V Kanadě se ohledně KERSU objevila další zajímavost: je o třetinu slabší než KERS, který vyrábí Ferrari či Mercedes (systém Mercedesu používá také McLaren či Force India). Zatímco největší soupeři Red Bullu mají podle BBC k dispozici 60 kW navíc při jeho aktivaci, rakouský tým pouze 40 kW.
Je to dáno menšími bateriemi, které jsou uvnitř monopostu RB7. Jeho konstruktér Adrian Newey totiž při stavbě vozu odmítal aerodynamické kompromisy a snažil se maximálně zmenšit bočnice vozu. Newey v pátečním rozhovoru připustil, že toto řešení není "zcela optimální."
Je sice pravda, že to, co Red Bull kvůli KERSu ztrácí, získává v oblasti výborné aerodynamiky. Na dlouhých rovinkách v Kanadě by však kvůli tomu jeho vozy mohly být zranitelnější, ačkoliv Christian Horner se odvolával na fakt, že Sebastian Vettel dokázal navzdory slabšímu systému ubránit své vítězství v předchozích dvou závodech.
Aktualizace (20:10 hod) - Podle Hornera KERS během kvalifikace nepoužíval ani Webber, ani Vettel.