DISKUZE K ČLÁNKU Vánoční výzva F1 přinesla zajímavé čtenářské názory. Nejvíc se fandí klasickým týmům

F1 je mnohdy jen o sledování závodů, ale vždy je milé, když se ozvou fanoušci ochotní nejen komunikovat, ale také se svěřit s pohnutkami, které je k „královně motoristického sportu“ dovedly. Rozhodně to je hodně zajímavé počtení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vánoční výzva F1 přinesla zajímavé čtenářské názory. Nejvíc se fandí klasickým týmům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 07.01.2025 21:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» 1958MrLotus1994 (Hlasovali 3 lidé) 31.12.2024 21:27
Zdravím všechny fanoušky F1. Pamětníky i novice.… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 01.01.2025 15:20
Rozhodně za příspěvek děkujeme, protože každý má… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 04.01.2025 13:23
krásné počtení na přelomu roku 01 jak to tu tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • miki 4

    miki 4

    45.82.234.XXX
    Díky moc za článek a přání do roku 2025 a doufám,že bude z formulového hlediska alespoň takový jako ten předešlý. Souhlasím s některými čtenáři , že současná F1 je docela sterilní a monoposty jsou velké a těžké. Ale takový je prostě vývoj, který udávají směrnice, zvláště ty v oblasti bezpečnosti. Samozřejmě se mi mnohem více libily vozy ze 70 a 80 let, jako byly, krom mých oblíbených Tyrrellů, Lotus 72 a 79, Ferrari 312 T2 T4 a 126C2, Williams FW07, Ligier JS11, Renault RE30, Brabham BT49 a mnoho dalších. Je to však již strašně dávno, kdy byla F1 méně předvídatelná než je dnes a tehdejší konstruktéři to byli machři. Změnily ji především počítače, ale to je dané dobou. Můžeme kritizovat a polemizovat o různých aspektech, ale stejně nic nezměníme. A tak buďme rádi, že nějaká formule 1 existuje.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    krásné počtení na přelomu roku 01
    jak to tu tak čtu, připadá mi, že převážná většina čtenářů a přispěvatelů jsou spíše dlouhodobější fanoušci F1. ty současné nové fandy, sledující F1 jen posledních pár let, tu nějak nenacházím. to je docela zajímavé.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    Ligier

    109.81.113.XXX
    Také jsem trošku opomenul, u mne to je asi dle nicku jasné (jinak jsem Dan). První vzpomínky mám na Lotusy 79, Ronieho a Mária, v TV u babičky a dědečka a jak táta kritizuje, že Ronie nesmí Mária předjet... Ale fandit jsem začal až v roce 1980 a sledovat. No u mne vyhrál Jacques Laffite a tím pádem dalších 15 let fandil Ligierum... Bohužel tahle značka už je dávno pryč a nikdy žádný jiný tým pro mne už nebyl tak významný. Navíc doba Schumiho pro mne byla strašně nudná a skoro závody nesledoval... Už od osmdesátek je pro mne druhý něj tým Williams a koukám jak jsou na tom dodnes. Ale obecně žádné preference ve značkách nemám, někdo mne baví víc jiný míň. Obecně letos to přál McLarenu ale to spíš proto, že mne nebaví dominance jednoho jezdce a jedné značky...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.68.XXX
    Já se tady zas tak často neobjevuju, ale email jsem poslat chtěl. Bohužel ani kolem vánoc neustala série příliš mnoha úmrtí v mém blízkém okolí.
    První roky mého fanouškovství jsou v druhé polovině osmdesátek a první dojmy byly spíše úžas nad vším, než něčím konkrétním. První, co pro mne začalo vyčuhovat byl McLaren/Senna. Ale jako odběratel ábíčka jsem zase přes modely lotusů (JPS, Camel), Beatrice Coca cola, Warsteiner Arrows a dalších zase přešel do obdivu f1 jako celku. Další vyčnívající vzpomínky - Williams uprostřed devadesátek, Damon, žluté Jordany, Mika, pak nic a až Kimi, kterému jsem fandil i ve ferku. Překvapení Brown, překvapení Seb v Toro Rosso... Od určité doby mám pocit, že přeju všem, aby se zvedli a dařilo se. Což samozřejmě znamená, že by ale jiní klesli... Těžké 😁
    Momentálně jsem zvědav na Williams s Carlosem a pak jedenáctý tým v 2026. A takových krátkých pochytů se dá napsat moc. Jestli nevidíte žádnou linii souvislostí, pak je to asi správně. Jdu spíše po jednotlivých pilotech, trvalejší sympatie k jedinému týmu spíše nemám.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Rozhodně za příspěvek děkujeme, protože každý má svou váhu a význam. ABC skutečně udělalo značnou míru pro podporu F1, vždyť někteří lidé v ní viděli nástroj propagace odsuzovaného kapitalismu, a najednou se tu objeví modely s nápisy Marlboro, Martini, Benetton či Candy... Takže děkujeme a uvidíme, jestli to v roce 2026 klapne s Cadillacem. Aniž bych chtěl malovat jakékoli rohaté stvoření na zeď, těch „nástupů“ už bylo hodně - a nakonec nic.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • B2SoS

        B2SoS

        193.165.68.XXX
        U toho Cadillacu to je tak, že možných scénářů je samozřejmě mnoho. Sám mám teorií milion, protože u každé funkce zvažuju obě maxima, extrémy 😁. Můžou začít jako Haas, pak přes svůj motor spadnout jako poslední mcl/h a pak... 🤣 Ne, je to zase jen zvědavost, zároveň už předtím zmíněné přání, ať se každý vyvíjí, ať si přijde na svoje vychytávky atd...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • SergioPÉREZ

          SergioPÉREZ

          85.193.3.XXX
          Do budoucna by to chtělo rapidně zmenšit hmotnost vozu, hned by se závodění zase zvedlo o nějaký ten level. Po startu ty těžké kachny dost vyjíždějí ze samotné trati. Třeba v té sezoně 78" , 79" to byl fičák jak se piloti F1 srovnávali do prvních šikan po startu a museli se tam prostě vlézt i s větším počtem vozů než dnes. Bohužel, při karambolu to končilo často tragicky, viz. GP F1 Monza 1978. Velká škoda Ronnieho, čest jeho památce 21 11

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            nejen lehčí, ale určitě i menší. ona sice pravidla pro 2026 mají auta zmenšit, ale ne nějak zásadně. lze říct, že je to krok správným směrem, ale spíše krůček, než krok. a hlavně bude nutné pokračovat. bezpečnost a deformační zóny jsou sice dnes prioritou a posadit pilota prakticky nad nápravu je nemyslitelné, ale při dnešních materiálových možnostech by rapidní zmenšení nemělo být takový zásadní problém.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • SergioPÉREZ

              SergioPÉREZ

              85.193.3.XXX
              ...no, úhel pohledu, mi se zrovna "velké" Formule celkem líbí, Z historického pohledu mne asi nejvíce fascinuje LOTUS 88, ta jeho hladká aerodynamika, "nekonečná" záď vozu a do předu vysunutý kokpit. Jak říkám, ta hmotnost je obrovská přítěž a do budoucna musí dolů. Co bych zmenšil, tak přední kola a ráfky 12 12 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                194.212.104.XXX
                Menší přední kola je zajímavý nápad. Zvýšilo by se patrně opotřebení a byly by z toho možná zajímavé situace.
                Ta menší auta by zlepšila možnost předjíždění. Jinak s volbou Lotusu 88, jako krásně čistého auta souhlasím. 01

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • SergioPÉREZ

                  SergioPÉREZ

                  85.193.3.XXX
                  11

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Řekl bych, že vzhledově k Lotusu 88 byl i Renault RE30B, ale možná mě můj stařecký pohled klame. Každopádně to byl pro mě ikonický vůz, v pořadí třetí od firmy Tamiya, který jsem dával dohromady.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • SergioPÉREZ

                    SergioPÉREZ

                    85.193.3.XXX
                    ...určitě někdo z "Retro" fandů F1 si zkusil postavit papírový model z časopisu ABC. První jsem si postavil Lotus 72, ale tak dopatlaný a zmrvený se jen tak nevidí, navíc se v časopise sekli s "menším" rozměrem kol. 12 12 12 Když jsem byl u kámoše, tak jsem nechápal, jak ho mohl tak precizně poskládat a slepit..(ty přesné hrany a ohyby, krásně čisté spoje, hotový vůz přelakovaný bezbarvým lakem, kola na špejlí se točila..) to se ani dnes jen tak nevidí. Ve škole ve třídě jsme tehdy asi všichni kluci jeli na vlně F1. Neustále jsme měli reklamami (JPS, Marlboro, Shell, Gulf, Agip, Texaco elf....) počmárané tenisky do tělocviku, pijáky i školní sešity, pouzdra, od 5.třídy začaly přibývat i názvy zahraničních kapel. 12 12 12 11

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • RoBertino

                      RoBertino

                      185.63.97.XXX
                      S panem Vyškovským jsem se znal osobně a k tvorbě ,efjedniček' mi leccos řekl. Prvních pět dělal podle dvou nebo tří fotek, víc podkladů neměl. U Lotusu 72 došlo k nějaké chybě při přepočtech. První kvalitní podklady měl až pro Brabham BT44B, dělal ho podle stavebnice bBurago. Pak je také potřeba si uvědomit, že byl architekt a ne inženýr, takže to pro něj bylo podstatně těžší. Asi jako kdyby malíři řekli - tak a teď nám z fleku vysochej Davida jak od Donatella. My zapálení modeláři jsme tohle vůbec neřešili a až po pětadvaceti letech jsem si troufl Mistra RV seznámit s nedostatky jeho modelů, ovšem s dodatkem, že právě ty nás často k F1 dovedly. Machrovat v dnešní době, kdy se dá najít vše do posledního drátku je dost podpásovka.
                      Jinak reklamy se čmáraly všude a dokonce se dělaly určité soutěže, kdo jich vyloví z paměti víc. Takže díky Patrickovi Neve jsem bodoval s diskotékou Thursdays, tu nikdo neznal.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • SergioPÉREZ

                        SergioPÉREZ

                        85.193.3.XXX
                        12 12 12 11

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • miki 4

                        miki 4

                        45.82.234.XXX
                        Samozřejmě jsem se taky snažil slepit nějaký ten model z ábíčka. První pokus (Tyrrell P34 ) byla úplná katastrofa, druhý (Brabham BT44) byl mnohem lepší, ale teprve třetí (McLaren M 23) se konečně povedl. Ze stavebnic jsem ještě sestavil Wolf WR1(Tamiya), ale ostatní už byly z mé vlastní produkce. Že se jednalo o samé monoposty Tyrrellů ( 001,006,Project 34,008 a 019 ) není třeba moc zdůrazňovat. K nim patří ještě Brawn BGP 01 a jeden můj originální výmysl. Ty dva poslední modely McLarenů ( z roku 1988 a 2021 ) jsou z Lega. A reklamy, tak o těch se nemá cenu ani rozepisovat !!!! K tomu ještě nakonec taková perlička. Když jsme psali na základce slohovou práci na téma "zpráva ze sportovního prostředí", tak jsem popsal GP Monaca 1978. Nejprve jsem dostal za 1, aby to bylo později překvalifikováno na 5 protože tam bylo příliš cizích a nesrozumitelných slov. Moc jsem tomu ale nerozuměl.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • RoBertino

                          RoBertino

                          185.63.97.XXX
                          Tak to je absolutně kouzelné!!! Mě postihlo něco podobného ve druháku na střední, i když při tématu Recenze hudebního díla. Dal jsem si záležet a vystřihl popis první desky skupiny Asia. Měl jsem ale štěstí, že mi češtinářka přála, takže i když taky podezřívavě komentovala, že tam je nějak moc odborných výrazů, tak tu jedničku jsem dostal. No, ještě aby nebylo, po desetiletém studiu na LŠU.
                          Ovšem maximálně jsem zaperlil při maturitě. Z hlavního předmětu Organizace a technika zahraničního obchodu jsem si vytáhl otázku Propagace. Popsal jsem jim boj o mecenáše, rozpočty stájí F1 a dopad sponzorování na celý chod šampionátu a hrdě odešel středem, i když jsem jinak tenhle předmět s bídou řezal mezi 3 a 4.
                          Díky za vzpomínky.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    1958MrLotus1994

    109.142.185.XXX
    Zdravím všechny fanoušky F1. Pamětníky i novice. Miloval jsem všechny ty ,,gladiátory,, v těch ocelových rakvích. Všechny ty jména jezdců i týmů v četně jejich sponzorů. Zbarvení nonopostů a helem jezdců. Hledal jsem samozřejmě ,jako mladý kluk svého idola a už to vypadalo na Nikiho.Ale tam mě srdce netáhlo(Ferrari). Stále častěji mě přitahovali ,,černo-žluté ,,rakve,,!!! Gunar, Mario , Ronnie,Mario. Dva Super-Swede a jeden italo-američan.A tým,který měl měl v názvu opravdu,,Team,,!!! Strašně se mě líbilo,jak ten jejich šéf(samozřejmě Colin) vše prožíval a prostě nebál se ukázat ,že láska k závodění je prostě víc než,víme co! Čepička na oslavu vítěze,a vůbec vše okolo tohoto týmu!!! Láska soutěživost inovace.Vše až do hořkého konce v r.94. A proto tým je jen jeden!!! Jezdců může být samozřejmě více. Miloval jsem samozřejmě Jamese(toho nešlo prostě nemilovat),malého Reného(obrovský bojovník),Didiéra,Jacquese Patricka a vůbec celou plejádu jezdců od Ligiera!!!Rok 79 a záčátek nové sezony to je jako ze snu!!! Rok 79 až 82 je vlastně strašně brutální! Všichni kopírujou nebo vylepšují ,,přízemní efekt,,!!!Už se jezdí i bez křídel! Ale Colin je opět už dál!! Lotus 86 a 88. Ale to je vlastně konec . Zákaz a nekonečná frustrace. Od této doby jsou monoposty až na malé změny stále stejné. Nejhorší je ,že ten člověk který to za tak krátkou dobu nandal ,,červeným,, prostě odešel!!! Ale než nás opustil dal možnost dvou jezdcům-Nigel Mansell a Elio de Angelis.Myslím ,že to je nej víc dvojice v lotuse?!Nigela jsem měl strašně rád ,byl to bojovník!!! Ale Elio to je moje láska!!! Poslední gentleman v F1: Rychlý ,loajální,prostě láska do konce!!! Pak přišel Senna a já jsem si řekl místo Nigela nějakej Senna? Tady bych to rád zakončil. Lotus 21

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Já ještě velmi vzdáleně pamatoval dvojici Emerson-Ronnie. To byl ten případ dvou kohoutů na jednom smetišti a disciplinovaný Tyrrell toho využil. Ligier teď mám pod lupou a ten rok 1979 měl svůj důvod, stejně jako později u Brabhamu. Colinovi neklapl Lotus 80, nikdy nezodpovězenou otázku zůstává diskutabilní 88 - byl by vážně tak dobrý? V GP Velké Británie jel první trénink a dobové záznamy naznačují - nic moc. Ale to je už ex-post. Lotus ještě chvíli po Chapmanově smrti držel nahoře Gérard Ducarouge, ale po příchodu Piqueta dostal příběh rychlý spád... I přesto ještě dokázal „vychovat“ Miku Häkkinena.
      Díky za příspěvek.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.96.XXX
    Od mého dětství až do roku 1994 to byl Team LOTUS … Tyhle “černé rakve” mne k F1 přitáhly a konec LOTUS-u Colina Chapmana byl zároveň i konec mého fandění týmu … Zůstali jen vzpomínky, pak pár let mírných sympatií ke Coulthardovi a Hakkinenovi, až se nakonec zjevil mladík jménem Fernando Alonso a to mi zůstalo dodnes … No a jakmile skončí on, tak s F1 končím i já, jelikož jsem až moc velký pamětník a člověk si má uchovat v paměti jen to lepší a to už v F1 pro mne dávno bylo …

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Monza se stala Petersonovým osudem: třikrát tu vyhrál, aby zde v roce 1978 narazil na svůj osud

Temné zákulisí Petersonovy nehody. Nepřežil zranění, jež nebyla životu nebezpečná

Eddie Cheever v červeném overalu ve své nejúspěšnější sezóně 1983

Jak Eddie Cheever v duelu s Villeneuvem (ne)dostal Ferrari

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama