minulých třech závodech. Nyní však pokrok z Monaka, Montrealu a Valancie musíme potvrdit na trati, která má zcela jiné vlastnosti, jež rozhodně vyhovují více našim hlavním soupeřům."
"V Silverstone potřebujete hodně aerodynamického přítlaku a my jsme v této oblasti ztráceli. Budeme mít nové díly, ale jestli s nimi zaznamenáme další pokrok, to je něco jiného. Možná!"
"Musíme být realisté a přijmout fakt, že není možné během dvou měsíců - od závodu v Barceloně - stáhnout takovou ztrátu, jakou jsme viděli na okruhu v Katalánsku. Nebylo to celé kolo - to bylo dáno tím, jak se závod vyvinul - ale rozhodně byla větší, než v předchozích třech závodech.
Alonso v posledním závodě nestačil pouze na Vettela. Dokáže si v Silverstone ještě polepšit?
(foto: Scuderia Ferrari)
Musíme pokračovat ve vylepšování vozu a já jsem si jistý, že přijde vítězství. Kdy? Nemám křišťálovou kouli, abych vám na to dal přesnou odpověď," filozofuje Alonso.