Letos se poprvé dočkáme změny v alokacích pneumatik: krom superměkké (červená barva, option) se v Monaku představí již dobře známá měkká (žlutá barva, primary), která ve většině dosavadních závodů poskytovala dobrou přilnavost po dobu 15 kol.
Podle italského výrobce pneumatik superměkká směs v Monte Carlu nevydrží více než 10 kol: "Jednou z jejich vlastností je pozoruhodně krátký čas, který potřebuje na zahřátí. Znamená to, že plný výkon je dostupný hned od počátku."
Superměkká (vlevo) a měkká pneumatika Pirelli
"Jedná se o extrémně měkkou směs, což znamená, že podle očekávání vydrží maximálně deset kol; ještě méně v počátečních fázích závodu, kdy mají auta plnou nádrž - kolem 200 litrů paliva," stojí v prohlášení Pirelli.
Sportovní ředitel italské společnosti Paul Hembery proto týmy vyzývá, aby pečlivě zvážily své strategie: "Superměkká pneumatika byla navržena tak, aby poskytovala výjimečný výkon po krátkou dobu, ovšem za cenu její trvanlivosti. Všechny týmy tedy budou muset pečlivě zvážit své strategie."
Podle něj by si většina týmů během závodu mohla vystačit pouze se dvěma zastávkami, piloti kvalifikaci tentokrát nebudou obětovat ve prospěch ušetřených pneumatik.
Alokace pneumatik Pirelli v první polovině sezóny 2011