Red Bull
Sebastian Vettel, 1.
Je to neuvěřitelné, myslím, že dnes byl závod velmi zábavný, alespoň z vozu se tak zdálo. Měli jsme dobrý první stint, dobrý start do závodu, dokázal jsem natáhnout mezeru mezi mnou a Jensonem a cítil jsem se šťastně. Zaúkoloval jsem si zůstat déle na měkčích pneumatikách, Jenson vyjel a já si myslel, že jsme měli problém s pit stopem.
On byl o hodně rychlejší na měkkých pneumatikách, ale je tu náročné předjíždět a já to věděl. Jel třikrát na měkkých, takže musel naposled pro tvrdou sadu. Takže on jel pak na tvrdých a Fernando byl na podobné strategii, ale oni byli pravděpodobně o trochu chytřejší, když jeli díky Safety caru pro sadu tvrdých pneumatik. Jenže ve stejném kole, co byl v boxech Jenson, jsme měli jít i my a já řekl ať zkusíme jet na jednu zastávku. Potom jsme dohnali tu skupinku, která před námi kolikovala a když vyjel Safety car, tak jsme mohli vyměnit pneumatiky.
Závěrečná kola na lepších pneumatikách byla jednodušší na to, abych mohl trochu přidat a získat na pár zatáček náskok. Jsem extrémně astný, obzvlášť, když jsem byl na druhé pozici se sedmnácti a devatenáctisekundovou ztrátou za Jensonem a vítězství se zdál být tak daleko, ale jak říkám, tohle je bláznivé místo. Myslím, že ruleta se dnes pěkně zatočila, je to šílené a já jsem velmi, velmi, velmi šťastný, fantastický výsledek.
Mark Webber, 4.
První stint nebyl dostatečně dlouhý, což je na těchto pneumatikách normální. Když jsem přijel do boxů, tým nebyl připraven, kluci stále připravovali pneumatiky. Na vině byla špatná komunikace s týmem. Nakonec jsem se ale po ztrátě pozic dostal na čtvrté místo, což není tak špatné. Ani nevím, proč ten závod vůbec restartovali, když bylo do konce jen pět kol. Doufám, že je Vitalij v pořádku.
Christian Horner, šéf týmu
Fenomenální Sebastianova jízda. Měli jsme problém s komunikací při první zastávce, což ovlivnilo oba jezdce. Pak se nám ale podařilo upravit strategii. Nepodlehli jsme panice a dostali Sebastiana zpět do vedení. Dlouho pak jel na tvrdší sadě pneumatik. Když pak došlo těsně před ním k nehodě, skoro se mi zastavilo srdce. V závěru se skvěle bránil Alonsovi s Buttonem. Mark se z patnáctého místa, kam spadl po zastávce, skvěle propracoval až na čtvrté místo. Škoda, že nebyl na pódiu, zasloužil by si to.
Ferrari
Fernando Alonso, 2.
Myslím, že díky prvnímu výjezdu safety caru jsme získali pozici, ale červená vlajka nás stála výhru. V posledních osmi, devíti kolech byly pneumatiky Red Bullu špatné, hlavně v posledním sektoru. Nebylo nic, co bych mohl ztratit, nejsem ve vedení šampionátu. Takže jsem si řekl, že se prostě pokusím vyhrát a když nabourám, tak nabourám. Jinak to byl pro nás dobrý víkend, byli jsme rychlí, takže všechno bylo ok. Jsem velmi šťastný, protože tým takové výsledky potřebuje. Po Barceloně je to pro nás obrovská motivace.
Felipe Massa, nedokončil
Jsem zklamán tím, jak skončil můj závod. Když se mě Hamilton pokusil předjet v zatáčce Loews, kde je to absolutně nemožné, mě trefil a pak už auto nefungovalo tak jak mělo. Proto jsem také nezvládl průjezd tunelem a skončil v bariéře. Odstartoval jsem dobře, ale v první zatáčce mě předjeli Webber a Fernando. Dlouhý čas strávený za Rosbergem mě zbrzdil a ztratil jsem kontakt se špičkou. Nebýt toho, mohl bych dojet čtvrtý. Následuje VC Kanady, kde snad budeme lepší.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Kdyby mi někdo před víkendem řekl, že budeme druzí, jen těsně za vítězem, byl bych rád, ale teď je mi trochu líto, že z toho nebylo víc. Fernando byl dnes fantastický a bojoval o první místo. Vettel si výhru zasloužil, ale nás nepochybně zbrzdila červená vlajka. Pak už jsme nemohli nic moc dělat. Je mi líto Felipeho, protože měl závod dobře rozjetý. Hned po kolizi s Hamiltonem narazil do bariér. Jak vidíte, situace se rychle mění, v Barceloně jsme měli problémy a teď jsme byli silní. Tak by to podle papírových předpokladů mělo být i v dalších dvou závodech. Pak uvidíme, jak na tom jsme.
McLaren
Jenson Button, 3.
Nevím, jestli se tomu dá říkat smůla. Jeli jsme svoji strategii, která se zdála být správná. Po šestnáctém kole to bylo skvělé, vůz se choval jak měl a já myslel, že to tak bude pokračovat. Safety car závodem hodně zamíchal, zpětně si myslím, že jsme měli nasadit tvrdší pneumatiky, ale kdybychom to udělali, safety car by jako naschvál určitě nevyjel. Sice to bylo zklamání, ale závod byl zábavný. Velice jsem si ho užil. Sice to není špatný výsledek, ale chtěl jsem víc.
Lewis Hamilton, 6.
Opravdové zklamání. V závodě jsem předvedl tři silné předjížděcí manévry, na Massu, Schumachera a Maldonada a za dva z nich jsem byl penalizován. Felipe ve vlásence začal zatáčet moc brzy a proto došlo ke kolizi, s Pastorem to bylo to samé. Bylo to frustrující, předjíždět je tu skoro nemožné a když jsem k tomu dostal příležitost, chtěl jsem udělat pro diváky show.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Naše auto zde v Monte Carlu mělo dostatek rychlosti na vítězství. Myslím, že jsme dnes měli trochu smůlu, že jsme tu rychlost nedokázali přetavit ve vítězství, měli jsme ho na dosah.
U Jensona jsme se rozhodli pro třízastávkovou strategii a pokud by závod nebyl zastaven, Jenson by dostihl Sebastiana s Fernandem. Myslím, že to bylo správné rozhodnutí. Nyní to nedokážeme s jistotou říci, ale nedá se popřít, že Sebastian s Fernandem byli ke konci na velmi sjetých pneumatikách, zatímco Jenson je měl relativně čerstvé, takže jsme si představovali, že bude mít šanci využít své šance a předjet v posledních kolech Ferrari i Red Bull. Ale, jak říkám, červená vlajka zmařila jeho šance.
Přesto jel Jenson bezchybně a také velmi, velmi rychle dnes odpoledne. Ve skutečnosti dnes ve vedení velké ceny odjel týmové 10 000. Kolo, ohromné číslo. Stahoval bojujícího Sebastiana s Fernandem téměř dvě sekundy na kolo, přitom dokázal své pneumatiky šetřit. Byl to opravdu excelentní výkon.
Lewis naproti tomu prožil frustrující odpoledne. Realitou je, že když zde v Monte Carlu startujete mimo přední pozice, vždy je velké riziko, že se zapojíte do incidentů – obzvlášť silný pilot, jako je Lewis, který se nikdy nevzdává. Proto je tak fantastickým pilotem – a proto je tak vzrušující se na něj dívat, když závodí. Ano, je zklamaný, protože zde byl po celý víkend opravdu rychlý, ale to je Monte Carlo, to je závodění, to je život.
Ihned po závodě byl dost na dně a v pozávodních rozhovorech pronesl bídný vtip na adresu svých penalizací, když se odkázal na Aliho G. Přesto jsem potěšený tím, že se rozhodl o trochu později vrátit se za komisaři a promluvit s nimi o tom vtipu. Jeho vysvětlení akceptovali.
Abych to shrnul: Sebastian měl dnes zřejmě o něco více štěstí než Jenson, ale jel dobře, takže mu gratuluji k vítězství. Doufejme, že v Montrealu se štěstí přikloní trochu na naší stranu.
Sauber
Kamuj Kobajaši, 5.
Jsem velmi šťastný. V kvalifikaci jsem se trápil, ale tým vymyslel skvělou strategii. Povovali mě do boxů v tu nejlepší dobu. Nebyl problém jet na superměkkých pneumatikách dlouhý stint, myslím, že by vydržely i déle. Na začátku jsem mě brzdili ostatní, ale jak jeden po druhém stavěli v boxech, situace se zlepšila. Po mém jediném pit stopu jsem se zasekl za Adrianem Sutilem a zároveň se bránil Marku Webberovi. V ten okamžik bylo těžké hlídat si pneumatiky. Kdyby nedošlo k přerušení, dojel bych na čtvrtém místě. Markovi se prostě nešlo ubránit. Myslím, že páté místo je skvělé zakončení obtížného víkendu.
Peter Sauber, šéf týmu
Kamuj jel úžasný závod, výborně se staral o pneumatiky a vůz byl také velmi silný. Takový výsledek si opravdu zasloužil. Skládám kompliment Kamujovi i celému zbytku týmu, protože skvěle připravili vůz. Doufám, že v Montrealu budou závodit oba naši piloti.
James Key, technický ředitel
Jako obvykle to byl v Monaku velmi rušný závod pro všechny účastníky. Protože Sergio nemohl jet, vkládali jsme všechny naděje do Kamuje. Rozhodli jsme se startovat na nové sadě tvrdších pneumatik a jet do boxů pouze jednou. Kamuj odjel skvělý závod. Celý víkend ale poznamenala Sergiova nehoda. V Montrealu snad bude závodit.
Force India
Adrian Sutil, 7.
Startoval jsem na tvrdší sadě pneumatik a naším cílem byla jedna zastávka. Když poprvé vyjel safety car, přezul jsem na měkčí sadu a pokusil jsem se tyto pneumatiky udržet co nejdéle. V té tlačenici před přerušením jsem ale vyjel ze stopy a o svodidla prořízl pravou zadní pneumatiku. Díky safety caru jsem však moc neztratil. Při restartu jsem byl osmý, dojel jsem sedmý. Já i tým jsme za tento výsledek velmi šťastní a já tak mám na Monako další pěknou vzpomínku.
Paul Di Resta, 12.
Zpočátku se naše strategie zdála jako dobrá. Po první zastávce mi tým řekl, že pokud má strategie fungovat, musím předjet Alguersuariho, tak jsem to zkusil ve vlásence. Poškodil jsem si přední křídlo. Byla to ale moje chyba, byl jsem až moc ambiciózní. Je to škoda, protože auto fungovalo skvěle a nebýt té nehody, dojel bych na bodech.
Vijay Mallya, šéf týmu
Dnešní závod byl plný vzrušení a skvělého závodění. Adrianovo sedmé místo je pro celý tým odměnou za skvělou práci. Odvedl skvělou práci. Ke konci jsme měli štěstí se safety carem, ale zareagovali jsme dobře a tak Adrian přivezl šest důležitých bodů. Paul jel také slibně, ale pak přišla kolize s jedním s vozů Toro Rosso. Možná to trochu přehnal, ale byla to jeho první monacká grand prix a on se z toho poučí.
Renault
Nick Heidfeld, 8.
Zaprvé, jsem rád, že Vitalij je v pořádku. Nemá nic zlomeného. Měl prostě smůlu. Mě se start povedl, skoro jsem se dostal před jednu Force Indii. Po výjezdu safety caru mi pomohla zastávka v boxech. Byl to obtížný víkend ale čtyři body jsou vzhledem ke kvalifikaci dobré.
Vitalij Petrov, nedokončil
Chtěl bych poděkovat týmu, fanouškům i zdravotnímu středisku. Povedl se mi start, získal jsem dvě pozice, ale po zastávce v boxech jsem se zasekl za pomalým Kobajašim a bránícím se Sutilem. Byl jsem opatrný, ale pak jsem se zapletl do té bouračky. Neupadl jsem do bezvědomí, ale hrozně mě bolela noha, naštěstí mi z vozu pomohli zdravotníci. Nyní se těším do Montrealu. Musíme vyřešit problémy v kvalifikacích, protože v závodech většinou jezdíme rychle.
Eric Boullier, šéf týmu
Abych byl upřímný, je tu určité zklamání. Hlavně jsem rád, že Vitalij je v pořádku a nemá žádné zlomeniny. Mohli jsme dokončit závod na čtvrtém místě, protože jsme měli novější pneumatiky než Kobajaši se Sutilem. Nickovo osmé místo je s ohledem na pozici na startu dobré. Ale bodů mohlo být víc.
Williams
Rubens Barrichello, 9.
S šesti koly do konce jsem si myslel, že desáté místo je to nejlepší, čeho můžeme dosáhnout. Skončil jsem devátý, ale ne cestou, za kterou bych byl rád, protože to odnesl můj týmový kolega. Ztratili jsme několik drahocenných bodů pro tým, což je smutné. Safety car nám dnes moc nepomohl, naše jednozastávková strategie by fungovala dobře, kdybychom ji neabsolvovali před tím, než vyjede. Z dneška si odvážíme pozitiva i negativa, to pozitivní je, že máme body.
Pastor Maldonado, DNF
Konečné výsledky nejsou to, co jsme chtěli, ale zbytek závodu byl dobrý. Moje rychlost byla dobrá, ale po restartu zkusil Hamilton až moc ambiciózní manévr v první zatáčce a to byl konec mého závodu. Jsem velmi zklamaný, že jsem dnes nepřivezl žádné body.
Sam Michael, technický ředitel
Je dobré, že jsme dokázali přivézt nějaké body. Byli jsme blízko od toho, abychom jich získali více, ale tohle je Monte Carlo. Pastor jel celý víkend nadprůměrně, takže je škoda, že jeho závod skončil v bariérách. Pneumatiky byly solidní, ale bylo by lepší, kdybychom přistoupili na dvouzastávkovou strategii. Obě fáze Safety caru nás zasáhly, oba jezdci ztratili hodně času. Pozitivní je, že jsme neměli žádné velké problémy a budeme dál takhle pokračovat na kanadský závod.
Toro Rosso
Sebastien Buemi, 10.
Startoval jsem ze šestnácté pozice a do cíle dojel na desátém místě v grand prix, která byla obtížná i proto, že v závěru závodu jsem si nebyl příliš jistý jak jsme na tom byli se strategii pneumatik, situaci navíc zkomplikoval výjezd safety caru a pak přerušení závodu. Myslím si, že nakonec můžeme být se závodním tempem spokojení, co se týče mých časů na kolo. Dojet v nejtěžším závodě roku na bodech je potěšující, zvláště pokud si uvědomíme, že kvalifikace nám nevyšla. Teď se těším do Kanady, kde jsem v loňském roce zajel dobrý závod a skončil na osmém místě.
Jaime Alguersuari, nedokončil
Připadalo mi, že jsem byl po celou dobu závodu v provozu, což je tady asi normální, tudíž jsem nemohl využít skutečný potenciál pneumatik. Bylo velmi složité, ne-li nemožné předjíždět, nemohl jsem, proto téměř nic dělal, startoval jsem ze zadních pozic.
Pokud jde o tu nehodu v závěru, zrovna jsem předjížděl Heidfelda. Myslím, že Sutil tam měl problém se zadní pneumatikou, Hamilton tam zabrzdil přede mnou a když jsem se snažil tvrdě dobrzdit, bylo již pozdě, nemohl jsem zastavit a narazil do něj. Samozřejmě je to velké zklamání, ale naše závodní tempo je pro nás povzbuzením, takže to doufám využijeme v Montrealu.
Franz Tost, šéf týmu
Další velmi vzrušující závod Formule 1 od počátku až do konce, včetně restartu. Mimo to, první tři skončili velmi těsně v 2,3 s, přičemž každý z nich měl úplně jinou strategii – jeden pitstop, dva a tři, tady jasně vidíte, jak je složité naplánovat tu správnou strategii. Z pohledu Toro Rosso, celý tým odvedl skvělou práci, odjíždíme s jedním bodem, což je lepší než jsme před závodem čekali. Sebastien Buemi odvedl velmi dobrou práci, neudělal žádnou chybu, což tady v Monaku není vůbec jednoduché, nakonec skončil o šest míst výše oproti startovní pozici.
Jaime Alguersari byl bohužel zapletený do nehody, která zapříčinila výjezd Safety caru a nakonec i přerušení závodu. Nemohl s tím nic dělat, neměl se jak vyhnout. Teď ale musíme vyhodnotit všechna data a přijít na to proč naše kvalifikační výkonnost nebyla tak dobrá jako závodní tempo. Pro další dva závody budeme mít stejné specifikace pneumatik, což naznačuje, že Montreal a Valencia mohou přinést další zajímavé závody.
Mercedes
Nico Rosberg, 11.
Jednou z pozitivních věcí na dnešním závodě byl můj start. Bohužel mi pak rychle odešly zadní pneumatiky a to mě stálo rychlost. Nebyl to lehký víkend, protože ani auto ani já jsme nepodali maximální výkon. To se občas stává, v Montrealu to snad bude lepší. Snad se z dneška poučíme a za 14 dní to budeme rychlejší.
Michael Schumacher, nedokončil
Bohužel si z dneška moc pozitiv neodnášíme. Uvnitř mého airboxu byl oheň a pak auto prostě zastavilo. Ani předtím to ale nebylo lepší. Na startu mi selhal systém proti zhasnutí motoru, proto jsem musel celou startovní proceduru udělat znovu. Pak jsem se v první zatáčce srazil s Lewisem a proto mi nefungovalo přední křídlo tak, jak mělo. Ztratil jsem přítlak a s tím i rychlost. Musel jsem do boxů dříve než bylo v plánu. Jinak byl ale závod vzrušující a doufám, že Vitalij Petrov bude v pořádku.
Ross Brawn, šéf týmu
Po kvalifikaci jsme byli spokojeni a doufali, že naši jezdci budou mít šanci na slušný výsledek. Pak se to ale rychle změnilo v závod plný zklamání. Superměkké pneumatiky se opotřebovávaly příliš rychle, což ovlivnilo závod. Musíme se na to podívat, protože během tréninků bylo auto lepší. Měli jsme i jiné problémy, ale hlavně nám uškodila neschopnost udržet superměkkou směs v provozuschopném stavu déle než 12 kol.
Lotus
Jarno Trulli, 13.
Skvělý výsledek pro tým, nejlepší v sezoně, takže jsem spokojený. Znovu se mi povedl start, kdybych takto startoval i v předchozích letech, určitě bych měl na kontě i nějaká vítězství. Pak už jsem se jen snažil držet soupeře za sebou, naší strategii ale ovlivnil safety car.
Heikki Kovalainen, 14.
Pro tým je to opravdu dobrý výsledek, ale pro mě to byl jen průměrný závod. Na startu jsem ztratil pozici a to byl v podstatě konec mého závodu. První stint byl obtížný a v tom druhém jsem nemohl najít svůj rytmus. Celkově to byl ale dobrý výsledek, proto doufáme, že ho v Montrealu zopakujeme.
Tony Fernandes, šéf týmu
Dnešní závod jsem sledoval z Bali. Tento výsledek byl završením skvělého týdne, kdy se konečně vyřešila záležitost s názvem a navíc jsme vyhráli závod v GP2. V loňském závodě ani jeden z našich vozů neviděl cíl, ale tentokrát přeťali cílovou pásku oba, dokonce na dobrých pozicích. Za dva týdny budeme pokračovat v Montrealu a já bych rád všem poděkoval za tuto fantastickou jízdu.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Silný výsledek pro tým, oba jezdci viděli cíl. Oba jezdci měli skvělý závod, oba startovali na měkčí sadě pneumatik a jeli na dvě zastávky. Heikki odjel poslední dva stinty na tvrdší sadě, protože měl vyšší degradaci pneumatik, Jarno zůstal až do druhé zastávky na měkké sadě. Bohužel byli zdrženi pomalejšími jezdci, i tak byl ale dnešek skvělým dnem.
Virgin
Timo Glock, nedokončil
Až do problému se zadním zavěšením jsem měl dobrý závod. I když soupeři byli rychlejší, dotahoval jsem se na ně a možná mohlo dojít i k nějakému souboji. Bohužel se pak poškodilo zavěšení, naštěstí v místě, kde se jezdí pomalu. Po celkem dobrém víkendu to bylo zklamání. Povedla se kvalifikace a měl jsem šanci závod dokončit. I tak chci ale poděkovat týmu za skvělou práci.
Jerome D'Ambrosio, 15.
Závod byl celkem dobrý, vše bylo o tom udržet pneumatiky při životě co nejdéle. Auto sice po startu nebylo moc rychlé, ale rozhodli jsme se pro strategii jedné zastávky v boxech. Pak ale vyjel safety car a musel jsem přezouvat dříve než jsme zamýšleli. Když mě předjel Heidfeld, nabral jsem na pneumatiky nečistoty a pak už nešly dolů. Ztratil jsem přilnavost a tak mě předjely oba Lotusy. Jinak jsem ale šťastný, že jsem jel VC Monaka Formule 1.
John Booth, šéf týmu
Včera jsme předpokládali, že dnes bude hodně nehod a že budeme připraveni využít všechny příležitosti. Bylo obtížné nechat oba vozy startovat se stejnou strategií, ale protože jsme pak podle Timových dat věděli co a jak, mohli jsme po vyjetí safety caru nasadit Jeromovi měkké pneumatiky. Jerome se skvěle bránil Lotusům, ale kvůli modrým vlajkám nabral na pneumatiky nečistoty. Budeme muset přijít na to, proč selhalo zadní zavěšení Timova auta. Dnes to bylo náročné, ale už se těšíme do Montrealu.
HRT
Narain Karthikeyan, 17.
Povedl se mi start a první stint byl dobrý. Byl jsem před Toniem, což bylo dobré, ale pak dvakrát vyjel safety car. Pozitivní ale je, že jsem dokončil VC Monaka. Zde je úspěchem každé dokončené kolo. Odjíždíme odsud s pocitem zlepšení.
Vitantonio Liuzzi, 16.
Byl to dobrý závod. Od prvního kola jsem měl problém s posilovačem řízení, takže to nebylo lehké. Naštěstí jsem viděl šachovnicovou vlajku a 16. místo motivuje tým k lepším výsledkům. Po všech problémech co jsme tu měli to bylo velmi důležité. Je to velmi důležitý krok.
Colin Kolles, šéf týmu
Byl to těžký víkend, ale všichni tvrdě pracovali abychom získali co nejlepší výsledek. Po celý víkend jsme měli problémy s vyvážením vozu, což bylo způsobeno nedostatkem jízd. Nedostali jsme z vozu maximum. Oba jezdci ale dojeli do cíle, což je důležité. Nyní se musíme soustředit na Kanadu, kde představíme další vylepšení.