Odpolední trénink začal za slunečného počasí, kdy teplota vzduchu a tratě dosahovala 26 °C, respektive 45 °C. Zpočátku v garáži dlouho zůstávali Liuzzi se Schumacherem, na jehož voze po ranní nehodě mechanici Mercedesu usilovně pracovali - do dění se zapojil se 25min zpožděním.
Jako první se na dráze objevily oba vozy Virginů následované Alguersuarim, s jehož vozem dopoledne jezdil Ricciardo, a Petrovem s Trullim. Zpočátku jezdili všichni na tvrdší směsi a na konci druhého tréninku si konečně vyzkoušeli superměkkou směs pneumatik Pirelli.
Asfalt je v Monaku mnohem jemnější než v Turecku či Barceloně, proto ráno mohli bez problémů ujet 20 - 30 kol na jedné sadě měkkých pneumatik bez poklesu výkonu - jako za éry Bridgestonu. Je ale otázka, kolik toho vydrží superměkká směs.
Button v šikaně za tunelem
(© Vodafone McLaren Mercedes)
Piloti McLarenu byli se svými výkony po ranním tréninku spokojeni, dle jejich vyjádření šlo hlavně o to dostat se do rytmu na úzké trati plné zatáček. Tým nedělal žádné větší zásahy do svých vozů po závodu v Barceloně, kde se oba Hamilton s Buttonem radovali společně na pódiu, pouze specifické úpravy kvůli požadavkům tohoto okruhu.
Pouze Jenson si stěžoval na problém s KERSem a připomněl, že by mohl být velmi důležitou zbraní na okruhu, kde se nedá moc předjíždět. McLaren si také pochvaloval "zajímavé výkony" svého systému nastavitelného zadního křídla (DRS).
U Mercedesu ovládají DRS pomocí pedály na nohou. Zajímavé je, že s tímto ovládáním do sezóny vstoupil Red Bull, ale postupně od něho upustil a nyní jej Vettel s Webberem ovládají prostřednictvím tlačítek na volantu.
První měřené kolo vytáhl Glock - 1:23,036, vzápětí jej překonali svými úvodními pokusy Petrov (1:23,020), Maldonado (1:20,544) i Webber (1:22,039), solidní start předvedl Massa (1:17,483) po problémem Alguersuariho v první zatáčce.
S novou přilbou se v Monaku nepředstavil jen Alonso, ale i Vettel,
zatímco piloti McLarenu ji mají tradičně vykládanou diamanty
(© Red Bull Racing)
Christian Horner vysvětloval ranní problémy Marka Webbera: "Měli jsme elektrický problém, který ovlivnil řazení, ale všechno vyměnili a teď by to mělo být v pořádku. Je to nepříjemné, protože je dobré tady toho co nejvíce najezdit, dráha však ráno byla špinavá a Mark by měl být v pohodě, pokud ujede odpoledne hodně kol."
Maldonado nasadil superměkkou směs již po 20 minutách od začátku odpolední části, což mu hned pomohlo ke zlepšení času (z 1:18,988 na 1:17,633 min) i svého průběžného postavení v tabulce (z 12. na 7. místo). V tu chvíli vedl Alonso (1:16,408), ale stěžoval si na vyvážení svého rudého monopostu, Kovalainen vyjel mimo v Sainte Devote.
V polovině tréninku, kdy piloti začali obouvat superměkké pneumatiky, bylo pořadí následující:
1. Vettel 1:15,739 min
2. Alonso +0,669
3. Massa +0,716
4. Rosberg +1,178
5. Button +1,183
6. Hamilton +1,297
7. Petrov +1,600
8. Pérez +1,802
Superměkká směs vydržela více než 1 ostré kolo - setkávali jsme se přitom se zajímavou taktikou, kdy piloti po rychlém kole ve druhém zpomalili, aby pneumatiky trochu vychladly, a ve třetím znovu zabrali a dosáhli opět dobrý čas. Podle Pirelli byla tvrdší sada o 1,2 - 1,4 sec pomalejší. Zdá se však, že superměkká vydrží více, než se původně očekávalo.
Ferrari do Monaka přivezlo křídlo pro maximální přítlak - všimněte si větší plochy
nastavitelné DRS klapky a otvoru v bočnici pro snížení indukovaného odporu
(© Scuderia Ferrari)
Posledním z top pilotů, který obul nejměkčí pneumatiky, byl Hamilton 25 min před koncem odpolední části. V prvním pokusu (1:15,456) probrzdil za tunelem, ve druhém to bylo o něco lepší a protáhl se za Alonsa (1:15,123) na druhou pozici (1:15,228).
Na konci všichni natankovali větší množství paliva a zkoušeli svou závodní rychlost: Hamilton s Webberem na superměkkých pneumatikách, Alonso střídavě na tvrdší a měkčí směsi. Španěla však už nikdo nepřekonal, Ferrari bylo spokojeno s delšími jízdami na obou druzích pneumatik.
V závěru ještě stihl rozbít svůj Renault Petrov při brzdění za tunelem - přišel o přední křídlo a poškodil zadní zavěšení.
Liuzzi s HRT odpoledne vůbec nevyjel, poškození vozu z rána se ukázalo být vážnější, jeho kolega by se do kvalifikačního limitu 107 % nevlezl - musel by totiž zajet čas maximálně o 5,259 sec horší než Alonso (tj. do 1:20,382 min).
Počet ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo, seřazeno dle nejrychlejšího času)
a za čtvrtek celkem (vpravo, seřazeno dle počtu kol)
Maximální rychlosti naměřené za tunelem: 1. Sutil - 283 km/hod, 2. Di Resta - 283; 3. Petrov - 281; 4. Heidfeld - 280, 5. Schumacher - 280; 6. Button - 279.
Soupis všech časů ze 2. tréninku najdete zde, fotogalerii ze čtvrtečních jízd zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | 1:15,123 |
2. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,105 |
3. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,198 |
4. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,325 |
5. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,544 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,658 |
7. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,233 |
8. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,519 |
9. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,978 |
10. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 2,003 |
11. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,214 |
12. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,418 |
13. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,447 |
14. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 2,458 |
15. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 2,510 |
16. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,583 |
17. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,666 |
18. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 3,143 |
19. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 3,367 |
20. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 3,930 |
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 4,062 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 4,215 |
23. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 6,943 |
24. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ